آخرین عناوین

جمعه 29 مهر 1401-13:27 کد خبر:110631

آخرین گمانه‌زنی‌ها در‌باره نامزدهای احتمالی ساری در انتخابات مجلس دوازدهم:

شایعه جدی ثبت نام علی لاریجانی از ساری/ از جدال بابایی‌ها تا احتمال حضور حسین‌زادگان

یکی از مهمترین و جنجالی‌ترین شایعات مطرح شده احتمال ثبت نام لاریجانی رییس چند دوره مجلس از حوزه انتخابیه ساری و میاندرود است و با توجه به شرایط سیاسی این روزهای کشور حضور وی از حوزه انتخابیه قم منتفی باشد.


به گزارش خزرتیترخبر، اگرچه تا برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم فرصت زیادی مانده است، اما تقویم انتخاباتی از همینک شروع به ورق خوردن کرده است و از گوشه و کنار اخبار مختلفی به گوش می رسد که از داغ شدن فضای انتخاباتی در مازندران خبر می دهد، این رسانه سعی می کند به مرور زمان برخی وقایع و زمزمه‌های انتخاباتی را در حوزه‌های مختلف به اطلاع مخاطبانش برساند، برای نخستین سری از این گزارش‌ها به سراغ ساری و میاندرود رفته‌ایم که مهمترین حوزه انتخابیه‌ی مازندران است.

براساس این گزارش، یکی از مهمترین و جنجالی‌ترین شایعات مطرح شده احتمال ثبت نام علی لاریجانی رییس چند دوره مجلس از حوزه انتخابیه ساری و میاندرود است، برخی از نزدیکان این نیروی معتدل سیاسی تلاش های خود را برای حضور وی در پارلمان از مازندران آغاز کرده‌اند و نام او درگعده‌های سیاسی به‌ خصوص در اردوگاه اصلاح‌طلبان و اعتدالیون مکرر می‌شود.

به نظر می رسد با توجه به شرایط سیاسی این روزهای کشور حضور لاریجانی از حوزه انتخابیه قم منتفی باشد، سوال اما این است که چرا ممکن است لاریجانی به جای زادگاهش آمل، شهرستان ساری را برای ثبت‌نام انتخاب کند، برخی معتقدند ورود 2 نماینده از این حوزه شانس لاریجانی را بالاتر می برد، ضمن اینکه نمایندگان فعلی ساری در مجلس به خصوص منصورعلی زارعی؛ نتوانسته اند رضایت عموم رای دهنده‌گان را جلب کنند.

همچنین اخباری از احتمال ثبت نام مجید حسین‌زادگان آخرین استاندار مازندران در دولت روحانی هم به گوش می رسد، منتقدان این چهره‌ی اصلاح‌طلب معتقدند با توجه به سیر و رویه رد صلاحیت ها در انتخابات مجلس یازدهم و ریاست‌ جمهوری سیزدهم شانس تایید صلاحیت حسین‌زادگان بسیار کم است، اما هواداران او می گویند وقتی سیاستمداری برای پستی مهم همچون استانداری تایید صلاحیت می شود، مانعی برای تایید صلاحیت او برای انتخابات مجلس وجود ندارد.

همچنین برخی از شایعات مطرح شده گویای این مسئله است که محمد دامادی نیروهای انتخاباتی خود را در اختیار ستاد حسین‌زادگان قرار خواهد داد و خود برخلاف چندین دوره‌ی گذشته نامزد نخواهد شد.

علی بابایی کارنامی و منصورعلی زارعی نماینده‌گان فعلی ساری نیز قرار است مجددا در انتخابات شرکت کنند، یا حداقل رفتاری خلاف این گمانه‌ زنی از خود بروز نداده‌اند.

از میان دولتی‌ها نیز اخباری درباره حضور مجدد عبدالرضا بابایی؛ فرماندار فعلی نکا نیز به گوش می رسد، او که در انتخابات مجلس یازدهم رای قابل توجهی کسب کرد، امید دارد با کمک حامیان دولت سیزدهم این بار یکی از دو نماینده ساری و میاندرود در مجلس باشد، با توجه به اتفاق نظر سیاسی عبدالرضا بابایی و منصورعلی زارعی، به نظر می رسد برنامه اصولگرایان حذف علی بابایی کارنامی باشد که به میانه‌روها نزدیک است.

اگر برخی شایعات مطرح شده درباره احتمال ثبت‌نام علی‌اصغر یوسف نژاد و رمضان شجاعی کیاسری نیز به حقیقت بپیوندد، این دوره انتخابات مجلس بی‌شک داغ‌ترین دوره بعد از انتخابات مجلس ششم خواهد بود.

با این حال در صورت حضور علی لاریجانی از حوزه انتخابیه ساری، احتمال ثبت‌نام یوسف‌نژاد و شجاعی کمتر خواهد شد، زیرا آنها سبد رای مشترکی دارند که نمی‌خواهند در رقابت با اصولگرایان رادیکالی نظیر عبدالرضابابایی و زارعی آن را هدر دهند.

آنچه البته مورد نگرانی هر دو طیف سیاسی در انتخابات بعدی به ویژه نیروهای میانه‌رو و اصلاح‌طلب است احتمال کاهش چشمگیر مشارکت مردمی است.

به گزارش خزرتیترخبر، به نظر می رسد اگر اعتراضات پراکنده هفته‌های اخیر در صورت‌های مختلف ادامه پیدا کند و حاکمیت تدبیری جدی برای کاهش نارضایتی‌ها نیاندیشد، انتخابات مجلس دوازدهم شور و نشاط انتخابات مجلس دهم را نخواهد داشت که در آن نفر اول ساری بیش از 100 هزار رای کسب کرد.

از طرف دیگر این نگرانی برای طیف اصولگرا به خصوص منتهی‌علیه راست این جناح، چندان جدی نیست، زیرا تجربه نشان داده که کاهش مشارکت همیشه به نفع جناح راست تمام شده و این جناح اصرار زیادی بر تعداد آرای کسب شده ندارد و برایش نتیجه حائز اهمیت است./عبارت

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • فرزاد
    پنجشنبه 26 آبان 1401-9:37


    در پایان انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر ساری و پس از اعلام نتایج حوزه انتخابیه ساری وقتی میان تعداد زیادی از سیاسیون و کارمندان بنام شهرداری ساری که کاندید شده بودند آقای بهروز مشهدی خلردی این سیاست مدار جوان دهه شصدی از رسیدن به صندلی شورا شهر ساری و وکالت مردم بازماند، بسیاری از دانشگاهیان بالاخص سیاست مداران امر اجرایی و پایتخت نشینان به علت خدمات اجرایی وی در شهر تهران همچنان او را مستحق کرسی نشینی در شورای شهر ساری ، با توجه به شرایط دوره قبل شورا ،می دانستند.
    پس از جلوس دولت مردم و شروع تغییرات مدیریتی انتظار می رفت این سیاست مدار جوان ساروی در پست سیاسی و اجرایی مهمی همچون حاکمیت یکی از شهرستان های استان ، منصوب گردد ، گرچه عده ای وی را شایسته ی سکان داری حوزه ای از مدیریت شهری مرکز استان نیز می دانستند.
    اینک این جوان ۴۰ ساله با تجربه ، دارای مدرک تحصیلی دکترای استراتژیک اهل و ساکن ساری ،با توجه به پیشنهادات خوبی که در استان مازندران و در شهر ساری داشته، دست رد زده و علت حضور در انتخابات شورا را به علت مسائل بوجود آمده قبل و در جهت کمک به مردم شهرش حضور یافته بود.
    لذا برای تجربه های بیشتر به پایتخت عزیمت نموده.
    وی که به نظر می رسد سودای وکالت مردم را همچنان در سر می پروراند انتخابات شورا شهر را نقطه ی شروعی برای ورود رسمی به عرصه ی رجل سیاسی شدن یافته است.
    اما آنچه باید این سیاست مدارجوان بداند غیر قابل پیش بینی‌بودن مسیر مدیریتی است. او که اینک می تواند در دو سال آینده تا انتخابات مجلس ۱۴۰۲ فرصت مدیریتی، توان و قدرت اجرایی، مدیریتی، همگام سازی، تدبیر و فساد ستیزی خود را اثبات نموده و برای ورود به عرصه های بالاتر اجرایی استانی و کشوری آماده نماید.
    بی تردید عدم ورود به عرصه های مدیریتی استانی به هدر رفت وی به عنوان یک سرمایه مدیریتی ارزشمند می شود.
    وی به عنوان نيروی جوانی كه ميتواند با اندوختن تجربه در چرخه و عرصه مديريتی در آينده به عنوان‌ وکیل مردم حضور موثرتری داشته باشد باید بداند، مجلس محل جنگ و زورآزمايی تجربه سياست و لابيگری هاست و موفقیت در این جدال مختص آنانی ست که بیشتر تجربه اندوخته باشند.
    تجربه ی حضور نمایندگان جوانی که حضورشان در مجلس ثمری برای استان نداشت و عمر سیاسی شان به اتمام رسید نشان میدهد هرچند شايد در عرصه رقابت پيروز هم شود ولی موفقيت و ثمر برای مركز استان بسيار بعيد ميباشد.
    بهروز مشهدی خلردی جوان می تواند درآینده به یک رجل سیاسی مهم و بانفوذ در کشور از استان مازندران مبدل شود راهی که قبل از او عده ای با بلند پروازی و اقدامات عجولانه موفق به آن نشده و مازندران همچنان در حسرت داشتن یک سیاستمدار با نفوذ حامی مردم استان مغفول مانده است.