آخرین عناوین

سه شنبه 6 ارديبهشت 1401-8:56 کد خبر:99203

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد:

حوادث کار جان ۱۰۱ مازندرانی را در سال ۱۴۰۰ گرفت

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: حوادث کار جان ۱۰۱ مازندرانی را در سال ۱۴۰۰ گرفت.


به گزارش خزرتیترخبر، علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران اظهار داشت: در سال گذشته ۱۰۱ نفر بر اثر حوادث ناشی از کار در استان جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل  تغییری نداشت.

وی گفت: براساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در سال ۱۴۰۰ به‌ ترتیب شهرستان‌های ساری و نور با ۱۲ و آمل با ۱۱ فوتی بیشترین و شهرستان‌های فریدونکنار، گلوگاه و میاندورود با یک مورد فوتی، کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بیان کرد: براساس این گزارش در سال‌های متوالی عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی و پس از آن برق ‌گرفتگی بوده است؛ به ‌طوری ‌که در سال گذشته ۵۰ مورد مرگ‌های ناشی از حوادث کار به‌ دلیل سقوط از بلندی با افزایش  ۶ درصدی و ۲۴ مورد نیز برق‌ گرفتگی ، جسم سخت با ۱۷ و سایرموارد با  ۱۰ مورد گزارش شده است.

این مسئول  با بیان اینکه  خرداد با ۱۵، شهریور با ۱۲ و آذر با ۱۱ مورد بیشترین ماهی بود که در آن گزارش  شده است، افزود: سنین ۳۱ تا ۴۰ سال با  ۲۴ فوتی  بیشترین و سنین  بیش از ۶۱ سال  با ۸ مورد کمترین سال گزارش شده است.

عباسی با اشاره به اینکه ۷۴ نفر متاهل و بقیه مجرد هستند، افزود: ۱۷ نفر از فوت‌ شدگان ناشی از حوادث کار دارای ملیت غیرایرانی (افغان) هستند.

*افزایش ۱۰درصدی مصدومان حادثه کار

وی بیان کرد: در سال گذشته ۹۹۸ مصدوم در اثر حوادث کار به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشت.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اعلام اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است، گفت: ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع‌ رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده از مهم ‌ترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار است.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :