شنبه 17 دی 1401-14:44 کد خبر:115335

بر اساس آخرین اطلاع رسانی رنگ بندی کرونایی:

زنگ خطر کرونا در ۶ شهرستان مازندران به صدا درآمد

بر اساس آخرین به روزرسانی رنگ بندی کرونایی، ۶ شهرستان مازندران در وضعیت زرد قرار گرفتند.


به گزارش خزرتیترخبر، مازندران از نهم شهریور ماه امسال به صورت رسمی به جمع استان هایی پیوست که دارای شهرستان های با رنگ آبی کرونایی بودند و در آن‌ زمان بابل و بابلسر به عنوان شهرستان های با این رنگ معرفی شدند.

براساس این گزارش، پس از آن در هر هفته شهرستان های بیشتری از این استان در وضعیت رنگ آبی کرونایی قرار می گرفتند به طوری ‌که پس از ۱۳ هفته از ورود رنگ آبی به نقشه کرونایی مازندران تعداد شهرستان های زرد کرونایی استان بر روی عدد سه و چهار قرار گرفت و مدتها در این تعداد باقی ماند.

اما در نقشه رنگبندی کرونایی مازندران که به صورت هفتگی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر می شود در هفته های منتهی به یازدهم، هجدهم و ۲۶ آذرماه و نیز دوم و نهم دی ماه تعداد شهرستان های پرخطر کرونایی به همین تعداد باقی ماند.

از نکات جالب توجه طی این مدت قرار داشتن گلوگاه، سوادکوه، عباس آباد، فریدونکنار همواره در لیست شهرستان های پرخطر کرونایی مازندران بود و حفظ جایگاهی که در این نقشه داشتند.

اما در نقشه رنگبندی کرونایی این هفته تعداد شهرستان های پرخطر کرونایی مازندران نسبت به هفته گذشته به یکباره ۲ برابر شده و از سه به ۶ شهرستان افزایش یافته است.

در جدیدترین اطلاعات مربوط به رنگبندی کرونایی کشور که از سوی روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر شده است تعداد شهرهای با وضعیت قرمز همانند هفته های گذشته صفر بوده و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۴ به ۷ شهر رسید.

تعداد شهرهای با وضعیت قرمز همانند هفته های گذشته صفر بوده و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۴ به ۷ شهر رسید.

تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۶۲ به ۱۰۱ شهر افزایش و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۳۸۲ به ۳۴۰ شهر کاهش یافت.

در همین حال وضعیت رنگ بندی کرونایی مازندران در این هفته بدین شرح است که با پیوستن بابلسر، میاندورود و نکا به جمع سوادکوه، عباس آباد، گلوگاه تعداد شهرستان های پرخطر کرونایی که در وضعیت زرد قرار دارند به ۶ شهرستان افزایش یافته است.

همچنین آمل، بابل، بهشهر، تنکابن، جویبار، چالوس، رامسر، ساری، سیمرغ، فریدونکنار، قائمشهر، کلاردشت، محمودآباد، نور، سوادکوه شمالی و نوشهر در وضعیت آبی قرار دارند.

علاوه بر افزایش تعداد شهرستان های پرخطر کرونایی در مازندران نگاهی به آمار بیماران جدید شناسایی شده و بستری نشان می دهد که این بیماری در سایه بی توجهی مردم استان به تزریق واکسن و استفاده از ماسک به صورت خزنده در حال افزایش است.

به طوری که بنا به اطلاعات ۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در ابتدای هفته گذشته و در روز شنبه دهم دی ماه تعداد موارد جدید شناسایی شده این بیماری ۶ و موارد بستری ۲۷ نفر بود و این میزان در پایان همان هفته و در روز پنجشنبه ۱۵دی ماه این تعداد به شناسایی ۱۴ بیمار جدید و بستری ۳۹ نفر افزایش یافته است.

همچنان ماسک و واکسن سد راه نفوذ بیماری کووید ۱۹

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنان بر تزریق واکسن کرونا و استفاده از ماسک به عنوان اصلی ترین اقدامات برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری نام بردو

عباس علیپور افزود: کنترل اپیدمی این بیماری در سطح جهان، کشور و مازندران ناشی از همگانی شدن تزریق واکسن در میان آحاد جامعه است که توانسته تا بدین حد سطح ایمنی افراد را در مقابله با آن بالا ببرد.

وی ادامه داد : تا پیش از تزریق واکسن روزانه شاهد مرگ افراد زیادی در کشور بودیم که تزریق واکسن توانسته است تا حد زیادی در ابتلا و فوت افراد بکاهد.

علیپور گفت: تغییر رنگبندی در نقشه کرونایی و به همان میزان کاهش و افزایش تعداد شهرستان های پرخطر و وضعیت آبی کرونایی بازتابی از نوع رفتار مردم در رعایت نکات و پروتکل های بهداشتی در این زمینه است.

وی افزود: تا زمانیکه افراد نسبت به استفاده از ماسک و یا تزریق واکسن بی توجهی باشند با افزایش تعداد مبتلایان و همچنین ثبت فوتی براثر ابتلا به این بیماری را شاهد خواهیم بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه میزان تزریق دُز چهارم واکسن کرونا در استان پایین است، گفت: در حال حاضر کمتر از ۲۵۰ هزار نفر دُز چهارم واکسن خود را تزریق کردند که این میزان تزریق برای ایمن سازی افراد جامعه کافی نیست و ایمنی زایی لازم را ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش خزرتیترخبر، وی افزود: برای کنترل و جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان به این بیماری در گروه تزریق واکسن کرونا و نیز استفاده از ماسک است چرا که همچنان نیز ماسک و واکسن اصلی ترین عوامل برای این منظور کارگشا است./ایرنا

 

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir