آخرین عناوین

جمعه 5 فروردين 1401-19:12 کد خبر:95499

رئیس اورژانس مازندران خبر داد:

قاتل خاموش در کمین مسافرین نوروزی

رییس اورژانس مازندران از افزایش چشمگیر ماموریت های، مسمومیت با مونوکسید کربن اورژانس مازندران در ایام آماده باش نوروز خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مازندران، رییس اورژانس مازندران از افزایش چشمگیر ماموریتهای، مسمومیت با مونوکسید کربن اورژانس مازندران در ایام آماده باش نوروز خبر داد.

براساس این گزارش، رضا حبیبی ساروی با اعلام این مطلب افزود: از تاریخ 25 اسفند 1400 که شروع طرح سلامت نوروزی و آماده باش اورژانس بود تا امروز جمعه 5 فروردین 1401 ، 56 مورد مربوط به مسمومیت با مونوکسید کربن بود که نسبت به مدت مشابه در نوروز گذشته افزایش حدود 94  درصدی داشت.

رییس اورژانس مازندران همچنین تاکید کرد که استفاده از زغال و گاز پیک نیک در داخل چادرهای مسافرتی در فضای بسته برای ایجاد گرمایش اقدام خطرناکی است که موجب مسمومیت شدید و حتی مرگ می شود، در صورت بروز علائم مسمومیت با گاز مونوکسید کربن که در ابتدا شبیه سرماخوردگی همراه با سوزش چشمها و آبریزش میباشد سریعا عامل ایجاد گاز coرا از فضای بسته خارج کرده و افراد را به فضای باز منتقل کنید در صورت بروز سردرد و سرگیجه و حالت تهوع با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید.

به گزارش خزرتیترخبر،امروز جمعه 5 فروردین 1401در ساعت 18، خبر حادثه واژگونی موتور چهارچرخ به مرکز پیام اورژانس آمل اعلام شد و تیم اورژانس چمستان به محل حادثه واقع در خانه دریا اعزام شد.

مصدومین دو خانم بودند که پس از انجام اقدامات درمانی پیش بیمارستانی اولیه به بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان نور منتقل شدند.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :