دوشنبه 18 دی 1396-16:14 کد خبر:49699

محمد درخشنده/کارشناس رسانه:

حدیث تلخ کارگرانی که ماه ها حقوق ندارند و باید درد را تحمل کنند!

کارگران ایرانی همچون سایر آحاد جامعه برای سربلندی نظام واقتداردولت ازجان مایه می گذارند؛ اگرچه اکثر این عزیزان درفقرمعیشتی به سرمی برند.


خزرخبر:برنامه ششم توسعه با تمام پیچیدگی ها وحرف وحدیث هایی که درباره محتوا ی آن وجود دارد، عن قریب اجرایی  و تمامی ارکان نظام مکلف هستند اهداف وبرنامه های خود را با این برنامه مطابقت دهند.

این برنامه به واقع مهمترین سند و راهبرد توسعه کشور در تمامی زمینه ها قلمداد می شود و دولت محترم همانگونه که شاهد هستیم با حساسیت ویژه ای درپی تحقق مواد مختلف برنامه ششم توسعه می باشد.

کشورعزیزمان ایران درتمامی عرصه ها دارای ظرفیت های فوق العاده ای است که چنانچه درقالب برنامه ملی توسعه دیده شوند؛ شاهد تحولات عظیمی درتمامی عرصه ها و ازجمله بخش های مختلف اقتصادی خواهیم بود.

اکنون دولت محترم با هدف تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و درقالب برنامه بسیارمهم اقتصاد مقاومتی که شاید بزرگ ترین دغدغه معظم له باشد؛ شکوفایی بخش های مختلف اقتصاد کشور را دراولویت برنامه ها واهداف خود قرارداده و بی شک درتحقق این مهم ؛ ظرفیت های متعدد استانها و مناطق مختلف کشورمان نقش به سزایی خواهند داشت.

دغدغه دولت؛ دغدغه نمایندگان عالی دولت دراستانهای مختلف بوده واستانداران دولت تدبیر و امید با ماموریت های ویژه ای که به آنان محول گردیده  تلاش مضاعف دارند موانع احتمالی توسعه را برطرف نموده و درجهت شکوفایی اقتصاد جای جای ایران عزیز گام های بلندی را بردارند.

استاندار فهیم مازندران  که با هدف تحقق برنامه های توسعه دراستان ثروتمند گام به میدان بسیاردشواری گذاشته نیک می دانند که مازندران در پازل پیچیده توسعه ملی چه جایگاه مهم  و ارزنده ای داشته و می بایست با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها برنامه های نظام  و دولت را دراستان محقق نموده  و مازندران را به جایگاهی که شایسته اش است برسانند.

همه آنانی که دستی برآتش دارند؛ به مشکلات استان واقفند و نیک می دانند که پاشنه آشیل مازندران با وجود تمامی داشته ها و استعدادهایش، اقتصاد لنگانی است که ماحصل بی تدبیری های گذشته بوده و ظاهرا تمامی نسخه هایی که برای این بیمار در حالت احتضار تجویزمی شود؛ تاکنون موثر نبوده  و امید مردم خوب و قدرشناس استان به  استاندارمحترمی است که با ندای وحدت و همدلی دراستان مصمم است مازندران را درمسیرتوسعه و سعادت هدایت نماید و قطعا این هدف مقدس محقق خواهد شد.

درباره پاشنه آشیل استان صحبت کردیم و این که وضعیت کنونی اقتصاد مازندران می تواند تمامی برنامه های توسعه دراستان را تحت الشعاع قرار داده و روند توسعه را دراین خطه ازکشورمان مختل نماید؛ استاندارشریف و دلسوز مازندران دراظهارات خویش و درجلسات متعددی که حضورمی یابند؛ درسخنان خود تاکید ویژه ای برشناخت خود ازمشکلات استان درمدت زمانی که دراین مسند منصوب گشته اند ،داشته و مدام ازمسئولان و مدیران استان می خواهند ازحرکت لاک پشتی پرهیز و برای رفع مشکلات و نابسامانی ها گوی سبقت را ازهمدیگر بربایند.

این که مسئولان و مدیران محترم استان و نمایندگان عزیزمردم درمجلس باید با برنامه های استاندارهمراهی وهمکاری نمایند، هیچ شکی نیست وعزم استانی لازم است تا این مسیر دشوار با سربلندی و نتیجه بخشی طی گردد اما برخی ازمدیران استانی که اتفاقا می توانند نقش مهمی را در روند توسعه استان ایفاء کنند، ظاهراً درذهنیت گذشته به سرمی برند وهنوزهم برای به خط شدن دراین مسابقه بزرگ آمادگی ندارند و یا ازانگیزه های لازم برخوردارنمی باشند و خواسته و ناخواسته با عملکرد خویش درروند توسعه امورایجاد اخلال می نمایند.

درشرایطی که یکی ازدغدغه های مهم دولت و نماینده عالی دولت دراستان حفظ اشتغال موجود و تلاش همه مسئولان برای ایجاد فرصت های شغلی موجود است و درحالی که کارگران به عنوان سربازان جبهه اقتصاد مقاومتی جایگاه بالایی درنظام و منظرمسئولان ارشد نظام دارند؛ یک فعال کارگری دراستان ازعدم پرداخت 4 ماه حقوق کارگران نساجی مازندران گلایه کرده و این که مسئولان تامین اجتماعی دراین مدت ازتمدید دفترچه بیمه کارگران به خاطر وضعیت مالی کارخانه امتناع می ورزند!

این وضعیت دربرخی استانها هم مشهود است و مسئولان تامین اجتماعی دربرخی نقاط کشور به دلیل بدهی کارخانه ها به تامین اجتماعی تا سرحد رکود و تعطیلی واحدها پیش می روند؛ و شاید دراستان ما نیزچنین اتفاقاتی حادث گردد!

نیروی انسانی شاغل درواحدهای صنعتی را می توان موتورمحرک صنعت واقتصاد استان قلمداد کرد وهرگونه اقدامی درجهت بدبینی آحاد مردم به ارکان نظام و دولت می تواند تبعات جبران ناپذیری داشته باشد و شاید عملکرد برخی نهادها وسازمانها منجر به این وضعیت گردد.

شعارتامین اجتماعی؛" نیازامروز، پشتوانه فردا" تا چه میزان با واقعیت جوراست؟ اگرقبول داشته باشیم که عملکرد خوب سازمانهایی همچون تامین اجتماعی می تواند موجب خوشبینی اقشارمولد جامعه به آینده وافزایش انگیزه آنان برای اعتلاء وسربلندی نظام گردد؛ عملکرد کنونی مسئولان تامین اجتماعی استان را چگونه می توان ارزیابی نمود؟

فکرمی کنید که اگراستاندارمحترم وهرمسئول دیگری دربی خبری کامل و سرزده به بیمارستانها ومراکزدرمانی استان مراجعه کنند، با چه مناظری مواجه خواهند شد؟

آیا مسئولان ارشد استان و ازجمله استاندارتاکنون وقتی برای اطلاع ازمشکلات مراجعه کنندگان به بیمارستانها ومراکزدرمانی تامین اجتماعی گذاشته اند ؟ آیا تاکنون پای صحبت بازنشستگان استان نشسته اند تا با دردهای این عزیزان آشنا شوند؟

آیا تاکنون خبری ازکارگران نساجی مازندران و... گرفته اند که ماه هاست دفترچه بیمه اشان توسط تامین اجتماعی تمدید نشده !!

وقتی سخنان آن نماینده محترم را شنیدم که گفته کارگران نساجی مازندران 4 ماه حقوق ندارند و دفترچه های بیمه اشان تمدید نمی شود با خود اندیشیدم که وقتی امروزمسئولان محترم تامین اجتماعی نیاز کارگران را درک نمی کنند؛ چه تضمینی هست که پشتوانه ای برای فردای کارگران باشند؟

آیا قانون الزام درمان تامین اجتماعی درمورد درمان کارگران و بازنشستگان دربیمارستانهای تامین اجتماعی جاری وساری است؟

آیا خدمات شایسته به بیمه شدگان تامین اجتماعی دربیمارستانهای تحت پوشش این سازمان ارایه می شود؟ اگربلی! چگونه است که اکثرکارگران و بازنشستگان به بیمه تکمیلی روی خوش نشان می دهند وحاضرند هزینه ای دیگر را متحمل شوند تا بلکه درخصوص درمان مورد احترام قرارگیرند؟

کارگران ایرانی همچون سایر آحاد جامعه ولایت مدارند و برای سربلندی نظام واقتداردولت ازجان مایه می گذارند؛ اگرچه اکثر این عزیزان درفقرمعیشتی به سرمی برند ودربحث درمان وبهداشت گلایه های فراوان!!

خدایا چنان کن سرانجام کار

تو خوشنود باشی و ما رستگار