سه شنبه 19 دی 1396-10:16 کد خبر:49712

مسئولان در خواب زمستانی:

دسته گلی « غیر دانشگاهی » از« جهاد دانشگاهی » در مازندران!

جهاد دانشگاهی مازندران در اقدامی شائبه برانگیز و قابل تامل، در زمینی با کاربری پژوهشی کشاورزی کانکس های اقامت شبانه تفریحی ایجاد کرده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از شمال نیوز، جهاد دانشگاهی مازندران در زمینی با کاربری پژوهشی کشاورزی کانکس های اقامت شبانه تفریحی ایجاد کرده است.

براساس این گزارش، بدنیال این اقدام و بروز مخالفت ها ،سرپرست جهاد دانشگاهی مازندران به دیدار فرماندار شهرستان جویبار رفت و گفت:یکی از اولویت‌های جهاد دانشگاهی مازندران در حوزه پژوهشی تولید جلبک است که اکنون وارد فاز نیمه صنعتی شده و از این پس انتظار داریم که مسئولان اجرایی حمایت لازم را داشته باشند.

عبداللهیان همچنین گفت:برای توسعه جلبک نیازمند به‌کارگیری پژوهشگران متخصص هستیم که پیوسته در آن مکان حضور داشته باشند بنابراین برای اسکان این متخصصان چند سازه موقت در مجتمع ۸۰ هکتاری در قالب کانکس طراحی کردیم که متاسفانه در اجرا با موانعی برخورد کردیم که یقین داریم با کمک مسئولان از این موانع عبور خواهیم کرد.

سرپرست جهاد دانشگاهی مازندران، اظهار کرد: ساخت سازه متحرک(کانکس) بر روی آبندان‌ها بدون اینکه تغییر کاربری یا مشکلی زیست محیطی به وجود آورد با هدف اسکان متخصصان توسعه جلبک و اجرای الگویی جدید در رونق گردشگری است که هزینه آن توسط واحد مازندران تامین شده است.

به نظر می رسد جهاد دانشگاهی مازندران برای شفاف سازی افکار عمومی در آغاز طرح پژوهشی مذکور را منتشر نماید تا شائبه بهانه بودن این طرح برای ایجاد مجموعه تفریحی در این زمین با کاربری خاص ادامه پیدا نکند.

از سوی دیگر،هرگز قانع کننده نخواهد بود که در کنار اجرای هر طرح پژوهشی و به بهانه اسکان پژوهشگران محیطی تفریحی ایجاد گردد و رعایت کاربری ها صورت نگیرد که متاسفانه در خصوص این زمین در حال شکل گیری است.

و در آخر اینکه مسئولان نظارتی استان همین امروز با چشمان تیزبین خود نگذارند تا اتفاقاتی اینگونه ، زمینه ساز سواستفاده های گسترده تر احتمالی را فراهم نماید که « فردا خیلی دیر است ».