آخرین عناوین

پنجشنبه 11 فروردين 1401-10:42 کد خبر:96595

هشدار هواشناسی نسبت به آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع مازندران

هواشناسی مازندران با پیش‌بینی تقویت جریانات گرم جنوبی و افزایش چند درجه‌ای دمای هوا، نسبت به احتمال بروز آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی و جنگلی این استان هشدار داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایرنا، اداره کل هواشناسی مازندران روز پنجشنبه با صدور هشدار سطح زرد، زمان فعالیت این سامانه را از روز شنبه تا دوشنبه هفته جاری اعلام و پیش‌بینی کرد که شرایط جوی مازندران طی این مدت علاوه بر افزایش ۶ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا، با وزش باد شدید گرم بویژه در ارتفاعات همراه است که این امر خطر آتش سوزی در جنگل، مراتع و آسیب به سازه‌های کم مقاوم به همراه خواهد داشت.

هواشناسی مازندران در این اطلاعیه به دستگاه های اجرایی ذیربط و خدمات رسان توصیه کرد که با هدف اقدامات پیشگیرانه نسبت به مقاوم‏‌سازی سازه های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها اقدام کنند.

در اطلاعیه هواشناسی مازندران ضمن توصیه به مردم نسبت به  پرهیز از روشن کردن آتش در جنگل ها و مراتع و یا اطمینان از خاموش شدن آن، نسبت به احتمال ریزش سنگ و سقوط بهمن در نتیجه گرمی هوا و ذوب شدن احتمالی برف هشدار داده شده است.

هواشناسی مازندران همچنین توصیه کرد که  نسبت به تهویه هوا و هوادهی در گلخانه‌ها ، مرغداری ها ، دامداری ها و خزانه برنج اقدامات لازم صورت گیرد.

جدول داده‌های آماری هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که با ورود جریانات گرم جنوبی بیشتیرین میزان افزایش دما از امروز تا یکشنبه هفته آینده با ۱۴ درجه در شهرهای ساری و جویبار رخ خواهد داد به طوری که دمای هوای این شهرها از ۱۹ درجه سانتی گراد در روز جاری با ۱۴ درجه افزایش در روز یکشنبه به ۳۳ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را نیمه ابری و در ساعات بعد ازظهر و شب ابری بویژه در غرب استان همراه  با رگبار پراکنده باران و وزش باد و در روز جمعه را نیز صاف تا قسمتی ابری با افزایش نسبی دما پیش بینی کرده است.

طبق پیش بینی هواشناسی، آسمان مازندران در روز شنبه هفته آینده که روز طبیعت نیز نامگذاری شده است صاف تا نیمه ابری با افزایش محسوس دما همراه است.

شرایط جوی مازندران در روزهای یک‏شنبه و دوشنبه نیز صاف تا نیمه ابری با افزایش  دما همراه با وزش باد و از بعدازظهر دوشنبه گاهی با وزش باد شدید و در اواخر وقت با افزایش ابر پیش بینی شده است.

هواشنایی شرایط جوی مازندران در روز سه شنبه را نیمه ابری گاهی ابری همراه با کاهش دما و بارش پراکنده باران پیش بینی کرده است.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :