آخرین عناوین

دوشنبه 16 اسفند 1400-22:48 کد خبر:93095

مدیر کل فرودگاه های استان مازندران خبر داد:

رشد 37 درصدی پرواز فروردگاه های استان

مدیر کل فرودگاه های استان مازندران گفت: عملکرد پروازی یازده ماهه امسال فرودگاه های استان مازندران از نظر تعداد پرواز ۳۷ درصد رشد داشته است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرودگاه های مازندران ،عملکرد پروازی یازده ماهه امسال فرودگاه های استان مازندران نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد پرواز ۳۷ درصد و به لحاظ اعزام و پذیرش مسافر ۵۹ درصد رشد داشته است.

براساس این گزارش، وطن خواه مدیرکل فرودگاه های استان با اعلام این خبر افزود: در یازده ماه اول امسال تعداد۳۲۷/۱۷۹ نفر مسافر در قالب ۴۵۸۰ پرواز از فرودگاههای استان مازندران مسافرت نموده اند.

وطن خواه اظهار داشت ، در طی مدت مذکور تعداد ۲۸۰/۷۹۱ نفر مسافر با رشد ۷۴ درصدی در قالب ۳۶۲۴ پرواز با رشد ۵۵ درصدی از فرودگاه بین المللی شهدای ساری ،  تعداد ۱۵۶۳۴ مسافر با رشد ۳۷درصدی در قالب ۲۶۸ پرواز با رشد ۱۴ درصدی از فرودگاه شهدای نوشهر و تعداد ۳۰۷۶۴ با رشد ۸ - درصدی در قالب ۶۸۸ پرواز با رشد ۱۲- درصدی از فرودگاه شهدای رامسر اعزام و پذیرش شده اند.

مدیرکل فرودگاه های استان همچنین با اشاره به تمهیدات صورت گرفته برای ایام تعطیلات نوروزی اظهار داشت : به منظور ارائه‌ تسهیلات پروازی بیشتر به هموطنان و هم استانی های عزیزمان ، در روزهای پایانی سال تعدادی پرواز در مسیرهای مشهد و تهران به صورت فوق العاده توسط شرکت های هواپیمایی برنامه ریزی شده است و امیدواریم در روزهای منتهی به پایان سال نیز شاهد پروازهای فوق العاده بیشتری در راستای برنامه ریزی های ستاد تسهیلات سفر برای سهولت مسافرت شهروندان باشیم .

وطن خواه همچنین به برنامه های فرهنگی و اقدامات فرودگاه‌ها در خصوص استقبال از سال نو و مسافران نوروزی اشاره کرد و افرود: امسال نیز طبق سنوات گذشته ضمن زیبا سازی محوطه و گل آرایی محاوط در مبادی ورود و خروج ترمینال‌ها و رنگ آمیزی جداول در محوطه ترمینال عمومی ، سفره هفت سین گسترده خواهد شد و با موسیقی سنتی و آئینی مازندرانی سُرنا نوازی از نوروز و سال جدید استقبال خواهد شد .

به گزارش خزرتیترخبر، وی افزود: حسب دستورالعمل های ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ، کلیه اقدامات لازم در راستای پیشگیری از شیوع بیماری و ابتلای مسافران اندیشیده شده و زمینه مسافرت مطمئن و آسان مسافران فراهم می باشد.

مدیرکل فرودگاه های استان به انجام واتمام پروژه های عمرانی و بهسازی فرودگاه های استان اشاره کرد و افزود: در مجموع حدود ۱۵۰۰ میلیارد ریال پروژه های عمرانی وبهسازی در مجموعه فرودگاه های استان مازندران اجرا شده است  و پروژه های دیگری نیز در زمینه بهسازی و توسعه برای فرودگاه های استان برنامه ریزی شده است که در سه ماه اول سال آینده انجام خواهد شد.

وطن خواه به انجام پروژه بلوار دسترسی ورودی فرودگاه بین المللی شهدای ساری اشاره کرد و گفت :تمام تلاشمان را صرف اتمام پروژه مذکور نموده ایم تا انشالله در آستانه نوروز، مردم در فضایی زیبا و منظر آراسته وارد فرودگاه شوند.

وی میزان اعتبار هزینه شده برای این پروژه را حدود ۲۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: پروژه مذکور شامل دو مسیر رفت و برگشت شامل ۶ لاین ترافیکی و یک میدان تعدیل سرعت و اجرای پیاده رو در طرفین مسیر و ریفیوژ وسط و رنگ آمیزی و اجرای روشنایی و فضای سبز می باشد.

لازم به ذکر است که طی سه سال گذشته حدود ۲۲۰۰ میلیارد ریال در قالب چند طرح و پروژه در راستای توسعه و بهسازی زیرساخت های عملیاتی وسامانه های کمک ناوبری و تاسیساتی در فرودگاه های مازندران اجرا شده  و آماده بهره برداری می باشد.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :