دوشنبه 21 خرداد 1397-17:47 کد خبر:61249

هردم از این باغ بری می رسد:

جدال ناتمام شورا برای عزل و بقای شهردار بهشهر

قریب به یکسال از انتخاب اعضای شورای شهر می‌گذرد و تمامی شهرهای مازندران شهردارشان را انتخاب کرده اند اما بهشهر با حاشیه‌های فراوان همچنان در جدال انتخاب شهردار است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، قریب به یکسال از انتخاب و فعالیت اعضای شورای اسلامی شهر می‌گذرد و تمامی شهرهای مازندران با طی کردن مسیر قانونی شهردارشان را انتخاب کرده و مشغول به خدمت‌رسانی هستند.

این درحالی‌ست که بهشهر با این قدمت تاریخی همچنان در جدال انتخاب شهردار است و حاشیه‌های آن نیز ادامه دارد و هر روز مردم را نگران‌تر از روز قبل می‌کند.

فرید صمدایی در ۲۵ شهریورماه ۱۳۹۶ در جلسه شورای اسلامی شهر به‌عنوان شهردار بهشهر معرفی شد که نشستن او بر کرسی مدیریت شهری با مخالفت‌هایی روبه‌رو شد.

با معرفی شهردار جدید، تب و تاب برخی فعالان سیاسی بالا گرفت و انتقادات خود را از طریق فضای مجازی آغاز کردند.

جباری امام جمعه و شاعری نماینده بهشهر در پاسخ به انتقادات مردم را به آرامش دعوت کردند و از اعضای شورا خواستار رسیدگی هرچه سریع‌تر نسبت به این موضوع شدند.

علی‌محمد شاعری نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی در یکی از سخنرانی‌های پیش از خطبه از عدم مشورت اعضای شورا گله کرد و گفت: با امام جمعه و نماینده مشورت نکردید اشکالی ندارد، اما یقین بدانید اگر کسی صلاحیت شهردار شدن را نداشته باشد، مسئولیتش را نمی‌پذیریم.

پس از نامه‌نگاری‌ها از سوی استانداری و مدیرکل دفتر امور شهری، انتخاب صمدایی را قانونی ندانستند.

پس از کشمکش‌ها و انتقادات فراوان سرانجام یاسر فیروزی به‌عنوان سرپرست شهرداری بهشهر انتخاب شد.

یاسر فیروزی که از کارمندان شهرداری بهشهر بود، پس از گذشت ۸ ماه تلاش در روز ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۶ به‌عنوان شهردار بهشهر انتخاب شد اما این ماجرا به اینجا ختم نشد و باز هم نامه‌نگاری‌ها و پیگیری‌های قانونی برای احقاق حق فرید صمدایی ادامه داشت.

پس از زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه حکم دیوان عدالت اداری بر ضرر صمدایی بوده، برخی از اعضای شورای شهر به‌دنبال طرح سؤال از شهردار که پیش‌زمینه استیضاح است، رفتند.

عصر یک‌شنبه 20 خردادماه یاسر فیروزی بدون حضور اصحاب رسانه و مردم مورد سؤال قرار گرفت.

شهردار بهشهر در این رابطه می‌گوید:خودم را موظف به پاسخگویی به اعضای شورا و مردم می‌دانم، از طرح سؤال استقبال می‌کنم، چرا که آن‌ را فرصتی مناسب برای خدمت و تعامل با شورا می‌دانم و از تک تک اعضای شورا می‌خواهم با مشارکت و هم‌فکری خود مجموعه شهرداری را در رفع مشکلات مردم و توسعه شهر یاری کنند.