آخرین عناوین

پنجشنبه 28 آبان 1394-9:21 کد خبر:17023

باز هم انتقاد از جهاد کشاورزی مازندران!؟

پرونده‎سازی جهاد کشاورزی برای کجوری‌ها به بهانه تغییرکاربری

رئیس شورای بخش کجور گفت:جهاد کشاورزی نه تنها هیچ کار جدی و زیربنایی در بخش کشاورزی کجورانجام نداده، بلکه به بهانه تغییر کاربری برای بومیان پرونده‎سازی می‎کند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، نظرعلی جعفرصالحی، رئیس شورای بخش کجور چهارشنبه‌شب در نشست با مسئولان و شوراهای بخش کجور که در مسجد روستای دوآب برگزار شد، با اشاره به اینکه غرب مازندران بستر بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری است، اظهار کرد: طرح‌های هادی به‌دلیل مخالفت پیاپی جهاد کشاورزی به شکلی بسیار محدود انجام می‌شود و این در حالی است که ساخت‌وساز در اراضی کشاورزی شیب‌دار که ساخت‌وسازها در آن مناطق هیچ‌گونه اشکالی ندارد نیز با مخالفت جهاد کشاورزی روبه‌رو می‌شود و این محدودیت‌ها برای مردم کجور مشکل‌ساز شده است.

وی افزود: جهاد کشاورزی به بهانه تغییر کاربری برای بومیان پرونده‌سازی می‌کند، در حالی که بومیان نیز برای ساخت مسکن در اراضی خودشان در روستاها دچار مشکلات عدیده می شوند.

رئیس شورای بخش کجور از انباشته شدن پرونده‌های فراوان که به‎دلیل تغییر کاربری و خارج از بافت در دادگاه، خبر داد و بیان کرد: اگرچه افق طرح‌های هادی، 10 ساله است ولی از سویی دیگر باید به فکر آینده و ازدیاد جمعیتی که نیازمند به مسکن هستند هم باشیم.

این مقام مسئول با تأکید بر حفظ توسعه کشاورزی در منطقه، خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی در چند دوره قبل هیچ کار جدی و زیربنایی در بخش کشاورزی کجور انجام نداده است و بخش زیادی از اعتبارات کشاورزی نیز مورد استفاده قرار نگرفت.

جعفرصالحی به ظرفیت‌های بالای کشاورزی در بخش کجور به‌ویژه در زمینه باغات درختان سیاه‌ریشه مانند هلو و گیلاس، تصریح کرد: اجرای بسیار اندک پروژه‌های کشاورزی نه‌تنها سبب توسعه‌نیافتگی بخش کشاورزی در این منطقه شده، در کجور اجرا شده است بلکه از سویی دیگر در انبار ماندن محصولات کشاورزی هم ضربه بسیار بدی به کشاورزان وارد می کند که در این باره جهاد کشاورزی باید وارد عمل شده تا کشاورزان بیش از این ضرر نکنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت رفع مشکلات بخش کجور با عزمی جدی و برنامه‌ریزی اصولی تاکید کرد و افزود: استقرار تمامی ادارات در بخش کجور باید سرعت بیشتری بگیرد و روند توسعه نیز منسجم‌تر انجام شود.

رئیس شورای بخش کجور با بیان اینکه محدودیت‌های البرز مرکزی سبب افزایش مهاجرت به شهرها شده است، گفت: روستاهای بخش کجور تبدیل به تفریح‎گاهی برای خوش‎نشین‎ها شده است و با توجه اینکه شرایط بخش کجور از نظر شغل و درآمد پایدار وضعیت نامطلوبی دارد، بسیاری از اهالی منطقه حتی توان پرداخت قبوض آب و برق و تلفن خود را ندارند و بدهکارند.

این مقام مسئول افزود: مسئولان مربوطه و به‌ویژه استانداری مازندران باید به ازای محدودیت‌هایی که در منطقه کجور وجود دارد، باید راهکارهایی نیز برای برون ارائه دهند تا بخش کجور از محرومیت و محدودیت رهایی یابد.

جعفرصالحی همچنین گازرسانی به بخش کوهستانی کجور را از مطالبات اساسی مردم منطقه دانست و اظهار کرد: از آنجایی که روستاهای دهستان پنجک رستاق به بخش مرزن‌آباد نزدیک هستند، بنابراین می‌تواند در راستای تسریع در گازرسانی به چند روستای حومه کمک گرفت.

وی تعطیلی شرکت شن و ماسه در کجور را جزو مشکلات مهم منطقه برشمرد و تصریح کرد: پس از تعطیلی این شرکت که به دلایل زیست‌محیطی صورت گرفت، مردم منطقه برای تأمین مصالح و شن و ماسه مورد نیاز خود به مرزن‌آباد و شهرهای هم‎جوار می‎روند و چندبرابر قیمت مصالح را تهیه می‎کنند و همین موضوع سبب رکود در ساخت و سازها در کجور شده است.

رئیس شورای بخش کجور در پایان با اشاره به وجود ورزش‌دوستان و ورزشکاران زیاد در دهستان پنجک رستاق و نبود سالن ورزشی سرپوشیده در منطقه، گفت: روستاهای کندلوس، لرگان و شهرهای پول و کجور دارای سالن ورزشی سرپوشیده هستند اما دهستان پنجک رستاق با داشتن استعدادهای بالا و فراوان ورزشی از داشتن چنین امکاناتی در محرومیت به‌سر می‌برد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :