سه شنبه 28 اسفند 1397-7:48 کد خبر:66472

استاندار مازندران اعلام کرد:

روستای سیمرغ تخلیه شد/ مردم از سفر به مناطق کوهستانی مازندران خودداری کنند

استاندار مازندران با اشاره به بارش شدید باران توام با سیلاب در مناطق مختلف مرکزی استان، گفت: وضعیت سیلاب در شهرستان سیمرغ بحرانی بوده و تاکنون ۶ روستای این شهرستان از سکنه تخلیه شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تسنیم ، احمد حسین زادگان شامگاه دوشنبه در حاشیه جلسه مدیریت بحران مازندران در جمع خبرنگاران با اشاره به احتمال طغیان رودخانه‌های شهرهای شرقی استان نظیر نکا، اظهار داشت: مدیریت حوادث در این شهرستان با دقت نظر کامل و آماده‌باش 24ساعته مراقبت کرده تا جلوی طغیان احتمالی رودخانه‌ها به درون شهر و منازل ساکنان را بگیرند.

وی افزود: شهروندان دقت کنند زیر پایه‌ پل‌ها سُست شده و هر لحظه امکان فرو ریختن دارد بنابراین تا حد امکان از سفر به ارتفاعات پرهیز شود. تمهیدات لازم برای امداد رسانی به سیل زدگان گرفته شده است و برق مناطق قطع‌شده مازندران امشب وصل می‌شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه آب وارد خانه‌های روستاییان سیمرغ شده و شش روستای سیمرغ تخلیه شده است، تصریح کرد: جلسه مدیریت بحران مازندران با حضور تمام مدیران کل در شهرستان سیمرغ برای رفع سریع مشکلات تشکیل شده است.

حسین زادگان افزود: در خصوص امدادرسانی به مردم سیمرغ که سطح آب در برخی مناطق این شهرستان به 1.5 متر رسیده است گفت:  تأمین نان، کنسرو و آب معدنی، بیل مکانیکی، لودر، قایق و جت‌اسکی از شهرستان‌های اطراف تمهیدات لازم در نظر گرفته شد.

استاندار مازندران با اعلام اینکه 85 درصد برق شهرستان سیمرغ اکنون وصل شده است و بزودی تمام شهر در مدار قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: گاز شهرستان سیمرغ وصل است و مشکلی در مباحث گرمایشی این شهرستان وجود ندارد.

حسین‌زادگان با بیان اینکه سرعت باد شب گذشته در ایستگاه دشت‌ناز ساری تا 100 کیلومتر بر ساعت ثبت شد، ابراز کرد: در بندر امیرآباد 130 میلی‌متر بارندگی و در آلاشت 70 سانتی‌متر برف داشتیم.