يکشنبه 25 ارديبهشت 1401-13:37 کد خبر:100539

رئیس پلیس فتا مازندران خبر داد:

کلاهبرداری در اینستاگرام به بهانه فروش تلفن همراه

رئیس پلیس فتا مازندران از دستگیری فردی که با درج آگهی جعلی فروش تلفن همراه در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر، سامع خورشاد گفت: درپی مراجعه چندین نفر به این پلیس با در دست داشتن مرجوعه قضایى و درخواست رسیدگى به شکوائیه‌های خود را مبنى بر کلاهبردارى از طریق شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام با آگهی جعلی فروش تلفن همراه در این خصوص موضوع به طور ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی اظهار داشت: تحقیقات اولیه مشخص شد شاکیان پرونده در شبکه اجتماعی اینستاگرام آگهی فروش تلفن همراه را مشاهده و با توجه به قیمت مناسب آن مبلغی به عنوان بیعانه به شماره حساب اعلامی که در آگهی درج شده بود واریز کرده، و پس از پرداخت پول و با تماس‌های بعدی شاکیان کسی جوابگو نبوده است، از پلیس فتا درخواست رسیدگی کردند.

به گفته خورشاد افراد زیادی با شیوه و شگرد مشابه در پوشش فروش تلفن همراه در فضای مجازی کلاهبرداری شده که ماموران پلیس فتا پس از اقدامات فنی و تخصصی کلاهبردار این پروند‌ها را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی مرجع قضائی متهم را دستگیر کردند.

متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌ رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به سخن گشود و به برداشت غیرمجاز از حساب هموطنان کل کشور در پوشش فروشگاه تلفن همراه در شبکه‌های اجتماعی تا این لحظه اعتراف کرده و مبالغ کلاهبرداری شده از هموطنان تا این لحظه ۲۰ میلیارد ریال بر آورد شده است.

خورشاد گفت: اغلب شهروندان قبل از بررسی اصالت کالا و هویت فروشنده اقدام به خرید کالا می‌کنند و ناآگاهانه وارد یک معامله بی اساس می‌شوند در حالیکه باید در نظر داشت تعداد مخاطبان یک صفحه اجتماعی، دلیل بر مجوز، صحت و ارائه خدمات توسط مدیر آن صفحه و یا کانال نمی‌باشد، زیرا افراد سودجو این فضا را به عنوان مکانی مناسب جهت انجام اعمال مجرمانه خود انتخاب می‌کنند.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir