جمعه 31 خرداد 1398-11:41 کد خبر:67676

مدیرعامل آبفا مازندران خبر داد:

تنش آبی در ۲۵ شهر مازندران

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران، با بیان اینکه ۱۳.۸ درصد جمعیت استان تحت پوشش طرح های فاضلاب قرار دارند گفت: ۲۵ شهر استان نیز با تنش آبی مواجه است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی آبفاشهری مازندران، مجید عبداللهی صبح پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان مازندران با بیان اینکه بیش از یک میلیون و ۹۵۴ هزار نفر جمعیت شهری تحت پوشش آبفا شهری است اظهار داشت: همچنین بیش از ۳۲۳ هزار نفر از جمعیت روستایی نیز توسط آبفا شهری آبرسانی می شود.

وی افزود: در بخش آب ۱۰۰ درصد جمعیت تحت پوش آبفا هستند و بیش از هشت هزار و ۵۰۰ مترطول شبکه توزیع آب در استان به شمار می رود و بیشتر منابع آب از زیرزمینی تامین می شود.

وی با عنوان ۱۳.۸ درصد جمعیت استان تحت پوشش طرح های فاضلاب قرار دارند، متوسط جمعیت تحت پوشش را ۵۱ درصد بیان کرد و افزود: نیاز مازندران به طرح های فاضلاب به دلیل بالابودن سطح آب زیاد است ولی در این بخش با عقب ماندگی مواجه است.

مدیرعامل آب و فاصلاب شهری مازندران با بیان اینکه شمار مشترکان فاضلاب در استان ۴۷ هزار نفر است، شمار شهرهای که تحت پوشش این طرح هستند را شش شهر و ظرفیت تصفیه خانه های ساخته شده را ۶۸ هزار مترمکعب در شبانه روز و ظرفیت تصفیه خانه های در دست احداث را ۴۳ هزار مترمکعب بیان کرد.

عبداللهی ادامه داد: برداشت بی رویه از منابع آبی سبب شد تا آب های استان به سمت شوری پیش رود و برای هر پیشگیری از هدردرفت آب نیز نیاز به اعتبار کلان داریم.

وی با بیان اینکه د ر۲۵ شهر استان با تنش آبی مواجه هستیم گفت: ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای نجات این شهرها از تنش آبی نیاز داریم.