پنجشنبه 13 مرداد 1401-19:35 کد خبر:107518

استیضاح شهردار ساری شکست خورد:

طالبی با ۶ رای در سمت شهردار ساری ابقا شد/ استیضاح کنندگان قانع نشدند

نتیجه ۴ ساعته استیضاح شهردار ساری با ۶ رای مخالف و ۳ رای موافق استیضاح سبب شد تا طالبی به عنوان شهردار به کار خود ادامه دهد.


به گزارش خزرتیترخبر، بعد ازظهر امروز در سی ‌و نهمین جلسه شورای اسلامی مرکز مازندران به دومین دور از استیضاح شهردار ساری اختصاص یافت.

براساس این گزارش، این جلسه که با حضور رسانه‌ها، اعضای شورای شهر، شهردار و معاونانش برگزار شد رئیس شورای اسلامی شهر ساری ضمن تسلیت به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: عزاداری برای اولیاالله سنت دینی است اما تکلیف ما در ماه محرم علاوه بر عزاداری توجه به فرهنگ عاشورایی است.

پرویز شعبانی با بیان اینکه کربلا مدرسه پایداری و پاسداری از حریم دین و درس آن چگونه زیستن است، افزود: محرم ماه آزادگی، رشد و بالندگی است.

وی استیضاح را از وظایف قانونی نهاد شورای اسلامی شهر دانست و گفت: پاسخگویی شهردار سبب شفافیت و گشایش در امور می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اینکه هدف این نهاد مردمی امید آفرینی در بطن جامعه است، افزود: مردم بهترین ناظر بر عملکرد مسئولان وخادمان هستند لازم است کارایی و اثرات مثبت مسئولان به مردم انعکاس داده شود.

شروع استیضاح شهردار ساری با ۶۰ دقیقه نطق توسط سه عضو استیضاح کننده انجام شد، ناطقان خطاب به جواد طالبی اظهار کردند: شهردارساری به دلیل بیماری قلبی توان جسمی برای ادامه کار ندارد.

همچنین عدم پرداخت به موقع حقوق پرسنل، تهدید و جابجایی نیروهای کارمند و شرکتی، نارضایتی شهروندان از عملکرد شهردار، عدم استفاده از افراد شایسته در مدیریت شهری، اقدام به کارهای شتاب ‌زده و عجله‌ای، نداشتن برنامه منسجم برای توسعه شهر، تخلف و انحرافات مالی، تهاترها و کاهش هزینه درآمدی شهر، شورا محور نبودن شهردار، لایروبی نکردن رودخانه تجن در مسیر بوستان ملل، تبدیل وضعیت کارمندان ایثارگر از شرکتی به قراردادی، بی‌عدالتی در خدمات شهری و غیره از ایرادات شهردار و مطالباتی بود که استیضاح کنندگان خواستار توضیح بیشتر از جواد طالبی شدند.

جواد طالبی شهردار ساری نیز در پاسخ به استیضاح کنندگان اظهار کرد: در تاریخ ۶ مرداد امسال نامه‌ای بابت طرح استیضاح به دستم رسید که در ۶ بند و ۵ مورد بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نارضایتی عمومی در رابطه با بخش خدمات که شامل حل مشکل زباله و ترافیک ناشی از پروژه‌های نامطلوب است، گفت: برای حل مشکل زباله در استیضاح اول پاسخ مبسوط داده شد اما تذکر در روند آسفالت مناطق الحاقی با انتخاب پیمانکار براساس اولویت در حال انجام است.

طالبی در خصوص حل ترافیک شهری و نصب روشنایی در معابر، تصریح کرد: مصوبه شورای شهرمنجر به عقد قرارداد شد؛ قراردادها در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود و بعد به مناقصه عمومی می‌رود.

وی در خصوص عزل و نصب و جابجایی نیروهای در خدمت شهرداری ساری، اظهار کرد: طبق ماده ۴۶ عزل و نصب پرسنل شهرداری در اختیار شهردار است.

شورا محور نبودن و پاسخ‌های متناقض شهردار ساری به شورای شهر از دیگر ایراداتی بود که طالبی در پاسخ به استیضاح کنندگان گفت: شما مسائل ریز حساب‌های شهرداری را می‌خواهید؛ با مشخص شدن حسابرس طبق قانون به شورای شهر پاسخ می‌دهیم.

شهردار ساری با اعلام اینکه در مدار قانون حرکت می‌کنیم و دستگاه‌های نظارتی در حال حاضر هم شاهد کار ما هستند، یادآور شد: با انتخاب حسابرس هرجا تخلف و انحرافی بود برخورد قانونی شود، ما جلوی بسیاری از انحرافات مالی را گرفتیم.

این مسئول در مدیریت شهری در پاسخ به اینکه شورای شهر مدعی است که ما برنامه‌ای برای شهر نداریم، اظهار کرد: میرشجاعی (یک عضو استیضاح کننده) شاهد و گواه است که برنامه بلند مدت برای سازمان‌ها و شهرداری‌های مناطق تدوین شد تا با وفاق و همدلی شهر ساری پر نشاط با رضایتمندی شهروندان تبدیل شود.

طالبی با اعلام اینکه برای تبدیل وضعیت پرسنل ایثارگر اقدامات خوبی انجام شد و مراحل قانونی آزمون هم صورت گرفت، گفت: شهرداری ساری طبق مصوبات شورای شهر و بر مدار قانون کار می‌کند.

نتیجه جلسه ۴ ساعته استیضاح شهردار ساری، با ۶ رای مخالف و ۳ رای موافق استیضاح به پایان رسید./فارس

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir