سه شنبه 3 بهمن 1396-8:50 کد خبر:49938

خبرگزاری فارس گزارش می‌‌دهد:

اینجا آب هست اما تشنه‌ایم

زمستان باشد و روستا و تو دنبال قطره آبی زمین را بکاوی؟ آری! اینجا نکا، هزارجریب، روستای سیدخیل زارم‌رود؛ اینجا آب هست اما تشنه‌ایم.


خزرخبر: کمبود آب همیشه جزو دغدغه روستاییان محسوب می‌شود فرقی نمی‌کند این روستا در شمال ایران باشد یا دامنه کویر، اینجا آب هست اما تشنه‌ایم...

زمستان باشد و روستا و تو دنبال قطره آبی زمین را بکاوی؟؟؟ آری! اینجا نکا، هزارجریب، روستای سیدخیل زارم‌رود است ...

روستایی با آب و هوای بکر و دست نیافتنی و طبیعت زیبا و دلنشین در 62 کیلومتری نکا با مردمانی سخت‌کوش اما مهربان و مهمان‌نواز... حالا همین مردم در دل این زمستان پرآب برای یافتن قطره‌ای آب دل سنگ‌ها و کوه‌ها را می‌کاوند تا قطره‌ای بیابند برای حیات... آری! قطره ای برای زنده ماندن مگر نه اینکه آب مایه حیات است؟؟ حالا همین مایه حیات نایاب شد؛ آن هم کجا؟

در جایی که سال‌ها سرچشمه جوشان زندگی در گوشه و کنار و دل این روستا روان بود و مردم طعم خوش زندگی را در زلالی چشمه‌ها و رودهای آن می‌یافتند.

 

حالا روستای سیدخیل نکا با وجود این نعمت فراوان این روزها در بی‌آبی به سر می‌برد،اما نه فقط بی‌آبی مایه عذاب دل این مردم شد بحث عدم بهداشت منابع آب‌های موجود نیز دردی دیگر از جنس همان بی‌آبی؛ زخمی دیگر از نوع همان بی‌آبی درد بی‌آبی یک طرف و درد نبود امکانات بهداشتی از طرف دیگر بر آلام این مردم افزوده و حالا درد روی درد بر دل این مردم انباشته، دردهایی از جنس سخت سنگ‌های اطراف هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود و مردم فهمیم و زحمتکش ناامیدانه دست نیاز به سمت مسئولان دراز کردند چرا که در ناامیدی بسی امید است و شما ای مسئولان شهر من! روی سخنم با شماست با شمایی که در مصدر خدمت به همین مردم هستید فقط لحظه‌ای خودتان را به جای این مردم بگذارید فقط لحظه‌ای بی‌آبی بکشید دیدن این تصاویر درد دارد...!

قدر این ولی نعمتان را بدانید و برای جاری شدن قطره‌های زندگی در رگ‌های حیات این روستا قدم بر دارید.

مسئول شهر من! که از جنس خود مردمی و درد را می‌فهمی این بار سیدخیل منتظر قدم‌های پر مهر و دستان پرعطوفت شماست، بیایید به این مردم زندگی ببخشید و حلقوم تشنه این روستا را با مایه زندگی سیراب کنید.

سیدخیل منتظر شماست...

ای که دستت می‌رسد کاری بکن...