آخرین عناوین

پنجشنبه 11 فروردين 1401-10:45 کد خبر:96597

مدیر کل دامپزشکی مازندران اعلام کرد:

ممنوعیت قطعه بندی و طعم دار کردن گوشت

مدیر کل دامپزشکی مازندران از ممنوعیت قطعه بندی و طعم دار کردن گوشت در قصابی‌ها و مرغ فروشی‌ها خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از باشگاه خبرنگاران، مدیر کل دامپزشکی مازندران گفت: قطعه بندی و طعم دار کردن گوشت قرمز و گوشت مرغ در قصابی‌ها و مرغ فروشی‌ها ممنوع بوده و برای تامین سلامت مصرف کنندگان و ارتقای بهداشت عمومی با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

بازرسان بهداشتی دامپزشکی با توجه به تعطیلی دو روزه در آستانه فرا رسیدن روز طبیعت، با تشدید نظارت‌های خود بر عرضه فرآورده‌های خام دامی و مواد پروتئینی، خاصه گوشت مرغ و گوشت قرمز بر عرضه مواد پروتئینی سالم و بهداشتی نظارت می‌کنند.

براساس این گزارش، گلپایگانی از مردم و مسافرین نوروزی خواست تا از محصولات بسته بندی که دارای لیبل محصول شامل تاریخ تولید، انقضاء، نام و مشخصات کارگاه، شرایط نگهداری، لوگوی دامپزشکی و کد پروانه بهره برداری از دامپزشکی می‌باشند استفاده کنند.

وی افزود: فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز عرضه‌ای که دارای مسئول فنی بهداشتی می‌باشند، مستثنی بوده و این مراکز می‌توانند تحت نظارت مسئولین فنی بهداشتی با داشتن پروانه محصول از دامپزشکی اقدام به عرضه اینگونه محصولات کنند در غیر اینصورت قصابی‌ها و مرغ فروشی‌ها مجاز به قطعه بندی و طعم دار کردن محصولات نیستند.

به گفته مدیر کل دامپزشکی مازندران طی مکاتبه‌ای با انجمن همیاری کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان درخواست کردیم تا به منظور تامین مرغ سالم و بهداشتی در ایام پیش رو و آغاز ماه مبارک رمضان همه کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان در ایام تعطیل آماده دریافت مرغ زنده برای کشتار باشند.

ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها با برقراری اکیپ‌های ثابت مستقر در ادارات و تشکیل اکیپ‌های سیار آماده ارائه خدمات دامپزشکی به صورت رایگان می‌باشند.

به گفته گلپایگانی برخی افراد سودجو با خارج کردن مرغ‌های تاریخ گذشته از نایلکس و قطعه بندی و افزودن برخی ادویه جات با قیمت بیشتری تحت عنوان جوجه کباب زعفرانی اقدام می‌کنند که علاوه بر هشدار به این افراد از مردم درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده این موارد مراتب را با ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها و یا از طریق سامانه پاسخگویی دامپزشکی با شماره ۱۵۱۲ در میان بگذارند.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :