چهارشنبه 20 تير 1397-8:40 کد خبر:61798

مدیرکل حج و زیارت مازندران اعلام کرد:

اعزام حجاج مازندرانی از 15 تا 20 مردادماه

مدیرکل حج و زیارت مازندران گفت: زمان اعزام حجاج مازندرانی از ۱۵ تا ۲۰ مرداد ماه برنامه ریزی شده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ،سیدحبیب‌الله ساداتی با بیان اینکه زمان اعزام حجاج مازندرانی از ۱۵ تا ۲۰ مرداد ماه برنامه ریزی شده است، اظهار داشت: زمان اعزام هنوز قطعی نشده است و به محض قطعی شدن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی افزود: حجاج کارت سفر خود را ۲۴ تا ۷۲ ساعت قبل از سفر دریافت کنند تا در صورت تاخیر پرواز‌ها با مشکلی مواجه نشوند.

مدیرکل حج و زیارت مازندران با بیان اینکه نکات لازم ازسوی روحانیون در ارتباط با باید و نباید‌های این سفر معنوی به حجاج آموزش داده شده است، گفت:موضوعی که حجاج باید به آن توجه کنند عمل به فرمایش مقام معطم رهبری و حمایت از کالای ایرانی است.

این مسئول با تقدیر از تلاش دست‌اندرکاران حج تمتع در مازندران اظهار کرد: امسال از 3 هزار و ۳۲۰ زائر مازندرانی در قالب ۲۴ کاروان ( ۲۲ کاروان مدینه قبل و دو کاروان مدینه بعد ) به سفر معنوی حج تمتع مشرف می‌شوند.

ساداتی درباره زمان پرواز حج تمتع ۹۷ در مازندران، افزود: با قول داده شده زمان پروازها در مازندران از ۱۵ تا ۲۰ مرداد ماه امسال مشخص شده که به صورت کامل هنوز قطعی نشده و به محض قطعی شدن اطلاع‌رسانی شود تا حجاج برنامه‌ریزی لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه زائران در این سفر معنوی سه کلمه  هدف، همکاری و هوشیاری را مدنظر داشته باشند، خاطرنشان کرد: موضوع دیگر اینکه زائران به توصیه‌ها و هشدارها توجه کنند تا شاهد مشکلی نباشیم.

مدیرکل حج و زیارت مازندران با اعلام اینکه نکات لازم ازسوی روحانیون در ارتباط با باید و نبایدهای این سفر آموزش داده شده است، گفت:موضوعی که حجاج باید به آن توجه کنند بحث جامع عمل پوشاندن به شعار مقام معطم رهبری مبنی بر حمایت کالای ایرانی است که سوغات را در داخل کشور خریداری کرده و بار سفر خود را سبک کنند.

این مسئول با تاکید بر رعایت کلی مقررات کشور عربستان، خاطرنشان کرد: طول سفر  برخی حجاج ۳۰ تا ۳۵ روزه است که به دلیل  مشکل رفت و آمد در عربستان است که لازم است زائران در این زمینه نیز  ورود پیدا نکنند.

ساداتی گفت:لازم است حجاج کارت سفر خود را ۲۴ تا ۷۲ ساعت قبل از سفر دریافت کنند تا در صورت تاخیر پروازها با مشکلی مواجه نشوند.