سه شنبه 27 شهريور 1397-7:52 کد خبر:63101

به منظور حل مشکل کمبود آب در مناطق شرق ساری:

احداث 2000 متر خط انتقال چاه

مدیر امور آبفا شهری ساری گفت:به منظور حل مشکل کمبود آب در شرق و مناطق اطراف میدان خزر و خیابان معلم  2000 متر خط انتقال چاه احداث شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی شرکت آبفاشهری مازندران، مدیر امور آب و فاضلاب شهری ساری گفت: با هدف انتقال آب از چاه جدید الحفر به شبکه توزیع و به منظور حل مشکل کمبود آب در شرق ومناطق اطراف میدان خزر و خیابان معلم  2000 متر خط انتقال چاه احداث شد.

براساس این گزارش، بهزاد برارزاده با بیان اینکه اعتبار این طرح 4 میلیارد ریال پیش بینی شد، افزود:مابقی عملیات مربوط به این طرح در حال  انجام است.

وی، ضمن اشاره به احداث ایستگاه پمپاژ لسانی با هدف ایجاد فشار وآب مورد نیاز زون 2 در افق طرح با 95 درصد پیشرفت فیزیکی اظهار داشت: سازه احداث و تجهیزات الکترو مکانیکال خریداری و نصب شد و مورد  بهره برداری قرار گرفت و اکنون در مرحله اجرای تله متری و کنترل قرار دارد،اعتبار هزینه شده جهت اجرای این طرح 40 میلیارد ریال می باشد.

مدیر امور آبفای ساری، با بیان اینکه احداث 1200متر خط انتقال از مخزن لسانی به مخزن هوایی با هدف انتقال آب از مخزن کرمانی به لسانی با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال وپیشرفت فیزیکی 50 درصد در دست اقدام است، تصریح کرد: به منظور اجرای مقاوم سازی مخزن لسانی و افزایش قطر کلکتورمکش با هدف اجرای طرح پدافند غیر عامل و امکان افزایش توان انتقال آب به شبکه توزیع واستفاده از تمامی توان ایستگاه پمپاژ طرح اجرای کلکتور از کف مخزن ومقاوم سازی مخزن با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد و 500 میلیون ریال در دست انجام می باشد..

برارزاده، از اتمام عملیات حفر وتجهیز یک حلقه چاه با آبدهی 70 لیتر در ثانیه با هدف تامین آب پارک موزه وقسمتی از مناطق شرقی و نیز مقابله با افت فشار آب خبر داد و تصریح کرد:تجهیز و احداث اطاقک چاه درحال انجام است همچنین اعتبار پیش بینی شده برای  اجرای این طرح 5میلیارد ریال می باشد.

مدیر امور آبفای ساری ، به تشریح طرحهای آبرسانی در شهر کیاسر پرداخت و افزود: احداث خط انتقال وزون بندی بطول 8000متر با هدف کاهش هدر رفت وتامین فشار استاندارد در شبکه وارتقاء کیفی آب چاه با درآمیختن آن با آب چشمه با 25 درصد پیشرفت فیزیکی درحال انجام است که  تا کنون 2000متر آن اجرا شد.

برارزاده، از راه اندازی آزمایشی پکیج ارتقا کیفی آب با هدف ارتقای کیفی آب استحصالی از چاهها اشاره و تصریح کرد:بهسازی چشمه وآبگیر با هدف افزایش توان تامین وحفاظت فیزیکی از تاسیسات در مرحله طراحی و برآورد هزینه قرار دارد.

مدیر امور آبفای ساری، هزینه مورد نیاز برای انجام این طرحها را  12میلیارد ریال عنوان کرد.

برارزاده ، با بیان اینکه زمین مورد نیاز برای حفر و تجهیز یک حلقه چاه با هدف افزایش توان تأمین به میزان 20 لیتر در ثانیه برای مقابله با کمبود آب در فصل تابستان و پیک مصرف در شهر سورک خریداری شد، گفت: به منظور انتقال آب چاه به مخزن و کاهش هدر رفت آب، اصلاح و احداث خط انتقال به طول3000 متر در این شهر در دستور کار قرار گرفت که درحال حاضر لوله و اتصالات خریداری شد.

وی، اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرحها را ده میلیارد ریال عنوان کرد.