پنجشنبه 18 بهمن 1397-19:5 کد خبر:65688

کنایه مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران به دعوا بر سر محل منطقه ازاد:

برخی از منطقه آزاد فقط ماشین های خارجی را می بینند!

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به مزایای منطقه آزاد گفت: برخی از دوستان از منطقه آزاد تنها ماشین های لوکس و خارجی را می بینند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شمال نیوز،مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به مزایای منطقه آزاد گفت: برخی از دوستان از منطقه آزاد تنها ماشین های لوکس و خارجی را می بینند و قانون آن را نمی دانند.

براساس این گزارش، محمد انزان پور عصر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران، ارزش افزوده تولیدات را از مزایای منطقه ویژه اقتصادی بیان کرد و گفت: معافیت از حقوق و عوارض گمرکی از مزایای منطقه ویژه اقتصادی  و ساختار این منطقه برای فرآوری کالا مناسب است.

وی درباره ایجاد منطقه آزاد با اظهار اینکه تعیین منطقه آزاد در حوزه بنادر و دریانوردی نیست گفت: از نظر کارشناسی مقدار زمین ملاک منطقه آزاد نیست و باید طرحی برای ایجاد آن وجود داشته باشد.

انزان پور ادامه داد: زیرساخت های لازم برای ایجاد منطقه آزاد در مازندران وجود دارد و در قانون منعی برای وجود چند منطقه آزاد نیست و متاسفانه برخی از دوستان قانون منطقه آزاد را نمی دانند و تنها از این منطقه، ماشین خارجی را می دانند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران، پروژه احداث سایت کانتینری یخچالی حمل و نقل را از جمله طرح ها برشمرد و با بیان اینکه ترمینال مسافری در بندر نوشهر راه اندازی می شود گفت: مجوزهای لازم این طرح گرفته شد و بزودی راه اندازی می شود.

انزان پور ایجاد سامانه رسوبگیر و توسعه اراضی بندر را از دیگر طرح ها برشمرد گفت: تفاهمنامه برای توسعه بندر در دست امضا است و با اجرای این طرح، روند توسعه شتاب می گیرد.

وی دسترسی بندر به کمربندی را از جمله برنامه ها برشمرد و گفت: طرحی در این زمینه تهیه شد و امیدواریم ظرف سه سال آینده بهره برداری رسد و با تکمیل آن، منطقه ویژه اقتصادی در آن سوی کمربندی نیز اجرایی می شود.

قلع و قمع ۱۲۰ فقره بنای غیرمجاز در سواحل

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران، آزادسازی سواحل را از دیگر اقدامات بیان کرد و گفت: از سال ۸۷ تاکنون بیش از ۳۵۰ پرونده در مراجع قضایی طرح شده است و بیش از ۱۲۰ سازه غیرمجاز قلع و قمع و ۱۸ کیلومتر از نوار ساحلی آزادسازی شده است.

انزان پور تعداد شناورهای ثبت شده را در دریای مازندران سه هزار و ۳۰۰ فروند بیان کرد و گفت:تاکنون ۲۲ هزار فقره گواهینامه دریانوردی برای اشخاص صادر شده است و پیش بینی می شود در سال آینده شاهد تردد شناوردهای استاندارد در دریای استان باشیم.

مدیرکل بنادر ودریانوردی درباره راه دسترسی بندر نوشهر گفت: تمامی مسائل مربوط به راه دسترسی حل شده است و این طرح در سال ۸۹ با یک سوء برداشت مواجه شده بود زیرا هیچ آسیبی به باغ گیاه شناسی نمی زند.

وی گفت: راه دسترسی در حال حاضر ارتباطی به باغ گیاه شناسی ندارد و مطالعات اجرای این طرح مورد تایید دستگاه های مختلف قرار گرفته است و در طرح جدید، دو کیلومتر راه دسترسی ایجاد می شود که یک کیلومتر آن در قالب احداث پل اجرا می شود.

انزان پور یادآور شد: ایجاد راه دسترسی به نوشهر امسال اجرایی می شود و نوشهری ها بعد از ۸۰ سال از شر تردد کامیون در شهر خلاص می شوند.