پنجشنبه 18 بهمن 1397-12:28 کد خبر:65677

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران خبر داد:

تنها 12 درصد فاضلاب مازندران تصفیه می‌شود

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران با اعلام اینکه در بحث فاضلاب با عقب‌ماندگی قابل توجه‌ مواجه هستیم، گفت: در مازندران تنها 12 درصد فاضلاب تصفیه می‌شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی آبفا شهری مازندران، ذبیح‌الله ذاکری بعد از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از پروه اصلاح خطوط آب شهرستان ساری در ایستگاه پمپاژ آب پشت زندان سابق ساری، اظهار کرد: سیاست وزارت نیرو افزایش کیفت و کمیت و جلوگیری از هدر رفت آب است.

وی با اشاره به خشکسالی که در طی این چند مدت دامن‌گیر مازندران بوده است، گفت: تا حدودی ذخیره‌های آبی ما دچار مشکل شده است به همین دلیل وزارت خانه بحث اصلاح شبکه را در دستور کار خویش قرار داده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران خاطر نشان کرد:در استان مازندران بیش از 61 کیلومتر از خطوط لوله‌گذاری شده اصلاح شده و به ازای هر متر اصلاح شبکه بیش از 300 هزار تومان هزینه انجام شده است.

وی کل اعتبارات اصلاح شبکه تصویب شده مازندران را 13 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اعتبار تخصیص یافته تنها 1.8 دهم میلیارد تومان است که برای اصلاح شبکه انجام شده بیش از 120 میلیارد تومان هزینه شده است.

ذاکری خاطر نشان کرد:کمبودهای اعتباری این بخش را با استفاده از منابع داخلی و پیگیری‌های مسؤولان جبران کردیم.

وی با اعلام اینکه در بحث فاضلاب با عقب‌ماندگی قابل توجه‌ مواجه هستیم، گفت:نرم کشوری اجرای طرح فاضلاب شهری 32 درصد است در حالی که در مازندران تنها 12 درصد فاضلاب تصفیه می‌شود.

وی از برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری مدول دوم تصفیه فاضلاب ساری در نیمه‌دوم سال 98 خبر داد و گفت: برای تکمیل این طرح تاکنون 80 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

براساس این گزارش، در این مراسم از پروژه اصلاح شبکه آبیاری شهرستان ساری بهره‌برداری شده که برای اجرای این طرح 10 میلیارد تومان هزینه شده است.