شنبه 17 ارديبهشت 1401-15:16 کد خبر:99445

کاهش ۱۱ درجه ای دمای هوا در مازندران

هواشناسی مازندران از کاهش۱۱ درجه ای دمای هوا در استان ، تا پایان هفته خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر، هواشناسی مازندران با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی که با وزش باد و وقوع رعد و برق نیز همراه است، پیش‌بینی کرد که با فعال شدن این سامانه دمای هوا از امروز تا پایان روز دوشنبه روند کاهشی را درپیش خواهد گرفت به گونه‌ای که دمای هوا در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بین یک تا ۲ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین چهار تا ۱۱ درجه کاهش یابد.

در مناطق کوهستانی و ارتفاعات، بیشترین میزان کاهش در آلاشت اتفاق خواهد افتاد، دمای هوای این منطقه از ۲۰ درجه سانتی‌گراد در روز جاری با ۱۱ درجه کاهش در روز دوشنبه به ۹ درجه بالای صفر می‌رسد و پس از آن نیز بلده با هفت درجه شاهد بیشترین میزان کاهش دما خواهد بود، دمای هوای این منطقه نیز از ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با هفت درجه کاهش در روز دوشنبه به ۱۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، شهروندان در مناطق ساحلی و جلگه‌ای مازندران نیز هر چند از امروز تا پایان هفته جاری آسمانی نیمه ابری تا ابری و بارش پراکنده باران را شاهد خواهند بود ، اما به لحاط دمایی، تغییرات قابل ملاحظه‌ای در این مناطق اتفاق نخواهد افتاد و میانگین دما نیز از امروز تا پایان روز سه شنبه بین ۱۸ تا ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان است.

براساس این گزارش، بیشترین میزان کاهش دما در مناطق ساحلی و جلگه‌ای نیز در شهرهای بهشهر و گلوگاه اتفاق خواهد افتاد، دمای هوای این شهرها از ۲۲ درجه سانتی‌ گراد بالای صفر در روز جاری با ۲ درجه کاهش در روز دوشنبه به ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد و کمترین میزان کاهش دما نیز با یک درجه مربوط به شهرهای چالوس، نوشهر، عباس‌آباد، تنکابن و رامسر است، دمای هوای این مناطق نیز از ۱۸ درجه بالای صفر در روز جاری با یک درجه کاهش در روز دوشنبه به ۱۷ درجه سانتی‌ گراد بالای صفر می‌رسد.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که بندرامیرآباد ۲۳.۸ و کلاردشت با ۱۳.۱ درجه سانتی‌گرادد بالای صفر به ترتیب گرم‌ ترین و خنک‌ ترین مناطق استان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۲۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه کاهش نشان می‌دهد.

هواشناسی شرایط جوی مازندران براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌ های پیـش‌یابی هواشناسـی را از امروز تا روز سه‌ شنبه ابری، در ارتفاعات مه‌آلود، گاهی با رگبار باران،  وزش باد و احتمال وقوع رعد و برق و در روز چهارشنبه را نیز نیمه ابری تا ابری ، بویژه در ساعات بعدازظهر و شب همراه با رگبار باران، وقوع رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش‌بینی کرده است.

آسمان مازندران در روز پنج‏شنبه ابری، در ارتفاعات مه‌آلود، گاهی با رگبار باران،  وزش باد و احتمال وقوع رعد و برق پیش‌بینی شده است.

امواج بیش از ۲ متری دریای خزر 

به گزارش خزرتیترخبر، هواشناسی مازندران همچنین با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در این استان را تا ظهر روز دوشنبه هفته جاری ناامن اعلام کرده است.

در این اطلاعیه تاکید شده است که با شمالی شدن جریان هوا که با و وزش باد نسبتا شدید تا شدید همراه است، دریای خزر در این مدت طوفانی و برای فعالیت های دریایی نا امن می‌شود.

براساس این گزارش، طبق این پیش‌بینی، سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بیشینه سرعت وزش باد تا ۱۷ متر بر ثانیه و بیشینه ارتفاع موج نیز تا ۲.۵ متر خواهد رسید.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن قایق های تفریحی و شناورهای سبک ، باعث پاره شدن تورهای صیادی بویژه تورهای صید پره و ایجاد خطر برای فعالیت های صیادی خواهد شد.

در این اخطاریه توصیه شده تا مسافران و علاقه‌مندان به دریا طی این مدت از فعالیت‌های تفریحی خودداری کنند و صیادان و فعالان حوزه شیلات نیز از حضور در دریا بپرهیزند.

مازندران حدود ۴۴۰ کیلومتر از ساحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد و در حال حاضر هم بیش از چهار هزار صیاد عضو شرکت های پره مشغول صید ماهیان استخوانی در آب های ساحلی استان هستند.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir