شنبه 9 دی 1396-12:30 کد خبر:49569

انتقاد سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس:

به ناکارآمدی اقتصادی استان اعتراض داریم/ استاندار تکلیف مدیران بی کفایت را مشخص کند

سخنگوی کمیسیون کشاورزی گفت: به ناکارآمدی‌های اقتصادی استان اعتراض داریم، مدیران اقتصادی باید پاسخگو باشند، از استاندار میخواهیم هرچه سریعتر تکلیف مدیران بی‌کفایت را مشخص کند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،علی‌محمد شاعری درباره وضعیت اشتغال و تولید در استان گفت: مدیران اقتصادی مازندران باید پاسخگو باشند در چهار سال مسئولیتی که در بخش‌های مختلف اقتصادی استان داشتند چه کارهایی در زمینه تولید و اشتغال انجام دادند.

وی ادامه داد: باید ببینیم آیا در بخش صنعت، کشاورزی و سایر بخش‌های تولیدی مازندران رشد قابل قبولی را در زمینه تولید، صادرات و اشتغال داشته‌ایم یا خیر؟ که به طور حتم می‌توان گفت در چهار سال اخیر فعالیت قابل قبولی را صادرات و اشتغال شاهد نبودیم.

شاعری افزود: اگر مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نتوانستند ایجاد اشتغال کنند و بازار محصولات تولیدی استان را سامان بدهند و تنظیم کنند، چه فرقی دارد این بخش مدیر داشته باشد یا خیر و بود و نبود آن‌ها چه فرقی دارد؟

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: مدیران بی کفایتی که توان اداره زیرمجموعه خود را ندارند و قادر به مدیریت بخش نیستند باید ضمن پاسخگویی به مردم، از مسئولیت خود کناره‌گیری کنند.

شاعری اضافه کرد: کشاورزی به دلیل نیمه صنعتی بودن و عدم اقتصادی بودن نتوانسته عملکرد خوبی داشته باشد و به همین دلیل فعالیت کشاورزی برای کشاورزان استان به صرفه نیست.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی ناکارآمدی خود را در تنظیم بازار نشان داد، گفت: در زمان برداشت برنج شاهد واردات این محصول به کشور بودیم که اقتصاد برنج را دچار مشکل کرد و به کشاورزان لطمه وارد کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: بیش از نیمی از اقتصاد کشاورزی در مازندران مربوط به دو محصول پرتقال و برنج است که به خوبی مدیریت نشد و در اقتصاد کشاورزان بهبودی حاصل نشد.

وی بیان کرد: مشکلات اقتصادی در کشور به دلیل سوء مدیریت یک عده از افرادی است که توان اداره کشور را ندارند و این مشکلات ممکن است به نارضایتی اجتماعی تبدیل شود و شاهد ایجاد ناامنی در جامعه باشیم که افراد سودجو و مخالف نظام از این شرایط سوءاستفاده خواهند کرد.

شاعری اظهار کرد: به برخی از ناکارآمدی‌های اقتصادی کشور و استان اعتراض داریم، نیمی از واحدهای صنتعی در استان نیمه فعال و تعطیل است و مدیر صنعت باید توانایی اداره واحدهای صنعتی را داشته باشد و از استاندار می‌خواهیم هرچه سریعتر تکلیف مدیران بی‌کفایت استان را مشخص کند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدیران اقتصادی که نمی‌توانند یک سازمان را اداره کنند باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند و از مدیران با‌کفایت استفاده شود.