آخرین عناوین

سه شنبه 23 فروردين 1401-8:55 کد خبر:98858

انتقاد مدیرعامل اتحادیه دام سبک کشور به مسئولان:

معادله عجیب ؛ دام مازاد و گوشت گران!!!

مدیرعامل اتحادیه دام کشور گفت: با مازاد دام مواجهیم، صادرات هم ممنوع است، مصرف گوشت هم کاهش پیدا کرده، ولی قیمت گوشت روند صعودی خود را حفظ کرده است!؟


به گزارش خزتیترخبر و به نقل از بلاغ،  قیمت انواع گوشت قرمز دیروز نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از کاهش ۱۰ تا ۱۵ هزار تومانی قیمت این نوع گوشت در بازار خبر داد.

در همین حال مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور با بیان این که با مازاد و انباشتگی دام زنده مواجهیم ولی واردات گوشت انجام می‌شود، گفت: مافیای گوشت اجازه نمی دهند قیمت‌ گوشت قرمز در بازار کاهش یابد که واردات ادامه داشته باشد.

براساس این گزارش، افشین صدر دادرس با بیان این که قیمت دام زنده از هفته گذشته روند کاهشی پیدا کرده است، گفت: در اسفندماه قیمت هر کیلو دام زنده سبک ۷۵ تا ۸۰ هزار تومان بود ولی اکنون قیمت آن به کیلویی ۶۵ هزار تومان رسیده است.

وی ادامه داد: با مازاد و انباشتگی دام مواجهیم، صادرات هم ممنوع است، مصرف گوشت هم کاهش پیدا کرده و واردات گوشت انجام می‌شود، همه این موارد باعث کاهش قیمت دام زنده شده ولی قیمت گوشت روند صعودی خود را حفظ کرده است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور گفت: سوال ما از مسئولان مربوط در کشور این است که چرا وقتی مازاد دام در کشور داریم و دام روی دست دامداران مانده، این دام ها را از دامداران خریداری نمی کنند که هم تولیدکنندگان ضرر نکنند و هم مردم گوشت را کیلویی ۲۴۰هزار تومان  نخرند؟ چرا با وجود انباشت دام در داخل واردات گوشت متوقف نمی‌شود؟

وی با بیان این که گوشت گرم باید با قیمت هر کیلو ۱۴۰ هزار تومان به دست مصرف کننده برسد، گفت: مافیای گوشت نمی‌گذارند قیمت گوشت پایین بیاید تا بتوانند به واردات ادامه دهند و دود آن در نهایت به چشم مصرف کننده می رود.

صدر دادرس تصریح کرد: از سه ماه گذشته به مسئولان کشور هشدار دادیم، مکاتبات بسیاری در این زمینه کردیم ولی کسی به حرف اتحادیه‌ها و بخش خصوصی توجهی نمی‌کند و در نهایت می‌گویند که اتحادیه ها ضعیف هستند، در حالی که مسئولان از نظرات کارشناسی اتحادیه‌ها استفاده نمی‌کنند و آن ها را نادیده می‌گیرند.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :