چهارشنبه 23 خرداد 1397-12:41 کد خبر:61297

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران بیان کرد:

نشاط سیاسی و اجتماعی در مازندران/ تودیع غیابی مدیران نداریم

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران گفت:به کسانی که قرار است تودیع شوند وقتی اعلام می‌کنیم تشکر می کنند و نماز شکر می‌خوانند اما در آخر ناراحت می‌شوند و در مراسم حضور پیدا نمی‌کنند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر، احمد حسین زادگان پیش ازظهر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه بابیان اینکه رسانه از اضلاع توسعه استان به شمار می‌روند از رسانه‌های استان خواست تا برای توسعه استان، دولت را یاری کنند.

وی نقش رسانه را در توسعه استان حائز اهمیت برشمرد و ارتباط منطقی و نظام‌مند با اصحاب رسانه را ازجمله ضرورت‌ها برشمرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران بابیان اینکه به دنبال نشاط سیاسی در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی هستیم گفت:به مقوله سلامت به‌عنوان اولویت توجه داریم و اگر قرار است امنیت پایدار داشته باشیم باید به این بخش توجه کنیم.

حسین زادگان با اشاره به اینکه احزاب و گروه‌های سیاسی باید پویاتر و فعال‌تر شوند افزود:همچنین برای فعال‌سازی شعب و دفاتر احزاب در استان برنامه‌ریزی شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با تأکید براینکه باید فضای رسانه‌ای باز باشد گفت:اگر رسانه‌ها رسالت خود را انجام دهد بسیاری از وظایف سازمان‌های نظارتی کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به ابلاغ حقوق شهروندی از سوی رئیس‌جمهور گفت: ساختار عملیاتی کردن حقوق شهروندی در استان در حال انجام است.

تکریم ارباب رجوع خط قرمر است

وی تکریم ارباب‌رجوع را خط قرمز برشمرد و گفت: هر جا احساس کنیم مدیر و کارمندی بنابه هر دلیلی احترام ارباب‌رجوع را حفظ نکرده برخوردهای قانونی را انجام می‌دهیم.

حسین زادگان، افزایش رضایتمندی اجتماعی را یکی از اهداف استاندار بیان کرد و گفت:حذف بروکراسی های زاید که می‌تواند منجر به بروکراسی فاسد شود برای سلامت اداری در حال تهیه منشور است و تقویت همگرایی قومی و مذهبی به‌عنوان یکی از برنامه‌های فراروی حوزه معاونت سیاسی است که باید دنبال شود.

وی راه اندازی میز خدمت و میز احزاب را از دیگر برنامه ها برشمرد و گفت:احزاب مختلف علیرغم سلایق سیاسی باید کنار هم بنشیند و برای توسعه استان تلاش کنند.

حسین زادگان،با بیان اینکه ۳۰ درصد مناصب دولتی تا پایان فعالیت دولت باید به بانوان اختصاص یابد گفت: تلاش داریم ارتقای نقش مدیریتی بانوان را در این حوزه داشته باشیم

وی کاهش سن مدیریتی را از دیگر برنامه ها برشمرد و با بیان اینکه بیشترین رشد را در افزایش سازمان های مردم نهاد در استان داشتیم شمار سازمان های مردم نهاد فعال را بیش از ۲۴۰ سمن اعلام کرد و کیفی سازی این سازمان ها را الزامی دانست.

تودیع غیابی مدیران نداریم/ بلوک بندی مناطق

حسین‌زادگان درپاسخ به تودیع غیابی برخی از فرمانداران گفت: تودیع غیابی برگزار نمی‌کنیم بلکه از قبل اطلاع‌رسانی انجام می‌دهیم اما مدیری بنا به دلایلی ترجیح می‌دهد در مراسم تودیع خود حضور پیدا نکند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان اینکه فعالیت اگر به جز خدمت به مردم پاتوق نباشد مشکلی وجود ندارد، افزود: به کسانی که قرار است تودیع شوند وقتی اعلام می‌کنیم ابتدا تشکر می‌کنند بعد نماز شکر می‌خوانند اما در آخر ناراحت می‌شوند و در مراسم حضور پیدا نمی‌کنند.

وی درباره انتخاب فرماندار شهرستان ساری گفت: فرمانداری مرکز استان به دلیل شرایط ویژه‌ای که دارد نباید در انتخاب عجله کنیم بلکه سعی می‌کنیم در انتخاب گزینه سیاسی رایزنی‌هایی با مراجع قدرت با کمترین هزینه فرد را انتخاب کنیم.

حسین‌زادگان اظهار کرد: مدیری را انتخاب می‌کنیم که نماینده‌ای نمی‌پذیرد و این حق او است و لازم است انتخاب صحیحی داشته باشیم تا اینکه بخواهیم هزینه گزافی پرداخت کنیم.

وی درباره جابجایی فرمانداران گفت: به دنبال این هستیم وفاق و همدلی در شهرستان ایجاد کنیم چرا که بعد از مدتی شرایط کار کردن فرماندار در یک شهرستان سخت می‌شود و اگر نماینده‌ای، امام جمعه‌ای با فرماندار دچار اختلاف شوند مردم متضرر می‌شوند و تصمیمان بر این است چند سالی که در یک شهرستان خدمت کردند به شهرستان دیگر بروند.

حسین زادگان درباره انتخاب فرماندار ساری بابیان اینکه سعی می‌کنیم با رایزنی با منابع قدرت، مدیران را انتخاب کنیم و بنظر من انتخاب درست نباید فدای سرعت شود، گفت: در حال حاضر حسن‌زاده سرپرست فرمانداری ساری است و خلائی در این حوزه احساس نمی‌شود.

وی درباره فرمانداری ویژه و اختیارات آنان گفت: با دستور استاندار بلوک بندی مناطق در استان انجام شد تا مسائل و مشکلات به صورت منطقه ای حل شود و به عنوان نمونه، رامسر، تنکابن وعباس آباد یک با مرکزیت تنکابن یکی از بلوک ها است.

تعطیلی ۳ شناگاه به دلیل آلودگی در سواحل مازندران

براساس این گزارش، احمد حسین زادگان با اشاره به اجرای طرح سالم‌سازی دریا در۸۵ نقطه ساحلی استان گفت: امسال سه شناگاه به دلیل آلودگی‌های زیست‌محیطی تعطیل‌شده است.

وی با اشاره به وجود ۳۸۵ منطقه حادثه‌خیز در سواحل استان از مردم و مسافران خواست تا برای شنا در دریای خزر از مناطق دارای اجرای طرح سالم‌سازی دریا استفاده کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران به استفاده از ظرفیت‌های نخبگان تأکید کرد و گفت: اولویت اصلی ما استفاده از ظرفیت نخبگان در حوزه‌های مختلف و خارج نکردن آن‌ها با توجه سلایق سیاسی است.

سهم پایین بانوان در حوزه مدیریتی

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران بابیان اینکه ۵۰ درصد جمعیت استان را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: معتقدیم که در حوزه مدیریتی بانوان عقب‌ماندگی داریم که متأسفانه در برخی موارد به دلیل فشار گروه‌های رسمی و غیررسمی نمی‌توان از ظرفیت بانوان استفاده کرد بنابراین باید در انتخاب مدیران باید به شایستگی افراد توجه شود.

وی درباره محروم ماندن غرب استان، بیان کرد: غرب و شرق استان محروم مانده و متأسفانه مازندران به جایگاه اصلی خود نرسیده است.

حسین زادگان دولت روحانی را مظلوم‌ترین دولت پس از انقلاب دانست و عنوان کرد: باید رسانه حامی و مخالف دولت نقد منصفانه نسبت به عملکرد دولت داشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران بابیان اینکه سیاست دولت درزمینهٔ مواد مخدر سیاست نظام است، افزود: دولت به‌تنهایی نمی‌تواند مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را برطرف کند و باید در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی از ظرفیت‌های مردم استفاده کنیم.

وی بابیان اینکه به حوزه مواد مخدر در مقاطع مختلف توجه نشده است، ادامه داد: اگر همدلی بین مردم و دولت ایجاد شود می‌توان این مشکلات را کاهش داد.

حسین زادگان بابیان اینکه کار انتخابی در کشور تعریف مشخص ندارد،گفت: اگر مدیری ارتباطات بیشتری برقرار کند ما نمی‌توانیم آن را اثبات کنیم ولی مدیرانی که از ظرفیت و منابع انسانی و مادی سازمان به‌صورت آشکار استفاده کنند تخلف است.