دوشنبه 18 دی 1396-9:33 کد خبر:49691

مدیر آبفای شهری قائم‌شهر اعلام کرد:

هیچ انحرافی در بخش هزینه نداریم/لزوم توسعه 55 کیلومتر از شبکه‌های آب شهری

مدیر آب و فاضلاب شهری قائم‌شهر گفت: پول‌های دریافتی از محل تبصره سه در یک حساب جداگانه واریز می‌شود و هیچ انحرافی در بخش هزینه نداریم.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی آبفای شهری، علیرضا سعیدی با بیان اینکه محدودیت های مالی به ویژه اعتبارات دولتی از سال ۹۰ تا به امروز یا تخصیص پیدا نکرد و یا اگر هم بود مقدارش اندک بود٬ اظهار داشت: این کمبود سبب شد تا در بازسازی٬ خطوط شبکه و نوسازی مشکل داشته باشیم.

وی افزود:میانگین مصرف آب در قائم‌شهر به ازای هر خانوار ۱۴.۸ مترمکعب در ۶ ماهه نخست امسال بود.

مدیر آب و فاضلاب شهری قائم‌شهر تصریح کرد:از محل تبصره سه تا پایان آذرماه امسال یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان دریافت کردیم و ۲۸۰ میلیون تومان به عنوان مانده بدهی در سیستم مانده است.

این مسئول با بیان اینکه  حدود ۹۰۰ میلیون تومان از مردم و دستگاه‌های اداری طلب داریم٬ اظهار کرد: طی قراردادی با اعتباری حدود ۱۸۰ میلیون تومان در منطقه کتی‌سر لوله‌گذاری با دو هدف اصلاح شبکه و انشعاب سازی لوله‌ها به دلیل اصلاح کاهش افت فشار انجام شد.

سعیدی ادامه داد:در جایی که از محل تبصره سه اصلاح یا توسعه‌ای انجام شود حتما به مردم اعلام می‌شود و حق نداریم ریالی از محل این تبصره در شهر دیگر یا پرداخت هزینه جاری استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: پول‌های دریافتی از محل تبصره سه در یک حساب جداگانه واریز می‌شود و مدیر مالی شرکت ما چک را امضا نمی‌کند و هیچ انحرافی در بخش هزینه نداریم.

مدیر آب و فاضلاب شهری قائم‌شهر با بیان اینکه تا به امروز خسارتی که به شهرداری پرداخت شد حدود یک میلیارد و ۵۲۲ میلیون تومان تأمین اعتبار شد و هزینه کَرد ما است٬ اظهار کرد: حدود ۴۰۰ میلیون تومان هزینه خرید لوله‌ها شد که در مجموع در حدود 2 میلیارد تومان هزینه شده است.

این مسئول افزود: آزمایشگاه ما امسال شروع به کار کرد و در نخستین گام سیستم گندزدایی آب را تغییر دادیم و آب ژاول را جایگزین کلر کردیم که در دست آزمایش است.

سعیدی با بیان اینکه آنچه که موجب نگرانی ما است میزان هدررفت آب در شبکه است٬ اظهار کرد: این در حالی است که ما هم مانند سایر استان‌ها محدودیت آب داریم.

وی ادامه داد: برای کاهش هدررفت آب اقدام کوچکی انجام دادیم و در مهرماه سال گذشته ساعت کار پمپ در ایستگاه پمپاژ را مدیریت کردیم و با توجه به اینکه فشار و هدررفت آب، نسبت مستقیم با هم دارند و توانستیم در نیمه دوم سال گذشته، 6 درصد از هدررفت آب در شهرستان را کاهش دادیم.

مدیر آب و فاضلاب شهری قائم‌شهر تصریح کرد: حدود 55 کیلومتر از شبکه‌های شهری و حدود 30 هزار فقره انشعاب گالوانیزه و قدیمی است و نیاز به توسعه دارد.

سعیدی در پایان گفت: اگر قرار است با تعرفه‌های فعلی آب پیش برویم، شرکت آب و فاضلاب برای پرداخت حقوق اعتباری ندارد.