شنبه 22 مرداد 1401-16:10 کد خبر:107657

سازمان هواشناسی مازندران اعلام کرد:

تداوم هوای گرم و شرجی تا پایان هفته در مازندران

سازمان هواشناسی، شرایط جوی مازندران از امروز تا پایان هفته جاری پایدار و گرم و شرجی اعلام کرد .


به گزارش خزرتیترخبر، طبق پیش‌بینی هواشناسی، مردم مازندران در طول هفته جاری در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای شاهد هوای گرم و شرجی خواهند بود به گونه‌ای که دمای هوا در مناطق غربی به ۳۴ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز به ۳۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی مازندران نشان می دهد که دمای هوا در شهرهای ساحلی و جلگه ای از امروز تا روز سه‌ شنبه بین یک تا سه درجه افزایش می‌یابد و بیشترین میزان افزایش دما نیز طی این مدت مربوط به شهرهای ساری، جویبار، سیمرغ و گلوگاه است، دمای هوای این مناطق از ۳۳ تا ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با سه درجه افزایش در روز سه‌شنبه بین ۳۶ تا ۳۷ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

مناطق ییلاقی و کوهستانی مازندران نیز در این مدت همانند شهرهای ساحلی و جلگه ای شاهد افزایش دو تا سه درجه‌ای دمای هوا خواهند بود که بیشترین میزان افزایش دما را در سواد کوه، سواد کوه شمالی و کجور شاهد خواهیم بود، دمای هوا در سوادکوه، سوادکوه شمالی در روز سه‌شنبه با سه درجه افزایش به ۳۶ و در کجور نیز با همین میزان افزایش به ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسـی صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در بعد از ظهر در ارتفاعات غربی با رشد ابر و احتمال رگبار پراکنده با بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۳۰ تا ۳۵ و در ارتفاعات نیز بین ۲۶ تا ۳۰ درجه سلسیوس پیش‌بینی کرده است.

آسمان مازندران از فردا یکشنبه تا پایان روز جمعه صاف تا قسمتی ابری با تداوم هوای گرم و شرجی پیش‌بینی شده است. دمای هوا نیز در این مدت در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۳۲ تا ۳۶ و در ارتفاعات نیز ین ۲۷ تا ۳۶ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

داده های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که بندرامیرآباد با ثبت دمای ۳۵.۲ و آلاشت نیز با ۲۶.۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک ‌ترین مناطق استان در طی ۲۴ ساعته گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته تغییر محسوسی نخواهد داشت.

وضعیت دریای خزر امروز شنبه نسبتا مواج و برای فردا یکشنبه نیز همراه با موج کوتاه پیش‌بینی شده است./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir