سه شنبه 22 خرداد 1397-10:9 کد خبر:61264

در جلسه شورای اسلامی ساری مطرح شد:

ارائه خدمات سریع تر و مطلوب تر به شهروندان/ اجرا و افتتاح پروژه‌های فنی و عمرانی

شهردار منطقه یک ساری گفت: اجرا و افتتاح پروژه های فنی و عمرانی، ارائه خدمات سریع تر و مطلوب تر به شهروندان از جمله فعالیت‌های شهرداری در سال‌های اخیر بوده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری،جلسه شورای اسلامی شهر ساری با حضور اعضاء این شورا، معاون شهرسازی، معماری و امور مناطق شهرداری مرکز استان و شهرداران مناطق سه گانه برگزار گردید.

در این جلسه امید ذاکری شهردار منطقه یک در ابتدا به بخشی از فعالیت‌های شهرداری منطقه یک اشاره نمود و اظهار داشت: اجرا و افتتاح پروژه های فنی و عمرانی، ارائه خدمات سریع تر و مطلوب تر به شهروندان از جمله فعالیت‌های شهرداری منطقه یک در سال‌های اخیر بوده است .

وی با قدردانی از حمایت های شهردار و نظارت اعضاء شوراي اسلامي شهر، گزارشي از اهم فعاليت‌هاي عمراني شهرداري این منطقه ارائه نمود و افزود: با تلاش شبانه‌روزی کارکنان مجموعه شهرداری منطقه و برنامه ریزی های صورت گرفته، پروژه های عمرانی و خدماتی جدیدی در سطح منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار منطقه یک ادامه داد: احداث زیرگذر شهید سید مصطفی علمدار در میدان هلال احمر در راستای کاهش بار ترافیکی موجود در این منطقه است که تاکنون تعریض خیابان‌های اطراف پروژه اجرایی گردیده و عملیات خاکبرداری نیز در حال انجام است.

این مسئول با اشاره به اولویت‌های منطقه یک شهری در اجرای طرح توسعه سیستم جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی اظهار داشت: بازسازی و تعبیه کانال‌های هدایت آب‌های سطحی در تمام مسیرهای اصلی سطح منطقه در دستور کار قرار گرفته و در حال پیگیری است.

ذاکری افزود: در همین راستا دفتر فنی شهرداری منطقه یک، اجرای کانال هدایت آبهای سطحی از ابتدا تا انتهای خیابان معلم، بلوار امام رضا(ع) از انتهای پل تجن تا پل ذغالچال، کاروگیت سه راه ملا مجدالدین تا کوچه آزادگان خیابان قارن، بلوار فرح آباد از ورودی دیمطوران تا نهر زراعی عالیواک، خیابان استقلال از بلوار فرح آباد، کاروگیت سه راه ملا مجدالدین تا خیابان فرهنگ، جوی بتنی خیابان سعدی از ابتدای پارک آزادگان تا سه راه فرهنگ، کانال میدان فرح آباد از بلوار خزر تا رودخانه تجن، محل اتصال کانال بلوار امام هادی به کانال بلوار خزر، کانال آزادگان  و نیز اجرای جدول کانیوی خیابان سعدی و میرزمانی در سطح منطقه را عملیاتی نموده و در سایر نقاط نیز این پروژه ها در دست اقدام است.

وی، هدف از اجرای عملیات پیاده‌رو سازی را گامی در راستای تسهیل در عبور و مرور شهروندان و استانداردسازی معابر دانست و گفت: بازسازی و ساخت پیاده‌رو از جمله فعالیت‌های مستمر شهری بوده و این پروژه در خیابان سلمان فارسی از کوچه متقی تا بلوار طالقانی، سنگ فرش خیابان فرهنگ، خیابان قارن، خیابان امام هادی(ع) در خیابان معلم، خیابان امامزاده عباس در بلوار امام رضا(ع)، خیابان سعدی، کوچه لاله2 و بن بست6 جنب سپاه در کمربندی شرقی و کوی اصلی لاله، خیابان های بیست متری اول و دوم در خیابان 15 خرداد، خیابان المهدی اجرایی گردیده است.

ذاکری ادامه داد: بازگشایی بلوار داراب از پل کابلی شهید رنجبر تا پل های شهید نوری در منطقه ذغالچال، تعریض جاده گلما، بازسازی مسجد امامزاده عباس، از دیگر پروژه های در دست اقدام است .

وی در ادامه به موضوع کیفیت آسفالت در نقاط مختلف منطقه اشاره کرد و بیان داشت: پروژه نهضت آسفالت در خیابان جهان پیما و تقاطع بلوار کمربندی با میدان هلال احمر اجرایی گردیده و در سایر نقاط نیز در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار منطقه یک، در پایان سخنان خود، افزایش مشارکت شهروندان را مکمل اصول مهم در برنامه ریزی های مدیریت شهری دانست و خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی درست، اجرای پروژه های عمرانی، فرهنگی و گردشگری و نیز تلاش موثر در راستای ارتقاء کیفیت سطح زندگی شهروندان، ساری به عنوان شهر نمونه گردشگری در سطح ملی تبدیل خواهد شد.

براساس این گزارش،جابر ملکی شهردار منطقه سه به ارائه خلاصه‌ای از عملکرد صورت گرفته توسط مجموعه شهرداری این منطقه در سال گذشته پرداخت و ضمن تشریح برنامه های آتی، اظهار داشت: تمامی دغدغه های مدیریت شهری علاوه بر اجرای پروژه های پی در پی عمرانی با پیوست های فرهنگی، ارائه دسترسی آسان و سریع شهروندان به خدمات شهری در راستای رفاه حال شهروندان بوده است که با برنامه ریزی های صورت گرفته اجرایی گردید.

وی، رقابت بین مناطق سه گانه شهرداری ساری در اجرای پروژه های عمرانی و ارائه خدمات به شهروندان در توسعه و آبادانی شهری را مورد توجه قرار داد و افزود: شهرداری منطقه سه، با حمایت های مجموعه مدیریت شهری، اعضا شورای اسلامی شهر و با برنامه‌ریزی‌های مدون و نظارت مستمر بر تمام فعالیت ها، معضلات و مشکلات حوزه شهری این منطقه را شناسایی و در کمترین زمان ممکن در چارچوب قانون، اقدامات لازم را برای رفع آن عملیاتی نموده است.

ملکی در ادامه، از سیستم ارزیابی عملکرد کارکنان برای نخستین بار در شهرداری منطقه سه خبر داد و گفت: اجرای سیستم ارزیابی عملکرد کارکنان زمینه ساز شناخت ظرفیت ها و توانمندی های کارکنان برای استفاده بهتر و ایجاد محیطی مناسب و تخصصی در مجموعه خواهد شد و می توان با استفاده صحیح از نیروی های جوان و متخصص با کمترین هزینه، بیشترین بهره وری را داشته باشیم.

در پايان شهردار منطقه سه، خدمت رساني مطلوب به شهروندان را از اهم وظايف مدیریت شهری دانست و خاطرنشان‌کرد: افزایش رضايتمندي شهروندان از شهرداري در زمینه ارائه خدمات، عمران و آباداني، مرهون همت، همراهي و همدلی میان مردم و دستگاه هاي خدمات رسان است که بدون تردید این مهم زمینه ساز افزایش انگیزه مجموعه شهرداری در ارائه خدمات مطلوب تر به شهر و شهروندان خواهد بود.