يکشنبه 18 دی 1401-16:26 کد خبر:115371

مدیرعامل شرکت گاز مازندران خبر داد:

قطع گاز ادارات و خوش نشین‌های پرمصرف مازندران/ صنایع دوگانه‌سوز شدند

مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: برای جلوگیری از قطع گاز خانگی صنایع پرمصرف مازندران از مدار گاز خارج شده‌اند.


به گزارش خزرتیترخبر، قاسم مایلی رستمی با اعلام اینکه میزان مصرف گاز مازندران امروز به ۳۳ هزار متر مکعب رسیده، اظهار کرد: اقدامات لازم برای مدیریت مصرف گاز در سطح ادارات، نهادها و واحدهای تولیدی انجام شده است.

براساس این گزارش، وی با اعلام اینکه همه دغدغه ما جلوگیری از قطع گاز خانگی است، افزود: بیشتر ادارات استان مازندران دوگانه سوز بوده و بر اساس مقتضیات مصرف، امکان قطع گاز ادارات وجود دارد.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اعلام اینکه طرح پایش مصرف ادارات و نهادها در دستور کار این مجموعه قرار دارد، گفت: بر ساس دستورالعمل در دست پیگیری، گاز ادارت یک ساعت قبل از شروع کار روشن و در پایان روز کاری هم یک ساعت پیش از تعطیلی قطع می‌شود.

وی در ارتباط با وضعیت گاز واحدهای تولیدی مازندران، اظهار کرد: همه کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی مازندران مجهز به سوخت دوم شدند و در حال حاضر گاز آنها از مدار خارج شده است.

مایلی‌رستمی یادآور شد: طرح دوگانه‌ سوز کردن کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی از چندین سال گذشته آغاز شده و این روند ادامه دارد در حال حاضر گاز  نیروگاه نکا و کارخانه سیمان که یکی از مجموعه‌ها پرمصرف گاز بودند قطع شده و این روند در سایر واحدهای تولیدی نیز پیگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اعلام در حال حاضر ۱۸۰ واحد تولیدی از سوخت دوم استفاده می‌کنند،گفت: گاز حدود ۵۰ درصد از واحدهای صنعتی استان از مدار خارج شده و با سوخت دوم مشغول کار هستند.

وی با بیان اینکه گاز استخرهای عمومی قطع شده است، افزود: حدود ۷ هزار بازرسی در سطح ادارات استان انجام شده و برخی اداراتی که در این زمینه کم کاری کردند نسبت به قطع آنها اقدام شده است.

مایلی‌رستمی ادامه داد: ادارات و نهادهای که دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه را رعایت نکنند نسبت به قطع گاز آنها اقدام می‌شود و مواردی از این دست داشتیم.

وی با اعلام اینکه تاکنون گاز خانگی در استان قطع نشده است، افزود: همه دغدغه متولیان استان جلوگیری از قطع گاز خانگی بوده اما در عین حال نیاز به همراهی مردم داریم.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اعلام اینکه مصرف گاز خانوارها به صورت پلکانی محاسبه می‌شود،گفت: هزینه گاز مشترکان که در پلکان یک تا سه قرار گیرند رایگان بوده، خانوارهای که در پلکان ۱۱ و ۱۲ قرار می‌گیرند جز پرمصرف‌ها بوده و هزینه گاز آنها هم قابل توجه است.

وی با اعلام اینکه ۲۳ هزار مشترک پرمصرف گاز در مازندران ثبت شده است، اضافه کرد: بیشتر خانوارهای پرمصرف در واحدهای مسکونی از استخر استفاده می‌کنند یا واحدهای ویلایی بدون سکنه هستند که به محض مشاهده نسبت به قطع آن اقدام می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ هزار مشترک گاز در مازندران شامل ویلاها است، تصریح کرد: براساس پایش‌ها ۶ هزار ویلا در این فصل سال خالی است که  باید مالکان نسبت به خاموشی واحدهای خود در زمان عدم سکونت اقدام کنند، که در صورت پایش گاز این واحدها به منظور مدیریت در مصرف قطع می‌شود.

به گزارش خزرتیترخبر، مایلی‌رستمی  در پایان، گفت: قطع گاز واحدهای خانگی که نسبت به گرم کردن آب استخر اقدام می‌شود در برنامه کاری قرار دارد./فارس

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir