جمعه 22 دی 1396-12:12 کد خبر:49747

شهردار ساري در جلسه شوراي اداري شهرداري ساري اعلام کرد:

اجراي طرح جامع و طرح تفصيلي براي حل معضل ترافيك ضروري

شهردار ساری در جلسه شوراي اداري شهرداري ساري به اقدامات انجام شده در زمينه روان سازي ترافيك اشاره نموده و گفت: معضل ترافيك با اجراي دقيق قوانين شهرسازي مرتفع خواهد شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري ساري ، جلسه شوراي اداري اين نهاد با حضور شهردار ، معاونان ، مديران عامل سازمانها و مسئولان واحدهاي مختلف در پارك جنگلي شهيد زارع برگزار گرديد.

در اين جلسه مهدي عبوري با اشاره به  لزوم كنترل نامحسوس ترافيك در سطح شهر اظهار داشت: استفاده از ظرفيت دوربين هاي كنترل ترافيك نصب شده در سطح شهر ، گام موثري در روان سازي ترافيك و اعمال قوانين راهنمايي و رانندگي خواهد بود.

وي ساماندهي مسافربرهاي شخصي را از ديگر عوامل تاثيرگذار در تسهيل عبور و مرور شهروندان عنوان كرد و افزود: تجهيز ناوگان حمل و نقل عمومي ، شناسايي و ساماندهي ايستگاههاي مسافربري خارج و حومه شهري و جلوگيري از سد معبر در معابر و نصب تابلوهاي راهنمايي و رانندگي راهكارهاي مناسبي براي روان سازي  ترافيك است.

عبوري به اجراي پروژه هايي مانند احداث پلهاي شهيد نوري ، پل شهيدان رضايي و زيرگذرها در زمينه روان سازي ترافيك اشاره نموده و ادامه داد: با توجه به گره ترافيكي در سه راه رازي به بلوار اميرمازندراني اجراي طرح هاي ترافيكي و كارشناسي شده در اين محدوده  در دستور كار سازمان ترافيك و معاونت فني عمراني قرار گيرد و پس از تصويب اجرايي گردد.

اين مسئول آموزش و فرهنگ سازي در زمينه ترافيك را سرمايه بزرگي براي آينده ترافيكي  مركز استان دانست و گفت: همگام با آموزش و فرهنگ سازي ، اجراي طرح جامع و تفصيلي و نيز قوانين شهرسازي براي حل معضل ترافيك ضروري است.

شهردار ساري به احداث پل كابلي شهيد رنجبر در بلوار داراب اشاره نموده و افزود: با بهره برداري از اين پروژه و اتصال بلوار داراب به پل هاي سردار شهيد نوري ، ترافيك اين محدوده مرتفع خواهد شد.

وي اولويت پروژه هاي مديريت شهري در سال آينده را اقدامات ترافيكي عنوان كرد و ادامه داد: بازگشايي معابر ، تامين پاركينگ هاي مناسب ، جلوگيري از سد معبر ، ساماندهي دستفروشان و فرهنگ سازي و آموزش پايه اي به شهروندان مي تواند سهم موثري در كاهش ترافيك و رفع گره هاي ترافيكي داشته باشد.

عبوري با تاكيد بر احداث زيرگذر هلال احمر در كمترين زمان ممكن بيان كرد: با برنامه ريزي و كارشناسي صورت گرفته اقدامات اوليه براي اجراي اين پروژه انجام شده و بزودي عملياتي خواهد شد.

اين مسئول بازگشايي معابر را مورد توجه قرار داد و افزود: با شناسايي گره هاي ترافيكي و نگاه ويژه به طرح جامع ترافيك و نيز بازگشايي معابر مي توان در مناطق مختلف شهر نسبت به رفع معضل ترافيك اقدامات اساسي را اجرايي نمود.

مجموعه تفريحي توريستي در پارك جنگلي شهيد زارع

شهردار ساري در بخش ديگري از سخنان خود الحاق پارك جنگلي شهيد زارع به شهرساري را ظرفيت مناسبي براي جذب گردشگر دانست و گفت: با پيگيري هاي معاونت شهرسازي شهرداري اين پارك با وسعت بيش از 60 هكتار در اسفند ماه 95 به محدوده شهري اضافه گرديد و در اين مدت اقدامات مطلوبي براي بهسازي و بازپيرايي اين پارك جنگلي عملياتي شد.

عبوري احداث مجموعه تفريحي توريستي در اين پارك جنگلي را از اقدامات مديريت شهري براي جذب گردشگر عنوان كرد و اظهار داشت: احداث كمپ هاي اقامتي ،آلاچيق مناسب ، امكانات رفاهي ، مسير پياده روي ، نورپردازي و تامين پاركينگ و نصب وسايل بازي در اين پارك جنگلي در دستور كار قرار داشته و عمليات اجراي آن آغاز گرديده است.

وي احداث شهربازي را مطالبه شهروندان ساروي دانست و ادامه داد: احداث شهربازي در اين مكان اجرايي شده و بزودي فاز اول آن به بهره برداري خواهد رسيد.

اين عضو شوراي شهرداري ها و دهياري هاي كشور به ايجاد زيرساخت هاي مناسب در جنگل شهيد زارع اشاره كرد و  افزود: با تجهيز مطلوب اين پارك ، مي توان آن را به قطب گردشگري مركز استان مبدل نمود.

در ادامه شهردار ساري با تاكيد بر جديت كاركنان مجموعه شهرداري مركز استان براي خدمت رساني ، اظهار داشت: احساس مسئوليت پذيري ، پيگيري مداوم و رسيدگي به امورات محوله و برنامه ريزي مناسب همواره بايد مد نظر كليه همكاران در مجموعه مديريت شهري قرار گيرد.

عبوري به اجتناب مديريت شهري از اسراف و هزينه هاي اضافي اشاره نموده و خاطرنشان كرد: واحدهاي مختلف در اين زمينه همكاري لازم را خواهند داشت.

شايان گفتن است پس از جلسه ، اعضاي شوراي اداري شهرداري ساري از روند بهسازي و احداث شهربازي در پارك جنگلي شهيد زارع بازديد كردند.