جمعه 16 دی 1401-20:31 کد خبر:115312

دستور العمل‌های طبیعی خانگی برای درمان سینوزیت

عفونت سینوسی که به عنوان سینوزیت نیز شناخته می‌شود، وضعیتی است که با التهاب یا تورم بافت‌های پوشاننده سینوس‌ها مشخص می‌شود.


به گزارش خزرتیترخبر، سینوس‌های پارانازال چهار جفت حفره (فضا) هستند که در سر قرار دارند، این چهار حفره توسط کانال‌های باریکی به هم متصل می‌شوند، این کانال‌ها به عنوان زهکشی عمل می‌کنند که به تمیز نگه داشتن بینی و عاری از باکتری‌ها کمک می‌کند، عفونت سینوسی زمانی رخ می‌دهند که این کانال‌ها پر از مایع می‌شوند و مسیر را در بینی مسدود می‌کنند.

هنگامی که مایع در این کانال‌ها جمع می‌شود، میکروب‌ها می‌توانند رشد کنند و باعث عفونت (سینوزیت باکتریایی) شوند.

چه چیزی باعث سینوزیت می‌شود

جدا از موارد فوق، برخی از علل اصلی عفونت سینوسی سرماخوردگی است که باعث التهاب و تورم سینوس‌ها می‌شود که منجر به تجمع مخاط در داخل مجرای بینی می‌شود.

مشکلات سلامتی ناشی از سینوزیت

این عارضه می‌تواند منجر به خروپف، مشکل در تنفس به ویژه هنگام خواب یا دراز کشیدن، سردرد شدید و در موارد جدی این وضعیت نیز منجر به علائم شدید تب مغزی یا مننژیت شود.

درمان‌های خانگی برای درمان طبیعی سینوزیت

سرکه سیب

سرکه سیب یک ماده شگفت انگیز است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. سرکه سیب که به نام ACV نیز شناخته می‌شود دارای خواص ضد باکتریایی است که به درمان علائم آنفولانزا مانند سرماخوردگی، سرفه، آلرژی و ... کمک می‌کند، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک قاشق سرکه سیب را بردارید و آن را به شکل رقیق شده بنوشید (آن را با آب مخلوط کنید).

درمان با بخار

چه کسی نمی‌داند که بخار درمانی در مدیریت علائم سرماخوردگی و آنفولانزا چقدر می‌تواند موثر باشد؟ سعی کنید دوش آب گرم بگیرید یا از تکنیک تنفس با بخار برای کمک به باز شدن مجرای بینی استفاده کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک کاسه بردارید و آن را با آب داغ پر کنید، حالا صورت و سر خود را با حوله بپوشانید و بخار داغ آن را استنشاق کنید، این کار فوراً مجرای بینی شما را باز می‌کند و در نتیجه از گرفتگی ناشی از سینوزیت تسکین می‌یابد.

زردچوبه

زردچوبه، مهم‌ترین ادویه‌ای که می‌توانید به راحتی در آشپزخانه پیدا کنید سرشار از خواص آنتی اکسیدانی است، زردچوبه در درمان علائم سینوسی موثرترین است، این ادویه همچنین دارای خواص ضد التهابی است که به تسکین علائم سینوزیت (سینوزیت) کمک می‌کند، تنها کاری که باید انجام دهید این است که کمی زردچوبه به چای داغ اضافه کنید و آن را بنوشید، این کار به دفع مخاط انباشته شده در مجاری و در نتیجه باز شدن مجرای بینی کمک می‌کند.

روغن اوکالیپتوس

این اسانس برای مبارزه با سینوزیت عالی است و همچنین سلامت سیستم تنفسی را تقویت می‌کند، تنها کاری که باید انجام دهید این است که چند قطره روغن اکالیپتوس را در دستمال خود بریزید و آن را تنفس کنید، این کار فوراً گرفتگی بینی را برای شما تسکین می‌دهد، برای رسیدن به نتیجه بهتر روزانه از آن استفاده کنید.

فلفل تند

پودر فلفل قرمز یکی از موثرترین ادویه‌ها برای درمان سینوزیت در خانه است که اگر به درستی استفاده شود، می‌تواند راه‌های مسدود شده بینی را باز و سینوس‌ها را پاک کند، کافی است پودر فلفل قرمز را در یک فنجان آب (ترجیحا داغ) مخلوط کنید و خوب هم بزنید حالا روزی دو تا سه بار از این دمنوش بنوشید،اگر دوست داشتید مقداری عسل هم اضافه کنید./شمال نیوز

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir