چهارشنبه 23 خرداد 1397-12:40 کد خبر:61296

رئیس اتحادیه دامداران مازندران اعلام کرد:

دامداران شکایت از نظام دامپزشکی را به اتحادیه دامپروری مازندران اعلام کنند

رئیس اتحادیه دامدارن مازندران گفت: با توجه به مشکلاتی که نظام دامپزشکی برای دامداران ایجاد کرده، دامدارن شکایت از نظام دامپزشکی را به اتحادیه صنعت دامپروری مازندران اعلام کنند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، نشست گفت‌‌وگوی دولت و بخش خصوصی مازندران 20 خردادماه در حالی برگزار شد؛ که استاندار مازندران در این نشست بر شکایت مردم نسبت به فعالیت نظام دامپزشکی تاکید کرد و از بخش مربوطه خواستار اصلاح این روند شد اما ظاهرا علاوه بر اینکه هیچ اصلاحی صورت نگرفت بلکه شکایات مردمی و فعالان حوزه دامپروری شدت بیشتری گرفت که باز هم نشانه‌ها به سمت ناکارامدی نظام دامپزشکی و شاکی بودن فعالان دامپروری به نارضایتی در وضعیت موجود بود.

در این زمینه الهیار ولیزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با مشکلاتی که برای انحلال نظام دامپزشکی استان به وجود آمد، اظهار کرد: نظام دامپزشکی برای ایجاد شغل برای افراد بیکار ایجاده شده است.

وی با اعلام اینکه این اتحادیه پایگاه رانت در حوزه صنعت دام شده است، تصریح کرد: متولی اصلی این مجموعه تایید صلاحیت شده و چه طور پنج سال مشغول فعالیت است.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه صنعت دامپروری ایران خاطر نشان کرد: در گذشته رابطه بین استاندار سابق و سازمان نظام پزشکی استان وجود داشت، کسی اجازه ورود نداشت.

وی ادامه داد: در نظام دامپزشکی هیچ جای برای تولید نیست، بیش از 95 درصد کارشناسان در منطقه حضور ندارند.

ولی‌زاده اضافه کرد: امضا فروشی در این مجموعه بیداد می‌کند، در این مجموعه از ظرفیت تشکل‌ها استفاده نمی‌شود و بنده شنیدیم که برای صدور مجوز حدود 2 میلیون تومان پول می‌گیرند و این در حالی که رقم‌های دریافتی غیرقانونی اخذ شده است.

رئیس اتحادیه دامدارن مازندران با بیان اینکه بنده تقاضا دارم که افراد شاکی از این مجموعه از مجموعه نظام دامپزشکی شکایت کنند، گفت: 6 سال در این مجموعه انتخابات برگزار نشده است و تا زمانی که سازمان نداشتیم مشکلی برای نظارت وجود نداشت.

وی با اعلام اینکه یکی از علل عدم تمایل دامداران برای دریافت مجوز پرداخت‌های بسیار سنگین به این مجموعه است، گفت: این مجموعه یک اتاق خلوت برای کسب درآمد عده‌ای شده است.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه صنعت دامپروی ایران اضافه کرد: در دفتر کار برخوردهای بسیاری بدی با تولیدکننده انجام می‌شود، صنعت دامداری مازندران به دلیل چالش‌های که نظام دامپزشکی ایجاد کرد به شدت در رنج است.

وی با اعلام اینکه برون‌سپاری نظام دامپزشکی آزمایشی بوده است، گفت: همه استان‌ها در این زمینه مشکل دارند، نظام دامپزشکی استان تهران منحل شده است.

ولی‌زاده با بیان اینکه مدرن‌ترین دامداری کشور را ایجاد کردم به بهانه‌های گوناگون به بنده برگه شناسنامه بهداشتی را به من نمی‌دهند، خاطر نشان کرد: نظام دامپزشکی اضافه سربار برای تولید است و قانون هم اختیارات زیادی دارد و سازمان مرکزی در تهران هم منافع دارد.

وی اضافه کرد: در نظام دامپزشکی به صورت سلیقه‌ای برخورد شده است این مجموعه در کشور محلی برای کسب درآمد عده‌ای شده است.

رئیس اتحادیه دامداران مازندران با اعلام اینکه ارتباطی بین استاندار سابق و رئیس نظام دامپزشکی استان بود، گفت: استاندار فعلی به دلیل اینکه دلش به حال تولید می‌سوزد از تولیدکنندگان حمایت می‌کند و خواستار رسیدگی به این موضوع شده است.

وی با اعلام اینکه با نظام مهندسی کشاورزی مشکل نداریم، یادآور شد: کارهای ما در این مجموعه به خوبی انجام شده است دامدار در نظام ‌دامپزشکی به شدت مورد اذیت و آزار قرار می‌گیرد، بسیاری از اقدامات در این مجموعه سلیقه‌ای است.