پنجشنبه 25 فروردين 1401-17:57 کد خبر:98930

اتفاقات عجیب در دانشگاه آزاد ساری!!!

استعفای رییس دانشگاه آزاد ساری/نمایندگان ساری در خواب زمستانی

با استعفای غیر منتظره رییس دانشگاه آزاد ساری و خواب زمستانی نمایندگان ساری،یک بابلی راه ریاست دانشگاه آزاد ساری را در پیش گرفته است.


به گزارش خزرتیترخبر و بر اساس شنیده‌ها ، حسین کرمانیان رییس دانشگاه آزاد واحد ساری از سمت ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری ساری استعفاء کرده است.

بر اساس این گزارش، با استعفای این رییس ، برخی از نمایندگان مازندران به دنبال جایگزینی نفرات مورد نظر خود در این دانشگاه  می باشند که از آن جمله می توان به یکی از نماینده بابل اشاره نمود که در پی جایگزینی رییس دانشگاه آزاد بابل به جای کرمانیان می باشد.

به گزارش خزرتیترخبر،حسین کرمانیان که در زمان ریاست وی، دانشگاه آزاد واحد ساری از حواشی بسیاری چون ادعای خرید سهام کارخانه چوب و کاغذ مازندران، گاف و بدهی 50 میلیارد ریالی این دانشگاه به تامین اجتماعی، محکومیت و صدور تقسیط نامه 36 ماهه به تامین اجتماعی و برخورد قانونی در صورت عدم پرداخت حتی یک قسط و مواردی دیگر … سرانجام از سمت خود استعفا داد.

بر اساس همین گزارش اما گویا این استعفا زمانی صورت پذیرفت و رسانه ای شد که از قبل مدیر جدید این دانشگاه انتخاب گردیده و چیزی به اعلام رسمی و معارفه وی نمانده است!

به گزارش خزرتیترخبر،متاسفانه برخی افراد سعی نموده اند گزینه هایی از ساری را برای ریاست دانشگاه آزاد واحد ساری معرفی نمایند که شاخص نبوده تا مورد تایید قرار نگیرند تا نماینده بابل فرد مورد نظر خود را بر کرسی ریاست دانشگاه آزاد ساری بنشاند.

به نظر می رسد نمایندگان بابل دغدغه بیشتری نسبت به نمایندگان ساری جهت مدیریت این دانشگاه دارند و گویا از مدت ها قبل به دنبال جایگزینی دیگر مدیر بابلی برای تصدی این پست بوده اند.

بر اساس آخرین گزارشات دریافتی،در این بین با پیگیری یکی از نمایندگان مجلس شهر بابل ،نام رئیس دانشگاه آزاد واحد بابل (میرالله حسینی)در بین گزینه ها مطرح شده می باشد که با توجه به اینکه سایر گزینه ها سوابق قابل توجهی ندارند، به نظر می رسد رئیس واحد بابل در راه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری است.

بر اساس این گزارش،انتخاب و معرفی برخی مدیران ضعیف ساروی تا اینجای کار منجر به آن شده که لابی نمایندگان بابل اثرگذارتر عمل کند و فرد مورد نظر آن ها یعنی میرالله حسینی رئیس دانشگاه آزاد بابل در یک قدمی ریاست این واحد در مرکز مازندران قرار گیرد.

اگرچه تاکید ما به عنوان یک رسانه بر تخصص و توانمندی افراد و پرهیز از نزاع کهنه شهری بوده اما ظاهرا نگاه مدیران دانشگاه آزاد ساری در سال های اخیر همواره بر حفظ و تقویت نیروهای بابلی و تضعیف و حذف مدیران ساروی بوده است.

به گزارش خزرتیترخبر، این درحالی است که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری چهره‌های شاخص تر به لحاظ علمی، مدیریتی و سوابق انقلابی به تعداد قابل توجهی حضور دارند.

بر اساس این گزارش،یکی از کانال های خبری و محلی بابل (بابل آنلاین) با انتشار خبر انتصاب رییس دانشگاه آزاد بابل به سمت ریاست دانشگاه آزاد واحد ساری ( قبل از صدور هر حکمی برای رییس جدید دانشگاه آزاد ساری از سوی مسئولین مرکزی دانشگاه آزاد) نشان داد و ثابت کرد که تعیین کننده ریاست دانشگاه های آزاد ،هم در دستان کانال های خبری محلی با جو سازی های کذب و نادرست  و هم در دستان نمایندگان می باشد و عملا مسئولین مرکزی دانشگاه آزاد خود اختیاری در این زمینه ندارند و عملا دانشگاه ها به محلی برای فعالیت های سیاسی تبدیل شده است که جای تاسف دارد.

به گزارش خزرتیترخبر،گواه این ادعای ما موارد متعدد برخوردهای سلیقه ای، منطقه ای و بعضا سیاسی در عزل و نصب‌ها بوده که در نهایت منجر به بکارگیری نیروهای بازنشسته جای نیروهای جوان، انبوه نقل و انتقالات بعضا غیرقانونی کارکنان از سایر واحدها به واحد ساری، بکارگیری کارمند تامین اجتماعی به عنوان رئیس دانشکده پزشکی بدون انجام تشریفات اداری و برخلاف ضوابط دانشگاه، بکارگیری افراد غیر ساروی در پستهای کلیدی به گونه ای که بر اساس آمارهای موثق اعلام شده تنها کمتر از ۳۰ درصد اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی مرکز استان، ساروی هستند.

نتیجه آن شد که با وجود چهره های متعدد علمی در مرکز استان، شاهد عدم مدیریت صحیح و اصولی امورات دانشگاه و حواشی بی پایان مربوطه باشیم که بیشتر آن ها ناشی از ضعف های مدیریتی یا عدم بکارگیری تدابیر لازم است.

با توجه به آنکه رئیس واحد ساری ،رئیس دانشگاه آزاد استان هم می باشد، انتخاب مدیری توانمند، پرانرژی، باتجربه و انقلابی از اهمیت بالایی برخورد است، مساله ای که به نظر می رسد برای نمایندگان ساری در مجلس اهمیت چندانی ندارد و گویا آن ها در دنیای خود سیر می کنند!

اساسا چرا باید چنین حواشی و اتفاقاتی در دانشگاه آزاد اسلامی مرکز استان رخ دهد؟ چرا باید کانون تصمیم گیری های دانشگاه ساری در شهری دیگری چون بابل باشد؟

چرا نباید نمایندگان ساری در برابر چنین جوسازی ها و انتصابات که ناشی از نگاه منطقه ای و سیاسی است، واکنشی نداشته باشند و حتی گاها در زمین آن ها بازی کنند؟

گویا نمایندگان شهر ساری هنوز در خواب غفلت بوده و همچنان برای یک سیستم دانشگاهی در ساری، نماینده شهر دیگر به دنبال تصمیم گیری است./(جعفر رعیت. 54)

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir