چهارشنبه 23 خرداد 1397-8:41 کد خبر:61288

تازه ترین خبرها از شهرداری بهشهر:

استیضاح شهردار بهشهر کلید خورد!؟

طرح سئوال تعدادی از اعضای شورای بهشهر از شهردار مستقر در حالی کلید خورد که طرفین مدعی برای تصاحب کرسی شهرداری از صدور حکم دیوان عدالت اداری به نفع خود خبر می دهند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مازنی خبر،در حالی که طرفین مدعی برای تصاحب کرسی شهرداری بهشهر از صدور حکم دیوان عدالت اداری به نفع خود خبر می دهند که طرح سئوال تعدادی از اعضای شورای شهر بهشهر از شهردار مستقر کلید خورده است.

این در شرایطی است که در بین سئوال کنندگان حامیان ( صمدایی ) شهردار منتخب اول ( مطابق آنچه پروسه انتخاب شهردار و حکم دیوان نشان می دهد) و دیگر اعضای منتقد حضور دارند و در صورت اصرار بر سئوال و قانع نشدن مسیر استیضاح شهردار مستقر طی می شود.

فرید صمدایی در ۲۵ شهریورماه ۱۳۹۶ در جلسه شورای اسلامی شهر به‌عنوان شهردار بهشهر معرفی شد که نشستن او بر کرسی مدیریت شهری با مخالفت‌های نماینده مجلس، فرماندار وقت و به تبع آن استاندار وقت روبه‌رو شد.

با معرفی شهردار صمدایی از سوی شورای شهر پنجم و حواشی های ساخته شده ، امام جمعه بهشهر طرفین را به خویشتنداری دعوت و از اعضای شورا خواستار رسیدگی هرچه سریع‌تر نسبت به این موضوع و خروج از بن بست گردید.

علی‌محمد شاعری نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی در یکی از سخنرانی‌های پیش از خطبه از عدم مشورت اعضای شورا گله کرد و گفت: با امام جمعه و نماینده مشورت نکردید اشکالی ندارد! اما یقین بدانید اگر کسی صلاحیت شهردار شدن را نداشته باشد، مسئولیتش را نمی‌پذیریم.

پس از نامه‌نگاری‌ها از سوی استانداری و مدیرکل دفتر امور شهری، انتخاب صمدایی را قانونی ندانستند.

پس از کشمکش‌ها و انتقادات فراوان سرانجام یاسر فیروزی به‌عنوان سرپرست شهرداری بهشهر انتخاب شد.

یاسر فیروزی که از کارمندان شهرداری بهشهر بود، پس از گذشت ۸ ماه تلاش در روز ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۶ به‌عنوان شهردار بهشهر انتخاب شد اما این ماجرا به اینجا ختم نشد و باز هم نامه‌نگاری‌ها و پیگیری‌های قانونی برای احقاق حق فرید صمدایی ادامه داشت.

همچنین عصر یک‌شنبه 20 خردادماه یاسر فیروزی مورد سؤال تعدادی از اعضای شورا قرار گرفت.

یاسر فیروزی شهردار مستقر بهشهر در این رابطه می‌گوید: خودم را موظف به پاسخگویی به اعضای شورا و مردم می‌دانم، از طرح سؤال استقبال می‌کنم، چرا که آن‌را فرصتی مناسب برای خدمت و تعامل با شورا می‌دانم و از تک تک اعضای شورا می‌خواهم با مشارکت و هم‌فکری خود مجموعه شهرداری را در رفع مشکلات مردم و توسعه شهر یاری کنند.

اکنون باید منتظر بود تا جریان سئوال از شهردار فیروزی به کجا کشیده خواهد شد.