چهارشنبه 28 شهريور 1403-14:38 کد خبر:133849

قول وزیر کشور به نمایندگان مازندران:

انتخاب استاندار غیربومی برای مازندران منتفی شد/ گزینه نهایی خارج از لیست‌های پیشنهادی

وزیر کشور به نمایندگان مازندران قول داد، در صورت انتخاب گزینه نهایی خارج از لیست‌های مطرح شده، استاندار آینده بومی و غیر بازنشسته و غیر نظامی باشد.


به گزارش خزرتیترخبر، پس از ارائه لیست‌های پیشنهادی برای کرسی استانداری مازندران از سوی ستادهای پزشکیان در مازندران و جبهه اصلاحات استان و پس از آنکه گزینه‌های مطرح استانداری مازندران به تایید کمیته انتصابات وزارت کشور نرسید، اسکندر مومنی در برنامه صف اول با تشریح شاخص‌های انتخاب استانداران بر بازنشسته نبودن استاندارن و ممنوعیت به ‌کارگیری آنان، انتخاب چهره جدید برای ارائه ایده‌های نو و جدید و عدم تجربه استانداری در استان مورد نظر تاکید کرد.

براساس این گزارش، همچنین عدم تجربه استانداری در استان متبوع، عدم بکارگیری بازنشستگان برخی از این شاخص‌ها بود.

چندی پیش نیز یک منبع آگاه در وزارت کشور در حاشیه معارفه معاون سیاسی وزیر کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما بیان داشت: دولت در نظر دارد با حفظ رویکرد شایسته‌سالاری به منظور کاهش فاصله سنی مدیران با جامعه و تعدیل شکاف بین نسلی مدیران و نسل جوان، استاندارانی برگزیند که سن آنان از میانگین سنی کابینه جوان‌تر باشد، همچنان که سن معاون سیاسی وزیر کشور نیز زیر ۶۰ سال است سن استانداران نیز بیش از ۶۰ سال نخواهد بود.

اخیرا شایعه ابقای استاندار فعلی و یا انتخاب استاندار غیربومی از خراسان و نزدیک به قالیباف و گزینه‌ای دیگر از کرمانشاه مطرح شده بود که سبب واکنش نخبگان سیاسی و نمایندگان استان در دیدار با وزیر کشور شد.

در نهایت وزیر کشور به نمایندگان مازندران قول داد که استاندار استان زادگاه خویش، بومی باشد و بتواند گفتمان وفاق ملی را نمایندگی کند.

همچنین بابایی کارنامی نماینده ساری و میاندورود نیز دیروز در نطقی بیان داشت: مازندرانی که دو وزیر در کابینه دارد به طریق ‌اولی می‌تواند چندین استاندار به دولت معرفی کند، مازندران نیازمند انتخاب استاندار بومی، میدانی و عملیاتی با نگرش توسعه متوازن اقتصادی است.

به گزارش خزرتیترخبر، در نهایت پس از رایزنی نخبگان سیاسی با معاون سیاسی وزیر کشور و دیدارهای متعدد اصلاح‌طلبان استان با وزیر کشور مقرر شد ضمن ضرورت تغییر استاندار فعلی مازندران، در صورت انتخاب گزینه نهایی خارج از لیست‌ها و گزینه‌های مطرح شده، استاندار آینده بومی و غیر بازنشسته و غیر نظامی باشد./مازند مجلس

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir