آخرین عناوین

پنجشنبه 5 اسفند 1400-19:5 کد خبر:90803

خبر تاسف بار رئیس نظام مهندسی کشاورزی مازندران:

۱۰ هزار مهندس کشاورزی مازندران بیکار و جویار کار هستند

رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران شمار اعضای سازمان را در استان حدود ۱۷ هزار نفر ذکر کرد و گفت: ۱۰ هزار نفر بیکار هستند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر، حجت اله علی محمدی بعدازظهر پنجشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اهمیت امنیت غذایی اظهار داشت: در جهاد کشاورزی باید برنامه‌ها به روز باشد زیرا با سفره مردم درارتباط است و باید در این راه جهادی عمل کرد.

وی با اظهار اینکه ۱۶ هزار و۷۰۰ نفر عضو جامعه نظام مهندسی و کشاورزی در استان وجود دارد، گفت: از این تعداد ۱۰ هزار نفر جویای کار هستند و ۵۴ مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی و ۹۵ مرکز مهارت آموزی کشاورزی در استان فعال است.

وی ادامه داد :۵۷۰ کارشناس در زمینه ارائه خدمات فنی شامل صدور مجوز، طرح، نقشه، ساخت و پیمانکاری فعالیت دارند و صفر تا ۱۰۰ صدور مجوز آبزیان مربوط به نظام مهندسی است.

علی محمدی یادآور شد: در حال حاضر تمامی فرایندهای صدور مجوز طبق سامانه انجام می‌شود و هزار و ۵۰۰ کارشناس تحت پوشش دارای رتبه و پروانه هستند و با توجه به اینکه رتبه کشاورزی مختص سازمان نظام مهندسی است ولی شاهد آن هستیم که این رتبه از سوی دیگر سازمان‌ها نظیر برنامه و بودجه انجام می‌شود.

رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با تاکید براینکه مصرف سموم کشاورزی باید طبق نسخه کارشناسی مهندسی صورت گیرد گفت: تاکنون ۲۹۰ داروخانه گیاه پزشکی در استان فعال شد.

وی خواستار اجرای طرح نسخه نویسی گیاه پزشکی شد و گفت: باید سموم کشاورزی طبق نسخه مهندسان کشاورزی ارائه و عرضه شود و از این رو در هر داروخانه گیاه پزشکی باید مسئولان فنی وجود داشته باشد.

علی محمدی دانش محوری کردن دستمزد کارشناسان را از جمله طرح‌ها بیان کرد و گفت: در این راستا طرح سداد پیشنهاد و مطرح شده است و کارشناسان در ازای دانشی که به بهره برداری می‌دهند و سبب افزایش کیفی و کمی محصول می‌شوند، حق الزحمه دریافت می‌کنند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :