آخرین عناوین

پنجشنبه 11 فروردين 1401-21:59 کد خبر:96608

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش ‌و پرورش مازندران خبر داد:

ساعت فعالیت مدارس مازندران به قبل زمان کرونا برمی‌گردد

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش ‌و پرورش مازندران گفت: ساعت فعالیت مدارس این استان از ۱۴ فروردین ماه به زمان قبل کرونا مطابق با بهمن ماه سال ۹۸ برمی‌گردد.


به گزارش خزرتیترخبر ،قربانعلی سهرابی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به حضوری شدن آموزش دانش‌آموزان از هفته آینده، بر اساس بخشنامه‌ای، ساعت آموزشی مدارس استان از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان به ادارات شهرستانی ابلاغ شده که بر این اساس زمان فعالیت آموزشی مدارس متوسطه اول در شیفت صبح از ساعت هشت تا ۱۳ و در نوبت عصر از ساعت ۱۳و۳۰ تا ۱۸و۳۰ دقیقه خواهد بود.

وی زمان فعالیت مدارس دوره دوم متوسطه نظری را در نوبت صبح از ساعت هشت تا ۱۴ و ۴۵ دقیقه و در نوبت عصر از ساعت ۱۳و۳۰ تا ۱۸و۳۰ عنوان کرد و ادامه داد: زنگ چهارم این دوره تحصیلی نه برای همه روزهای هفته بلکه مختص روزهایی است که بیش از سه زنگ فعالیت آموزشی داشته باشند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش ‌و پرورش مازندران زمان فعالیت آموزشی هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کارو دانش را که در نوبت صبح از ساعت هشت تا ۱۴و۴۵ دقیقه عنوان کرد.

سهرابی همچنین زمان فعالیت مدارس ابتدایی دوره اول شامل پایه اول، دوم و سوم را در نوبت صبح از ساعت ۷و ۴۵ دقیقه تا ۱۲و۳۰ و دوره دوم شامل پایه‌های چهارم، پنجم و ششم را از ساعت ۷و۴۵ تا ۱۲و۳۵ دقیقه اعلام کرد.

وی گفت که فعالیت مدارس ابتدایی نوبت ظهر دوره اول نیز از ساعت ۱۳و۱۵ تا ۱۸ و در نوبت دوم از ساعت ۱۳و۴۵ تا ۱۸و۵ دقیقه تعیین شده است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش ‌و پرورش مازندران با بیان این که براساس نظرسنجی و بررسی انجام گرفته حدود ۸۰ درصد دانش آموزان و والدین مازندرانی از ادامه آموزش‌های حضوری رضایت دارند، افزود: جبران بخشی از افت تحصیلی آشکار و پنهان ناشی از کرونا و آموزش‌های غیرحضوری، غیرقابل جایگزین کردن نقش معلم و فضای مدارس جهت مدیریت مطلوب فرآیند تربیت و یادگیری، روند جهانی بازگشایی کامل مدارس و جلوگیری از آثار فاجعه‌بار اخلال در آموزش و فاصله گرفتن از معلم و مدرسه و افت تحصیلی دانش‌آموزان از مزایای آموزش حضوری مدارس است.

حضور تمام عوامل اجرایی در مدارس

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران هم در گفت و گو با ایرنا با اشاره به بازگشایی مدارس از چهاردهم فروردین، گفت : همه عوامل اجرایی، تربیتی و آموزشی مدارس مطابق ابلاغ و جدول برنامه هفتگی در مدارس حضور یابند.

علی دهقان با تبیین بخش‌نامه دفتر وزارتی در خصوص بازگشایی مدارس بر حضور منظم دانش آموزان در مدرسه و کلاس درس طبق برنامه هفتگی، تاکید کرد و افزود : تمامی فعالیت‌های تربیتی و آموزشی مربیان، آموزگاران، دبیران و هنرآموزان در همه مقاطع تحصیلی و تمام دروس به صورت حضوری با رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط، استفاده مناسب از ماسک و تهویه کلاس‌های درس انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌های مجازی در صورت نیاز تنها به عنوان ابزار مکمل تربیت و آموزش مورد بهره برداری قرار می گیرد.

دهقان با تاکید بر حضور منظم دانش آموزان در مدرسه و کلاس درس طبق برنامه هفتگی ، گفت : در صورت غیبت غیر موجه دانش آموزان، مطابق آیین نامه اجرایی و سایر مقررات مربوطه مدارس اقدام می‌شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: دانش آموزان مبتلا به کرونا یا دارای علائم ابتلا به این ویروس یا داشتن بیماری زمینه‌ای با تأیید پزشک و رضایت والدین می‌توانند از بستر شاد، آموزش‌های لازم را دنبال کنند.

وی اضافه کرد: تبیین اهمیت و ضرورت آموزش حضوری، اطلاع‌رسانی جامع و اقناع اولیای دانش آموزان از طریق روابط عمومی ادارات، استفاده از ظرفیت فضای مجازی، انجمن‌های اولیا و مربیان، رسانه‌ها، گروه‌های آموزشی، تبلیغات محیطی و فضاسازی‌های شهری در دستور کار است تا ضمن کاهش نگرانی خانواده‌ها، زمینه برای حضور کامل دانش آموزان در مدارس فراهم شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: با توجه به مدت زمان باقی‌مانده از سال تحصیلی، ضرورت و الزامی برای تهیه پوشش متحدالشکل دانش آموزان نیست و نظارت بر پوشش مناسب و لباس دانش آموزان مطابق فصل پنجم آیین نامه اجرایی مدارس از جانب مدیران مدارس الزامی است.

وی بر جذاب سازی محیط مدرسه و تنوع بخشی در محیط‌های یادگیری از طریق برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها، رویدادها و اردوهای فرهنگی، تربیتی و ورزشی توسط مدیران، مربیان و معلمان مدارس و استفاده از ظرفیت برنامه ویژه مدرسه برای کیفیت بخشی به فرآیندهای تربیتی و تسهیل در بازگشت پذیری دانش آموزان تاکید کرد.

دهقان تصریح کرد: به دلیل اهمیت بسیار بالای سلامت دانش آموزان، چنانچه مواردی از شیوع مجدد بیماری و افزایش مبتلایان در مدارس مشاهده شد، مدیران مدارس باید نسبت به ثبت اطلاعات مبتلایان اقدام و مراتب را به نزدیکترین مرکز جامع خدمات سلامت تحت پوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مازندران اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در ششم فروردین امسال اعلام کرد که همه مدارس و مراکز آموزشی باید از ۱۴ فروردین با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، به برگزاری کلاس‌های حضوری برای همه دانش‌آموزان و دانشجویان اقدام کنند و سه روز بعد از این اعلام  و در نهم فروردین هم وزارت آموزش و پرورش شیوه‌نامه حضوری شدن مدارس را، به ادارات کل آمورش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد تا به نوعی در مدت زمان باقی‌مانده زیرساخت‌های لازم برای تحصیل حضوری دانش آموزان فراهم شود.

۵۲۰ هزار دانش آموز و ۴۵ هزار معلم مازندرانی همزمان با سراسر کشور در چهار هزار و ۲۰۵ مدرسه ادامه فعالیت تحصیلی و آموزش خود را به صورت حضوری بعد از ماه‌ها وقفه از ۱۴ فروردین از سر خواهند گرفت.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :