دوشنبه 15 بهمن 1397-20:38 کد خبر:65636

انتقاد نماینده مردم تنکابن در مجلس:

دومینوی تعطیلی کارخانه های نیازمند به مواد اولیه چوبی آغاز شده است

عضو کمیسیون کشاورزی،مجلس گفت: اجرای طرح تنفس جنگل‌ها بسیاری از کارخانه‌ها را به دلیل عدم تامین مواد اولیه با مشکلات فراوانی رو به رو کرده و آنها را در معرض خطر تعطیلی قرار داده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از خانه ملت، شمس الله شریعت نژاد در خصوص تعطیلی کارخانه نکا چوب به دلیل کمبود مواد اولیه گفت: اجرای طرح تنفس جنگل‌ها بسیاری از کارخانه‌هایی را به دلیل تامین نشدن مواد اولیه با مشکلات فراوانی رو به رو کرده است و خطر تعطیلی این واحد بزرگ صنعتی، کارگران و کارمندان را تهدید می‌کند.

نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون بهره‌برداری از چوب‌های شکسته،ریشه‌کن شده جنگل‌ها که در جهت احیای کارخانه‌های نیازمند به چوب که با اراده مجلس به دولت تحمیل شده است، تصریح کرد: متاسفانه قانون بهره برداری از چوب شکسته  و افتاده موجود در جنگل‌های استان مازندران می‌توانند روح دوباره‌ای به کالبد نکاچوب بدهند اما این قانون عالی رغم تذکرات پی‌در پی توسط سازمان جنگل‌ها اجرایی نشد، گویا اجرای طرح تنفس پنج ساله برای تعطیلی کارخانه هدف گزاری شده بود.

تعطیلی کارخانه‌های تولید کاغذ به شدت قیمت این محصول را افزایش می‌دهد

شریعت نژاد افزود:تعطیلی کارخانه‌های چوب استان مازندران و بیکاری تعداد زیادی از کارگران کاملا قابل پیش بینی بوده و هشدارهای لازم نیز در این خصوص به مسئولین مربوطه داده شد اما کسی به آن توجه نکرد، بی‌تردید کارخانه‌های چوب کاغذ مازندران، آرین سینا، پارس نئوپان و شموشک در صورت عدم توجه و ساماندهی پس از کارخانه نکا چوب رو به تعطیلی خواهند رفت،از طرفی تعطیلی کارخانه‌های تولید کاغذ در شمال کشور علاوه بر بیکاری تعداد زیادی از کارگران، قیمت کاغذ را نیز به شدت افزایش می‌دهد.

طرح تنفس پنج ساله جنگل‌ها یک تصمیم ژورنالیستی بوده است

وی اظهار کرد: متاسفانه برای اجرای قانون بهره برداری از درختان شکسته شده هیچ ضمانتی وجود ندارد، اجرای طرح تنفس پنج ساله جنگل‌ها یک تصمیم ژورنالیستی بوده و به هیچ عنوان عقلایی نیست، اجرای طرح ‌های این چنینی نیازمند بررسی‌های دقیق و کارشناسی‌ داده‌ها است تا شاهد اینگونه پیامدها نباشیم.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس خاطر نشان کرد: کارخانه‌‌ای که به‌دلیل تامین نشدن مواد اولیه، تعطیل شود بعد از اتمام طرح پنج ساله تنفس نیز احیا نخواهد شد، این طرح نسخه‌ای برای تعطیلی کارخانه ها است به همین دلیل بعد از آن هم هیچ تغییر صورت نخواهد گرفت.