آخرین عناوین

دوشنبه 16 اسفند 1400-14:23 کد خبر:93079

واکنش نماینده بابلسر و فریدونکنار به حذف ارز ترجیحی دارو:

مردم ضرر می کنند/ شرمنده مردم هستیم

نماینده بابلسر و فریدونکنار گفت: هنوز ۸ تا ۹ میلیون از مردم ما تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند، شرمنده مردم هستیم که نتوانستیم این تصمیم خطرناک را تغییر دهیم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شمال نیوز، نماینده بابلسر و فریدونکنار و دبیر کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ به بیان توضیحاتی درباره حذف ارز ترجیحی دارو پرداخت.

براساس این گزارش، علی اصغر باقرزاده در واکنش به تعیین تکلیف ارز ترجیحی در لایحه بودجه سال بعد گفت: شرمنده مردم هستیم که نتوانستیم این تصمیم خطرناک را تغییر دهیم، هنوز زیر ساخت‌های لازم برای اجرای این طرح مخصوصا در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی انجام نشده است.

به گفته دبیر کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱، هنوز ۸ تا ۹ میلیون از مردم ما تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند و با این تصمیم برای ارز ترجیحی مردم ضرر می‌کنند.

مجلس مصوب کرد در صورتی که دولت قصد حذف کالایی را از سبد ارز ترجیحی داشته باشد، ترتیبات قانونی جبران زیان رفاه مصرف کنندگان را برای کالا‌های اساسی با کالابرگ الکترونیکی انجام دهد.

باقرزاده با بیان اینکه قبول داریم ارز ترجیحی فساد زاست، اعلام کرد: در این شرایط ساختار‌های لازم برای این تصمیم برای تغییر شیوه تخصیص ارز ترجیحی فراهم نشده است.

این نماینده مجلس یازدهم گفت: این تصمیم برای ارز ترجیحی در چند ماه آینده منجر به گرانی دارو می‌شود و اصلا به صلاح کشور نیست، در همین شرایط احتکار دارو شروع شده است،متاسفانه نمایندگان مجلس را در شرایطی قرار دادند که خسته شدند و به یک باره بدون اینکه اجازه دهند نمایندگان تذکر و اخطار لازم را بدهند این مسئله را تصویب کردند و در یک دقیقه برای ارز ترجیحی تصمیم‌گیری کردند.

بر اساس مصوبه امروز مجلس برای امور پزشکی از طریق بیمه‌ها و با راه‌های جایگزین مطمئن به تعیین تکلیف ارز ترجیحی این کالا‌ها اقدام شود؛ به طوری که افراد بتوانند این کالا‌ها و خدمات را به نرخ پایان شهریور ۱۴۰۰ و در سقف سهمیه تعیین شده تهیه کنند.

باقرزاده گفت: با این تصمیم هیچ تکلیفی به دولت برای تخصیص ارز ترجیحی داده نشده و فقط اجازه داده شده و این به معنی این است که دولت اختیار دارد هر کاری می‌خواهد برای ارز ترجیحی انجام دهد، وقتی ارز ۹ میلیارد دلاری را به ریال تبدیل کردند و آن هم به این صورت که دولت اجازه دارد این مبلغ را تخصیص بدهد یا ندهد؟ نمی‌دانیم با چه روندی این مصوبه را داشتند.

این نماینده مجلس اعلام کرد: تلاش کردیم این موضوع مصوب نشود، ولی موفق نشدیم.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :