آخرین عناوین

دوشنبه 16 اسفند 1400-8:56 کد خبر:93064

انتقاد مسئول کمیسیون طرح و برنامه شورای شهر آمل:

شهرداری آمل درآستانه ورشکستگی/ بودجه ۱۴۰۰ شهرداری آمل حبابی بسته شد

مسئول کمیسیون طرح، برنامه و بودجه شورای آمل گفت:وضعیت فعلی شهرداری آمل در حال حاضر به گونه‌ای نامطلوب شده که به سختی جوابگوی ارائه خدمات عادی می باشد و درآستانه ورشکستگی است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر، احمد محمدی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران در محل شورای اسلامی شهر آمل اظهار داشت: وضعیت شهرداری آمل در حال حاضر به گونه‌ای شده که به سختی جوابگوی ارائه خدمات عادی و روزمره خود است و تنها سالی بوده که در دهه فجر امسال حتی یک طرح افتتاحی شهری هم نداشت.

وی با بیان اینکه یک دهیاری در روستا در دهه فجر و ماه‌های اخیر حداقل یک طرح عمرانی و خدماتی را افتتاح کرده و این وضعیت را در شهر آمل شاهد نبودیم، تصریح کرد، در حالی که از شهرداری آمل به عنوان یک کلان شهر دیده می‌شود و اگر این روند ادامه داشته باشد، باید ورشکستگی شهرداری را در ماه‌های آینده اعلام کنیم مگر آنکه معجزه‌ای رخ داد و وضعیت فعلی را تغییر دهد.

جراحی اساسی بر تفکر حاکم بر شهرداری

عضو شورای اسلامی شهر آمل، با بیان اینکه اگر تفکر فعلی وحاکم بر شهرداری جراحی اساسی نشود، قطعاً ضرر و زیان آن برای شهروندان این شهر خواهد بود، تصریح کرد، شهروندان آملی مستحق دریافت خدمات بیشتر و بالاتر هستند و به همین خاطر در شش ماه نخست مدیریت فعلی شهرداری که فرصت ارزیابی و شناخت از نیروها و ظرفیت‌های شهری بوده گذشته و قطعاً در شش ماهه آینده باید تحولات اساسی در سطوح کامل را در سطح شهر آمل مشاهده شود.

محمدی ادامه داد: اعضای شورای شهر طبق قول و وعده‌ای که به شهروندان دادند و برای ارائه خدمت به آنها سوگند نیز یاد کرده بود، تا حد امکان از شهردار و برنامه‌هایش حمایت و پشتیبانی کامل خواهیم کرد، اما در مهلت تعیین شده، بر سرمنافع عمومی شهروندان با شهردار، معاونان و مدیران کم کار شهرداری تعارف نداریم.

جذب ۶۰۰ نیرو مازاد طی دو دوره شورای قبلی شهر

مسئول کمیسیون طرح، برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر آمل به برخی آسیب‌های و مشکلاتی که اکنون شهرداری آمل با آن مواجه شده و بخشی از بودجه و درآمدهای شهرداری صرف هزینه‌های جاری و پرداخت حقوق به پرسنل می‌شود، را مازاد بیش اندازه نیروها در شهرداری اعلام کرد.

محمدی، با اشاره به اینکه فقط در دو دوره گذشته شورای چهارم و پنجم بیش از ۶۰۰ نفر به شیوه‌های مختلف حجمی، شرکتی و قراردادی وارد مجموعه شهرداری آمل شدند، افزود: از حدود ۸۰۰ نفر نیرو در پیش از فعالیت شورای چهارم شورای شهر آمل به بیش از ۱۴۰۰ نفر پیش از فعالیت رسمی شورای ششم افزایش یافته بود و این وضعیت بدنه شهرداری آمل را نامتوازن بزرگ کرده بود.

وی اضافه کرد: به لحاظ رتبه شهرداری آمل و بابل، شهرداری بابل رتبه دهم و شهرداری آمل رتبه نهم است، اما با وجود جمعیت بیشتر شهر بابل، حدود ۳۰۰ نفر نیرو کمتر از شهرداری آمل دارد.

ممنوعیت جذب نیروهای جدید و محدود شدن نیروهای انتقالی عضو شورای اسلامی شهر آمل همچنین با تاکید بر اینکه جذب نیرو در شهرداری آمل تحت هر عنوان درحال حاضر ممنوع اعلام شده است و مازاد نیرو در شهرداری داریم، گفت: حتی برای انتقالی نیروها از شهرهای دیگر به شهرداری آمل را نیز محدود کردیم.

محمدی افزود: وضعیت نیروهای به گونه‌ای در مجموعه شهرداری شده که متأسفانه نیروهای اداری و کت و شلواری مازاد داریم و در مقابل نیاز جدی به نیروهای خدماتی و اجرایی داریم به شدت با کمبود نیرو در این سطح مواجه هستیم.

بودجه ۱۴۰۰ شهرداری آمل حبابی بسته شد

مسئول کمیسیون طرح، برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر آمل به انتقاد از بودجه سالانه شهرداری این شهر اشاره کرد و با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری آمل کاملاً حبابی و با بازی مدیریت سابق شهرداری با افکار عمومی بسته شده بود، گفت: کمتر از دو هفته به پایان سال ۱۴۰۰ کمتر از ۶۰ درصد بودجه‌ای که شهردار سابق پیشنهاد و شورای شهر سابق تصویب کرده بود، محقق شده و تلاشی هم برای تحقق آن در سال جاری متأسفانه نشد.

محمدی با اشاره به اینکه متأسفانه رکود غیرقابل قبولی به واسطه کاهش درآمدهای شهرداری در طرح‌های عمرانی داریم، ادامه داد، حداقل ۴۰ درصد بودجه سال باید به بخش عمرانی اختصاص داده شود که در ظاهر و در دفترچه محاسبات بودجه لحاظ می‌شود، اما در عمل از محل بودجه عمرانی کسر و به بودجه جاری و سایر هزینه‌های شهرداری اختصاص داده می‌شود.

وی تصریح کرد: به طور حتم در بودجه سال ۱۴۰۱ به طور دقیق، پیش بینی بیش از ۴۰ درصدی بودجه عمرانی شهرداری در محل خودش هزینه خواهد شد و اگر آقای شهردار برخلاف آن اقدام کند، از بودجه‌های جاری و حتی اضافه کاری پرسنل شهرداری به نفع ارائه خدمات شهروندان هزینه خواهد شد.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :