آخرین عناوین

جمعه 6 اسفند 1400-22:30 کد خبر:90832

عقب نشینی رنگ قرمز کرونا از ۱۵ شهرستان مازندران

براساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۵ شهرستان مازندران از وضعیت قرمز خارج شدند و در حال حاضر تنها چهار شهرستان در وضعیت بسیار پرخطر کرونایی قرار دارند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایرنا، طبق این ارزیابی تعداد شهرستان های قرمز مازندران از ۱۹ شهرستان به چهار شهرستان کاهش یافت و هم اکنون تنها شهرستان های تنکابن، رامسر،سوادکوه و بهشهر در وضعیت قرمز کرونایی باقی ماندند.

بر اساس آخرین ارزیابی وزارت بهداشت شهرستان های آمل، ساری، بابل، محمودآباد ،  چالوس،  قائمشهر ، نور، نکا، گلوگاه، بابلسر، جویبار، نوشهر ، فریدونکنار، کلاردشت و عباس آباد با بهبود وضعیت کرونایی از رنگ قرمز خارج و وارد منطقه نارنجی کرونایی شدند.

همچنین شهرستان سوادکوه شمالی نیز بدون تغییر وضعیت همچنان رنگ نارنجی کرونایی را حفظ کرده است و با احتساب این شهرستان هم اکنون ۱۶ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

دو شهرستان سیمرغ و میاندورد نیز همانند هفته های گذشته در وضعیت زرد کرونایی باقی مانده اند و تغییری در وضعیتشان حاصل نشده است.

وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر  نیز به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر صدهزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا  در بیمارستان بستری شوند.

نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پر خطر است، آمار روزانه  بستری  بیشتر  از  ۶ نفر  از میان یکصد هزار نفر جمعیت ، آن منطقه را  در وضعیت نارنجی تعریف می کند.

رنگ زرد از سوی ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می شود، مناطقی که بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می‌شوند.

کاهش ۳۰ درصدی بیماران بستری

به گزارش خزرتیترخبر، روند خروج از وضعیت قرمز در حال است که طبق آمار های اعلام شده توسط علوم پزشکی مازندران و بابل طی یک هفته اخیر شیوع کرونا در استان کمی فروکش کرده است و در حال حاضر تعداد بیماران بستری در بیمارستان های مارندران نیز به عدد ۶۹۷ نفر رسیده است که کاهش حدود ۳۰ درصدی را نسبت به هفته گذشته نشان می دهد.

اما با این وجود تعداد فوتی های ناشی از کرونا در استان همچنان بالا است و طی یک هفته اخیر در چهار روز تعداد روزانه فوتی های استان دو رقمی شد و در طول یک هفته گذشته در مجموع ۶۶ نفر در بیمارستان های استان جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا ازدست دادند.

تعداد بستری جدید بیماران روزانه مازندران نیز در طول یک هفته گذشته در روز شنبه از ۱۳۱ نفر شروع شد و در روز دوشنبه باثبت ۲۰۰ بیمار به اوج خود رسید ولی پس از آن مجددا تعداد بیماران بستری جدید روند کاهشی به خود گرفت در شبانه روز گذشته نیز ۱۱۰ بیما جدید کرونایی در استان شناسایی و بستری شدند.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :