دوشنبه 23 مهر 1403-9:53 کد خبر:134172

انتقاد نماینده نور و محمود آباد در مجلس:

سردرگمی عجیبی در حوزه کشاورزی مازندران وجود دارد

نماینده نور و محمود‌آباد در مجلس دوازدهم، با انتقاد از واردات بی‌رویه برنج و چای و نبود بازار مشخص برای مرکبات گفت: این وضعیت باعث سردرگمی کشاورزان استان مازندران شده است.


به گزارش خزرتیترخبر،عبدالوحید فیاضی با بیان اینکه وضعیت کشاورزان و عدم حمایت دولت از آنها به مساله اصلی استان مازندران تبدیل شده است، اظهار داشت: واردات بی‌رویه برنج با ارز ترجیحی یک مساله بسیار مهم است چرا که ارز باید برای واردات مواد اولیه و ماشین‌آلات تخصیص داده شود اما متاسفانه در شرایط کنونی به محصولات حوزه بازرگانی تخصیص داده می‌شود که برنج یکی از آنها است.

براساس این گزارش، نماینده مردم نور و محمود‌آباد در مجلس شورای اسلامی، افزود: چای یکی دیگر از کالاهای مهمی است که هم در گیلان هم مازندران مطرح است چرا که متاسفانه سازمان چای به مصوبات هیات دولت عمل نمی‌کند.

وی تصریح کرد: قرار بود واردات چای دست کسانی باشد که از محصولات چای داخلی خرید می‌کنند اما به آن هم عمل نشد ضمن اینکه قرار بود وزارت جهاد کشاورزی برای ساماندهی این حوزه آئین‌نامه‌ای را تدوین کند که تاکنون در این زمینه نیز اقدام نکرده است.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، با اشاره به وضعیت محصولات باغی در استان مازندران، یادآور شد: هم‌اکنون فصل برداشت مرکبات شروع شده است اما بازار آن هم مشخص نیست بنابراین سردرگمی عجیبی در حوزه کشاورزی این استان وجود دارد که باعث فروش زمین‌های کشاورزی شده است.

به گزارش خزرتیترخبر، عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما در این زمینه نشستی با رییس جمهور داشتیم و منتظرهستیم ببینیم چه اقداماتی انجام می‌شود چرا که متاسفانه تاکنون پیگیری‌هایی که در این حوزه داشته‌ایم به نتیجه منتهی نشده است./خانه ملت

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir