آخرین عناوین

چهارشنبه 24 فروردين 1401-11:16 کد خبر:98890

خبری تاسف بار در آمل:

افزایش پدیده نوظهور فرزند فروشی در آمل

رئیس اداره بهزیستی آمل، از افزایش پدیده نوظهور فرزند فروشی در این شهرستان ابراز نگرانی و زنگ خطر جدی در حوزه اجتماعی شهرستان دانست.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر،  کبری اسفندیاریان در جلسه شورای اداری شهرستان آمل گفت: متأسفانه پدیده نوزاد فروشی در چند سال اخیر روند افزایشی داشته و حتی افرادی که با خرید نوزاد متقاضی دریافت شناسنامه به نام خودشان نیز هستند.

وی با هشدار به مردم دستگاه‌های اجرایی شهرستان که این وضعیت باید به عنوان یک آسیب اجتماعی به صورت جدی دیده وکنترل شود، افزود: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی در درجه نخست شهروند و دارای خانواده در این شهر هستند و در معرض خطر قرار دارند.

کاهش سن اعتیاد به ۹ سال

رئیس اداره بهزیستی آمل در بخش دیگری به کاهش سن اعتیاد به کمتر از ۹ سال به خصوص در خانواده‌های دارای اعتیاد شهرستان هشدار داد و گفت: از سوی دیگر خانم‌ها و نوجوانان و کودکان در معرض خطر ابتلای بلاخانمان سوز هستند.

وی، درعین حال تصریح کرد: برخی از ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان که در برخی شرح وظایف‌ها مکمل هم در زنجیره برخی اقدام‌ها هستند، متأسفانه کم کاری می‌کنند و باید برای به نتیجه رسیدن هر کاری درکنار هم و با هم باشند.

حال اجتماعی آمل خوب نیست

رئیس اداره بهزیستی آمل در بخش دیگری با بیان اینکه حال اجتماعی شهر آمل متأسفانه در چند وقت اخیر اصلاً خوب نیست، به پیامدهای های ناشی ازآن اشاره کرد وگفت: نداشتن مهارت‌های فردی و زندگی هم در روابط شغلی، محیطی و زندگی در میان شهروندان کاملاً مشهود است.

اسفندیاریان ادامه داد: بیشتر مراجعه کنندگان به مراکز مشاوره متأسفانه پس از بحرانی شدن وضعیت یک موضوع انجام می‌شود که این امر کاملاً اشتباه و انتظار هست که خانواده‌ها با آگاهی بیشتر و حتی پیش از هر اقدامی در مراکز مشاوره به نتایج آن بپردازند.

وی افزود: حتی موضوع مهارت پایین برقراری ارتباط درست درون خانواده‌ای متأسفانه در میان افراد شاغل در ادارات و شهرک‌های صنعتی نیز دیده می‌شود و باید توسط مدیران ادارات برای برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارت خانواده‌ها جدی گرفته شود.

رئیس اداره بهزیستی آمل با تاکید بر اینکه نادیده گرفتن هریک از آسیب‌های اجتماعی توسط خانواده‌ها و حتی دستگاه‌های مسئول به یک بحران اجتماعی تبدیل می‌شود که کنترل آن در آینده سخت و غیرممکن خواهد بود، تصریح کرد: باید برای حال خوب اجتماعی شهر همه نهادها ودستگاه های اجرایی پای کار باشند.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :