آخرین عناوین

جمعه 6 اسفند 1400-23:19 کد خبر:90833

مدیر آب و فاضلاب فریدونکنارخبر داد:

قطعی و کمبود آب در 15 روستای فریدونکنار/علت کندی اجرای پروژه‌ها چیست؟

مدیر امور آب و فاضلاب فریدونکنار با اعلام اینکه 15 روستای فریدونکنار دچار قطعی و کمبود آب هستند گفت: پیگیری‌های لازم برای رفع مشکلات انجام شده تا شرمنده مردم نباشیم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، محمد یحیی‌پور درخصوص مشکل قطعی و افت فشار آب در برخی از روستاهای فریدونکنار اظهارکرد: مجتمع نائیج‌آباد که در حوزه جغرافیایی آمل قرار دارد تامین کننده آب 15 روستای فریدونکنار، 27 روستا آمل و 15 روستای بابلسر است.

وی خاطرنشان کرد: در این مجتمع سه حلقه چاه وجود دارد که متاسفانه یک لوله از مدار این مجتمع که مربوط به تامین آب روستاهای فریدونکنار بوده دچار پوسیدگی شده که کارشناسان از سه روز گذشته درحال رفع مشکل این لوله هستند و قطعی و افت فشار آب به دلیل این موضوع است.

براساس این گزارش، مدیر امور آب و فاضلاب فریدونکنار تصریح کرد: البته ما برای تامین آب از این مجتمع دچار مشکل هستیم و یک حلقه چاه دیگر حفر کردیم که اما هنوز تجهیز نشد.

یحیی‌پور با بیان اینکه برخی ممانعت‌های اجتماعی هم سبب کندی کار برای رفع مشکلات می‌شود گفت: به دلیل اینکه این مجتمع در آمل قرار دارد و روستاهای این شهرستان هم از لحاظ آب دچار مشکل هستند برای پیشرفت کار شهرستان‌های دیگر که از این مجتمع بهره‌مند می‌شوند مانع‌تراشی می‌کنند.

وی یادآورشد: به احتمال زیاد امروز(جمعه) کار عملیات جا به جایی و تعمیر لوله که دچار اشکال بود رفع می‌شود و شاهد وضعیت بهتری خواهیم بود اما مشکل اصلی کمبود آب همچنان ادامه خواهد داشت تا زمانی که چاه حفر شده وارد مدار شود.

مدیر امور آب و فاضلاب فریدونکنار افزود: بودجه مربوط به مدار آوردن چاه جدید تخصیص پیدا کرده و درحال خرید تجهیزات هستیم تا کار را شروع کنیم.

به گزارش خزرتیترخبر، یحیی پور با اشاره به اینکه گزینه‌های تامین آب در فریدونکنار کم بوده و ما یک شهر وابسته هستیم اظهارکرد: مناطق سفره‌های آب شیرین در فریدونکنار کم بوده و به همین دلیل ما مجبور هستیم که در مناطق دیگر ورود کنیم و درحالی که حدود 14 سال از خرید زمین برای حفر چاه در منطقه کلیک‌سر آمل گذشته و مجوزهای لازم را دریافت کردیم اما به دلیل ممانعت‌های اجتماعی نمی‌توانیم اقدام به حفر چاه کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که عوامل اصلی ممانعت اجتماعی چه کسانی هستند، خاطرنشان کرد: کشاورزان مناطق دابودشت آمل به این دلیل که حفر چاه موجب خشک شدن چشمه‌های اطراف زمین‌های کشاورزی شده اجازه حفر چاه و بهره‌برداری را نمی‌دهند.

مدیر امور آب و فاضلاب فریدونکنار تصریح کرد: ما پیگیری‌های لازم را برای رفع مشکلات مستمر کرده تا شرمنده مردم نباشیم.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :