آخرین عناوین

سه شنبه 23 فروردين 1401-10:12 کد خبر:98860

معاون توسعه و پیش ‌بینی هواشناسی مازندران اعلام کرد:

افزایش محسوس دما و وزش بادهای گرم در مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: با شکل‏‌گیری و تقویت جریانات گرم جنوبی شاهد افزایش محسوس دما بین ۶ تا ۱۲ درجه هستیم.


به گزارش خزرتیترخبر، احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به هشدار سطح زرد هواشناسی مازندران، اظهار ،کرد: با شکل ‏‌گیری و تقویت جریانات گرم جنوبی از روز سه ‌شنبه ۲۳ فروردین ماه امسال شاهد افزایش محسوس دما  (بین ۶ تا ۱۲ درجه) و وزش نسبتا شدید باد گرم در ارتفاعات هستیم.

وی با بیان اینکه این سامانه سطح استان را فرا می‌گیرد، افزود: افزایش ظرفیت آتش‌ سوزی در مناطق جنگلی و مراتع و احتمال خسارت به خزانه برنج در صورت  رعایت نکردن تهویه صحیح از مخاطرات این سامانه است.

مدیرکل هواشناسی مازندران یادآور شد: پرهیز از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع یا اطمینان از خاموش شدن آتش، احتمال ریزش سنگ در محورهای کوهستانی به ‌دلیل ذوب شدن برف و وزش باد و تهویه هوا و هوادهی در گلخانه‌ها ، مرغداری‌ها ، دامداری‌ها و خزانه برنج مورد تاکید است.

معاون توسعه و پیش‌ بینی هواشناسی مازندران ادامه داد: روز چهارشنبه شاهد کاهش دما و کاهش نسبی دمای هوا هستیم که در روزهای آینده اطلاع ‌رسانی می‌شود.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران طی امروز به ‌صورت به ‌تدریج به کاهش موج پیش‌ بینی می‌شود.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :