سه شنبه 15 آبان 1397-21:46 کد خبر:63896

رئیس اتحادیه مرغ‌فروشان مرکز مازندران خبر داد:

رکورد قیمت تخم‌مرغ در بازار/پیش‌بینی قیمت پروازی مرغ در روزهای آینده

رئیس اتحادیه مرغ‌فروشان مرکز مازندران گفت: قیمت تخم‌مرغ رکورد زد و قیمت مرغ نیز افزایش یافته و در روزهای آینده نیز شاهد روند رو به رشد قیمت این محصول خواهیم بود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، شاهد افزایش قیمت تخم‌مرغ در بازار هستیم که به‌دلیل تولید پایین، افزایش تقاضا و صادرات این محصول برمی‌گردد.

همچنین قیمت مرغ نیز درحال افزایش است که پیش‌بینی می‌شود این قیمت‌ها در روزهای آینده نیز روند رو به رشد داشته باشد.

تولیدکنندگان به‌دلیل نداشتن علوفه و مشکل در تأمین نهاده‌ها نتوانستند تولیدات خوبی داشته باشند؛ چراکه قبل از تولید ابتدا باید به فکر تأمین نهاده‌ها و سپس تولید خود باشند در غیر این صورت نمی‌توانند سرپا بمانند.

رئیس اتحادیه مرغ‌فروشان مرکز مازندران اظهار کرد:درحال حاضر قیمت هر شانه تخم‌مرغ به‌صورت خرده 21هزار و عمده 19هزار تومان است.

کامران هاشمی افزود: در گذشته نیز شاهد افزایش قیمت تخم‌مرغ در بازار بودیم که به‌صورت عمده به شانه‌ای 18هزار تومان رسیده بود.

وی با اشاره به اینکه فروش تخم‌مرغ در مازندران به‌صورت شانه‌ای ولی در استان‌های دیگر به‌صورت کیلویی است، تصریح کرد:دلیل افزایش تخم‌مرغ به افزایش مصرف داخلی ، تولید پایین و صادرات است.

رئیس اتحادیه مرغ‌فروشان مرکز مازندران اضافه کرد: همچنین قیمت مرغ نیز به‌صورت عمده به 9هزار و 300 و به‌صورت خرده به 10هزار و 300 تومان رسید.

هاشمی با اعلام اینکه از ابتدای مهر ماه امسال تاکنون قیمت مرغ یک‌هزار و 500 تومان افزایش پیدا کرد، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی بر این است که در روزهای آینده نیز شاهد افزایش قیمت این محصول باشیم.

وی در پایان گفت:دلیل افزایش قیمت مرغ در بازار تولید کم و کمبود نهاده‌ها است.