آخرین عناوین

سه شنبه 24 اسفند 1400-12:1 کد خبر:94280

فرمانده انتظامی مازندران خواستار شد:

ناجای مازندران با کمبود زمین مواجه می باشد/معضل واحدهای استیجاری ناجای مازندران حل گردد

فرمانده انتظامی مازندران با اعلام اینکه کمبود زمین باعث ضررهای بسیار زیادی به ناجای مازندران شده است افزود:در صورت تهیه زمین و واگذاری آن به ناجای مازندران،اصلی ترین معضل این نیرو برطرف می گردد.


به گزارش خزرتیترخبر، مرتضی میرزایی در نشست خبری با رسانه های گروهی استان با اشاره به اینکه با آغاز سفرهای نوروزی بزرگترین عملیات ترافیکی، انتظامی و خدماتی در سطح استان مازندران همزمان با سطح کشور انجام خواهد شد، افزود: با توجه به محدودیت ترافیکی به جهت شیوع بیماری کرونا در دو سال گذشته، در نوروز 1401 شاهد خیل عظیمی از مسافران و گردشگران به استان مازندران خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی نیروهای ناجا،نداشتن مسکن مناسب می باشد که علت آن کمبود زمین در سطح استان می باشد اظهار داشت:متاسفانه برخی از کلانتری های ما در سطح استان در مکان های استیجاری مستقر می باشند که لازم است تا مسئولین استان با تهیه زمین و تحویل آن به این نیرو،هر دو مشکل یعنی ساخت مسکن برای نیروهای ناجا و همچنین ساخت ساختمان ها برای کلانتری ها را حل نمایند.

فرمانده انتظامی استان با اعلام اینکه مجوز راه اندازی کلانتری های جدید در سطح استان به ناجای مازندران داده شده است،تاکید کرد:در صورت عدم تهیه زمین و عدم همکاری های جدی تر دستگاه های متولی در تهیه زمین برای راه اندازی کلانتری های جدید،مجوزها باطل و مجددا مجوزی صادر نخواهد شد.

میرزایی با بیان اینکه این استان به عنوان استانی که هم محل عبور برای استان های دیگر شمالی کشور و مسیر بارگاه مقدس حضرت امام رضا (ع) همواره مورد توجه هموطنان از اقصی نقاط کشور است، تصریح کرد: یکی از ماموریت های مهم پلیس در این ایام تسهیل و روان سازی ترافیک در محورهای مواسلاتی است.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به بکارگیری 100 درصد نیروها برای تامین امینت نوروزی در ایام نوروز، گفت: برای تامین امنیت نوروزی و تسهیل سفر از کلیه نیروهای پلیس استان در این طرح بکارگیری خواهد شد و اقدامات لازم برای تامین نیروهای کمکی از جمله هماهنگی با بسیج در خصوص اختصاص گشت رضویون، استفاده از پلیس افتخاری و ظرفیت های موجود برای تامین امنیت مردم مورد استفاده خواهد شد.

میرزایی به تشریح اقدامات و عملکرد فرماندهی انتظامی استان در یک سال جاری،اشاره کرد و گفت: در این بخش تمامی موفقیت های پلیس نتیجه کمک ها، همکاری ها و ارتباطات خوب مردم با پلیس بود که منجر به ایجاد مطلوب امنیت و احساس امنیت در استان شده است.

این مقام انتظامی استان مازندران با اشاره به اقدامات فرهنگی و اجتماعی پلیس در حوزه مشاوره و مددکاری در کلیه کلانتری های استان، گفت: در این مدت 3 هزار و 350 پرونده به مرکز مشاوره و مددکاری استان ارجاع داده شد که 75 درصد پرونده ها منجر به صلح و سازش شد.

وی با اشاره به کلاهبرداری های اینترنتی در استان گفت: در بحث جرائم فضای مجازی با عنایت به تقویت پلیس فتا و راه اندازی مرکز فوریت های پلیسی فضای مجازی، تقریباً 100 درصد جرائم بوقوع پیوسته در فضای مجازی، منجر به کشف شد.

وی با تشریح عملکرد پلیس فتا در بحث مبارزه با کلاهبرداری های اینترنتی، نشر اکاذیب ، هتک حیثیت و سایر تخلفات در حوزه فضای مجازی، اظهار داشت: پلیس فتا استان مازندران در زمینه مبارزه با جرائم توفیقات خوبی را کسب کرد که این نتیجه تلاش، همدلی و مشارکت خوب مردم بوده است.

وی با اشاره به افزایش رضایمتندی مردم از پلیس110، گفت: برابر بررسی های به عمل آمده 94 درصد از کسانی که با پلیس 110 تماس گرفته اند از پاسخگویی و حضور به موقع پلیس در صحنه اعلام رضایت کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به رصد فعالیت های اراذل و اوباش در فضای مجازی و حقیقی، اظهار داشت: در بحث مبارزه با اراذل و اوباش همکاری های خوبی با اداره اطلاعات و سپاه پاسداران برقرار است، چرا که هدفمان ایجاد امنیت است و باید همه پای کار بیایند.

میرزایی در ادامه گریزی به چهارشنبه آخر سال زد و با بیان این که نگاه پلیس به این مراسم، جامعه محوری و اجتماعی است، گفت: ما به دنبال حل مشکلات اجتماعی با راهکارهای اجتماعی هستیم .

وی با بیان اینکه پلیس با شادی و نشاط مردم مخالف نیست و بلکه برای ایجاد شادی و نشاط در جامعه پیش قدم است، اظهار داشت: برای برپایی جشن و شادی به ویژه چهارشنبه آخر سال یعنی امشب نیاز است تا جوانب احتیاط رعایت شود تا خطری شهروندان را تهدید نکند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه هماهنگی لازم با همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی برای چهارشنبه آخر سال شده است، افزود: تمام امکانات استان بسیج شده تا شاهد رخداد ناگوار برای شهروندان در جشن امشب نباشیم.

میرزایی با بیان اینکه برخی‌ها با شادی کاذب و ایجاد تنش موجب خسارت مالی و جانی می شوند، یاد آورشد: بر اساس قانون هر فردی که ایجاد خسارت و جراحت کند، مشمول حبس دیه و جریمه می‌‌شود و به عنوان مجری قانون با مخلین تعارف نداریم و برخورد قانونی انجام می‌شود.

وی، توجه و نظارت عمومی برای اطلاع درباره فروش و توزیع مواد محترقه را از شهروندان خواستار شد و خاطرنشان کرد: بیش از 251 هزارو 448 عدد مواد محترقه در مازندران کشف و 33 واحد صنفی پلمپ و 68 نفر نیز به محاکم قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی مازندران در پایان ابراز امیدواری کرد: با تعامل همه دستگاه ها و مردم، آرامش و نشاط بهاری را همراه با رعایت قانون و نظم اجتماعی شاهد باشیم .

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :