پنجشنبه 10 آبان 1397-9:43 کد خبر:63818

کلینکی بدون امکانات اولیه:

کلینیک طوبی نکا فاقد بوفه و خودپرداز

کلینیک طوبی به عنوان بزرگ ترین مرکز درمانی نکا، دارای بخش‌ها و زیرمجموعه‌های متعددی است اما عدم وجودعابر بانک و بوفه ی مواد غذائی، باعث نارضایتی مراجعان شده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تیترامروز، روزانه صدها بیمار از نقاط مختلف نکا به کلینیک تخصصی و فوق تخصصی طوبی می‌آیند تا بتوانند از خدمات درمانی آن استفاده کنند، زیرا بر اساس ادعای این بیماران، این مرکز درمانی به بیماران با هزینه ی بسیار کمتر و پزشکان متخصص و...، ارائه می دهد، از همین رو، مجبورند صبح زود از دور دست‌ها به کلینیک بیایند.

کلینیک طوبی به عنوان بزرگ ترین مرکز درمانی نکا، دارای بخش‌ها و زیرمجموعه‌های متعددی است، از جمله، مرکز طبی کودکان، قلب و عروق، عفونی، اعصاب و روان و...، از همین رو، بیشترین بار مراجعه به این مرکز درمانی را، بیماران کم بضاعت تشکیل می‌دهند.

در کنار این کلینیک، می‌توان به آزمایشگاه شبکه بهداشت و درمان و داروخانه مجاور آن، نیز اشاره داشت که با موجی از بیماران شهری و روستائی مواجه هستند.

رفت و آمدهای بیماران نکائی و روستاهای اطراف آن به ساختمان جدیدالتأسیس کلینیک تخصصی و فوق تخصصی طوبی و آزمایشگاه به عنوان شلوغ ترین مرکز درمانی شهر، که در اطراف آن امکانات رفاهی قابل توجهی دیده نمی شود، باعث شده تا آنها به دستگاه خودپراز نیاز شدید پیدا کنند.

شکایت متعدد مراجعه کنندگان به کلینیک تخصصی و فوق تخصصی طوبی و آزمایشگاه این شهرستان سبب شد تا در ساعت کار سری به این دو مرکز درمانی بزنیم و از نزدیک مشکلات این مراکز را از زبان مراجعان جویا شویم.

آنچه در بدو ورود ما به کلینیک طوبی و آزمایشگاه جلب‌توجه نمود، نارضایتی مشهود مراجعان از عدم عابر بانک و بوفه ی مواد غذائی است.

یکی از مراجعه کنندگان پیرزنی بود که بعلت خراب بودن دستگاه کارت خوان و نبودن دستگاه خودپرداز مجبور شد مسافت زیادی را از کلینیک که ماشین خور هم نیست را تا یکی از بانکهای شهر بپیماید تا از کارتش پول بگیرد و بصورت دستی به صندوق کلینیک بپردازد، ابراز نارضایتی و شکایت می‌کرد.

کمی آن‌طرف تر بیمارانی نشسته بودند و از نبودن بوفه در کلینیک گلایه‌مند بودند و می گفتند: ما ساعت 5-6 صبح از روستا برای گرفتن نوبت بدون خوردن صبحانه حرکت کردیم و الان گرسنه ایم، نه بوفه ای در داخل کلینیک وجود دارد و نه سوپرمارکتی در این محدوده هست تا چیزی بخریم.

با توجه به مشکلات مطرح شده، به سراغ علیرضا خانجانی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نکا رفتیم تا راه حل آن را از زبان وی جویا شویم:

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نکا، گفت: با توجه به نیاز بیماران و کارکنان کلینیک تخصصی و فوق تخصصی طوبی و آزمایشگاه به دستگاه عابر بانک، پس از نامه نگاری و كسب موافقت رئيس دانشگاه علوم پزشکی، اقدامات لازم را جهت نصب خودپرداز انجام دادیم و بزودی در این دو مکان دستگاه عابربانک رفاه نصب می شود.

خانجانی گفت: اين اقدام نه تنها در جلوگيری از اتلاف وقت كاركنان تأثير به سزايی دارد، بلکه بیماران و همراهانشان با يكی ديگر از تسهيلات رفاهی در کلینیک و آزمایشگاه مواجه خواهند شد.

وی با اعلام این خبر گفت: این اقدام بسیارمهم، با همکاری بانک رفاه و همچنین واحد فناوری اطلاعات و حسابداری شبکه بهداشت، جهت افزایش رضایتمندی و تسریع در امور پذیرش بیماران برقرار شده است تا مشکلات مالی پرداخت الکترونیک وجود نداشته باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نکا تصریح کرد: با اجرای این عملیات الکترونیکی، علاوه بر دسترسی آسان برای عموم مراجعین، صرفه جویی در وقت ارباب رجوع و کاهش تردد غیر ضروری، بهینه سازی دریافتها را نیز خواهیم داشت.

خانجانی افزود: علاوه بر نصب این دستگاه در کلینیک، آزمایشگاه و داروخانه نیز از مزایای آن برخوردار می شوند و به منظور توسعه شرایط مناسب برای سرویس‌دهی مطلوب به مراجعین از سایر بانکها نیز می خواهیم درصورت تمایل خودپرداز بیاورند.

وی خاطرنشان کرد: کلینیک طوبی بیمارستان نیست که بیماران روزها و ماهها بستری شوند و همراهانشان هم در آنجا بمانند، طوبی درمانگاه است و بیماران بصورت سرپائی ویزیت و معالجه می شوند، به همین دلیل با تمام تلاشی که برای ایجاد بوفه انجام دادیم از سوی دانشگاه موافقت نشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نکا در پایان گفت: در بیرون کلینیک، افراد می توانند شخصاً سوپرمارکت باز کنند تا هم خود سود کرده و هم نیاز بیماران برطرف شود.

سخن پایانی

بله بیمارستان‌ها و مراکز بزرگ اداریِ پرمراجعه، محل خوبی برای نصب دستگاه خودپرداز است، رمز آسايش خيال كاركنان، بيماران و كليه مراجعين به کلینیک تخصصی و فوق تخصصی طوبی، آزمایشگاه و داروخانه ی مجاور آن در شهرستان نکا با نصب دستگاه عابر بانک رفاه گشوده می شود.