دوشنبه 19 شهريور 1403-20:18 کد خبر:133787

تغییر در سازوکار انتخاب استانداران :

گزینه‌های مطرح استانداری مازندران به تایید کمیته انتصابات وزارت کشور نرسید

ارائه لیست از سوی استان‌ها کارکردی در انتخاب استانداران ندارد و مورد تایید کمیته انتصابات نمی باشد و با این وجود عملا ترکیب گزینه‌های پیشنهادی مازندران دچار تغییرات اساسی شد.


به گزارش خزرتیترخبر، پس از فعالیت‌های اخیر اعضای ستاد پزشکیان در استان، جبهه اصلاحات و برخی نخبگان سیاسی برای بررسی و طرح گزینه‌های پیشنهادی برای تصدی استانداری مازندران، موضوع انتخاب استاندار از محافل سیاسی به رسانه‌ها و فضای اجتماعی و مجازی کشیده شد.

براساس این گزارش، با ارائه لیست‌های مختلف و بازخود نه‌ چندان مثبت افکار عمومی از طرح برخی نام‌های نسبتا غیر همسو با دولت و راه‌اندازی کارزار برای معرفی استاندار از سوی برخی حامیان آنان، مذاکرات معرفی گزینه‌های پیشنهادی به مجادله تبدیل شد.

یک منبع مطلع در وزارت کشور بیان داشت: ارائه لیست از سوی استان‌های کارکردی در انتخاب استانداران ندارد و بیشتر گمانه‌زنی رسانه‌ای است و مورد تایید کمیته انتصابات نخواهد بود.

این مدیر وزارت کشور ادامه داد: به منظور جلوگیری از تنش و همچنین رقابت‌های فرسایشی ادوار گذشته، وزارت کشور در نظر دارد از طریق کمیته انتصابات، سه گزینه‌ نهایی را به ستاد پزشکیان در استان‌ها، جبهه اصلاحات استان‌ها، مجمع نمایندگان، نخبگان و خواص هر استان معرفی نماید.

وی افزود: پس از معرفی سه گزینه نهایی، کمیته انتصابات در بازه زمانی یک هفته‌ای بازخورد مشورت‌های استانی را دریافت خواهد نمود و در نهایت یک نفر به وزیر کشور برای معرفی به هیئت دولت ارائه خواهد شد.

همچنین امروز نیز با چراغ سبز محمدرضا عارف معاون سیاسی وزیر کشور منصوب شد.

علی زینی‌وند که سابقه مدیرکلی سیاسی در دولت اصلاحات و سابقه فرمانداری و معاون سیاسی استانداری در دولت تدبیر و امید را دارد جایگزین سید محمد تقی شاهچراغی شد.

همچنین وزیر کشور امروز در برنامه صف اول با تشریح شاخص‌های انتخاب استانداران بر بازنشسته نبودن استاندارن و ممنوعیت به‌ کارگیری آنان، انتخاب چهره جدید برای ارائه ایده‌های نو و جدید و عدم تجربه استانداری در استان مورد نظر تاکید کرد.

هرچند با رویکرد از بالا به پایین کمیته انتصابات وزارت کشور در انتخاب سه گزینه‌ نهایی و معرفی آن به استان‌ها عملا معرفی لیست از سوی استان‌ها منتفی است.

به گزارش خزرتیترخبر، در مازندران نیز با توجه به انصراف برخی چهره‌ها از مطرح شدن نام آنان به عنوان گزینه‌های احتمالی استانداری مازندران و همچنین بازنشسته بودن برخی دیگر، عملا ترکیب گزینه‌های پیشنهادی مازندران دچار تغییرات اساسی شد./مازند مجلس

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir