شنبه 17 ارديبهشت 1401-12:58 کد خبر:99442

پس از حضور میدانی در برخی شعب بانک ها:

انتقاد شدید امام جمعه زیراب از شرایط سخت پرداخت وام ازدواج

امام جمعه زیراب در خطبه های نماز جمعه به رفتار مغایر بانک ها با دستورالعمل ابلاغی بابت وام ازدواج انتقاد کرد و از مسئولین مربوطه درخواست کرد به این موضوع ورود کنند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شمال نیوز، رضایی امام جمعه شهرزیراب سوادکوه در خطبه های نماز جمعه این هفته به رفتار مغایر بانک ها با دستورالعمل ابلاغی بابت وام ازدواج جوانان انتقاد شدیدی کرد و تمام قد از نوعروسان ، تازه دامادها  دفاع کرد .

وی خواستار تسهیل شرایط در بوروکراسی سخت اعطای وام قرض الحسنه ازدواج شد.

براساس این گزارش، رضایی با برشمردن بعضی از خدمات ، گلایه شدیدی از بانک ها داشت و به عنوان صدای رسای جوانان دم بخت ، نوعروسان و تازه دامادها از بوروکراسی سخت در اعطای وام قرض الحسنه ازدواج به جوانان بابت رفتار مغایر بانک ها با دستورالعمل ابلاغی کشوری زبان به انتقاد گشود و از قوای قضائیه ،مقننه و مجریه درخواست کرد به این موضوع ورود کنند.

وی گفت : چندی پیش خبری روی خروجی صداوسیما ، تیتر روزنامه ها و خبرگزاری ها نقش بست مبنی بر اینکه دریافت وام ازدواج آسان تر می شود که محتوای متن خبر اینگونه بوده « بخشنامه اعطای وام قرض الحسنه ازدواج بانک ها را مکلف کرد تا ضمن اعتبار سنجی متقاضیان ،حداکثر با اخذ سفته از متقاضی وام ازدواج یا با ضمانت یک نفر ضامن معتبر به پرداخت تسهیلات اقدام کنند » و مسئولیت حسن اجرا را به عهده بانک مرکزی،بانک های عامل، تمامی مدیران و کارکنان بانک های ذی ربط قرار داده اند، لذا عدم اجرا یا تاخیر در پرداخت تخلف محسوب شده و قابل پیگیری در مراجع ذیصلاح است.

امام جمعه زیراب افزود: تعدادی از جوانان بر اساس این اخبار منتشره اقدام به ازدواج کرده اند تا با اتکا به وام مذکور بخشی از مایحتاج زندگی در بدو ازدواج را فراهم نمایند اما بعد از مراجعه این جوانان و خانواده ایشان به بانک ها مواجه با بوروکراسی سختگیرانه می شوند، به گونه ای که متصدیان مرتبط بانک ها یکی از شروط اعطای وام را معرفی ۲ نفر ضامن و تحویل سفته می دانند و اعتنایی به دستورالعمل ابِلاغی کشوری ندارند .

وی هشدار داد : مراقب باشیم رفتار و عملکرد ما با اعتماد و اعتقاد جوانان بازی نکند.

حجت الاسلام رضایی توضیح داد : زمانی که خبرنگار صداوسیما جهت پیگیری همین موضوع به یکی از نمایندگان مجلس رجوع می کند ایشان منفعلانه فقط پاسخ می دهد مطابق دستورالعمل اقدام نمی شود.

به گزارش خزرتیترخبر، امام جمعه شهر زیراب بیان داشت : شخصاً برای پیگیری به بعضی از بانک ها مراجعه کرده و گواه بر این اقدام مغایر بانک ها هستم .

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه همه باید به سهل شدن شرائط ازدواج جوانان کمک کنیم و برای پیشگیری از طلاقها که علت بخشی از طلاق ها مباحث اقتصادی است باید حامی جوانان باشیم ، این دستورالعمل اگر ضمانت اجرایی نداشت چرا اعلام شد و حال که اعلام شد جوانان در تامین بخشی از مایحتاج زندگی و ازدواج به آن امید بستند و باید اجرایی شود.

امام جمعه زیراب از تریبون نماز جمعه در قامت مدافع تمام قد جوانان ، نو عروس و دامادها و دم بخت ها ظاهر شد .

باشد تا با این مطالبه گری شایسته امام جمعه زیراب در بخش جمعیت ، ازدواج ، فرزند آوری ، اشتغال و رفاه جوانان تازه ازدواج کرده ، قدمی هر چند کوچک گرفته شود.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir