آخرین عناوین

دوشنبه 5 ارديبهشت 1401-18:9 کد خبر:99186

مدیر کل سازمان حفاظت از محیط زیست مازندران اعلام کرد:

سلاح بی هوشی در ترافیک ماند/حفاظت جان مردم برای ما واجب تر از پلنگ

مدیر کل سازمان حفاظت از محیط زیست مازندران گفت: حفاظت جان مردم برای ما واجب تر از پلنگ بوده و اگرشلیک صورت نمی گرفت حادثه بدتری برای مردم اتفاق می افتاد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از باشگاه خبرنگاران ، فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست گفت: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قائمشهر پس از رویت پلنگ در فاصله‌ی ۲ متری خود به پلنگ شلیک کرد.

براساس این گزارش، جمشید محبت خانی افزود: مرکز استان مازندران ۲ قبضه اسلحه بی هوشی دارد، که به دلیل ترافیک شهر‌های شمالی فرد آموزش دیده به همراه اسلحه بیهوشی در زمان مناسبی به قائمشهر نرسید.

به گفته فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست، در نهایت رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قائمشهر پس از مشاهده زخمی شدن نیرو‌های پلیس، و رویت پلنگ در فاصله‌ی ۲ متری خود، برای حفظ جان خود اقدام به تیر اندازی به پلنگ کرد، که پس از رسیدن تفنگ بیهوشی و بیهوش کردن پلنگ دیگر حیوان جانی نداشته و تلف شده است.

به گزارش خزرتیترخبر، روز گذشته یک قلاده پلنگ نر در قائمشهر به مردم حمله کرده بود که پس از انتقال به منطقه سمسکنده متاسفانه این پلنگ تلف شد.

در همین رابطه مدیر کل سازمان حفاظت از محیط زیست مازندران، در گفتگوی اختصاصی با خزرتیترخبر، با اعلام اینکه نواقص و مشکلاتی در سازمان حفاظت محیط زیست مازندران وجود دارد، شکی نیست اما طی جلسه ای که امروز پنجم اردیبهشت با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور داشته ام، قول پشتیبانی و کمک به سازمان حفاظت محیط زیست مازندران را گرفته ام و امیدوارم در سریع ترین زمان ، مشکلات و کمبودها حل شده و دیگر با مواردی مانند تلف شدن پلنگ مواجه نشویم. 

عطااله کاویان با اعلام اینکه به گفته کارشناسان و افراد حاضر در صحنه، در آن لحظه چاره ای به جز شلیک نبوده است، اظهار داشت : اگرشلیک صورت نمی گرفت حتما پلنگ با توجه به جو ایجاد شده توسط مردم به آنها آسیب می رساند که عواقب بدتری ممکن بود اتفاق بیفتد.

این مسئول همچنین با بیان اینکه متاسفانه اطلاعات نادرستی منتشر می شود، تصریح کرد: این سازمان باید به سلاح های لازم تجهیز شده و همچنین به افراد صلاحیت دار این سازمان نیز آموزش های لازم جهت استفاده از تفنگ های بیهوشی داده شود تا دیگر در چنین مواردی غافلگیر نشویم.

 

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :